dandel58 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Heisann.. Jeg har to SATA disker fra Maxtor på 200 giga hver.. Bruker den ene til filmer osv denne er satt med jumper til slave.. Satte pcen på nedlastning om natten inatt og når jeg våknet hadde pcen hengt seg, den har gjort det noen ganger i det siste.. Jeg restarter pcen, men da finner den ikke den SATA disken jeg bruker til iflmer osv.. Så slå jeg av pcen helt bak med av og på knappen og etter det ville den ikke starte opp i det hele tatt, fikk bare strøm i et sekund før den døde.. Fikk opp pcen igjen når jeg koblet ut fildsiken.. Nå kan jeg koble til filmdisken igjen og pcen starter, men den finner den ikke i det hele tatt... Hva har skjedd? Har hardisken blitt ødelagt? Av varme eller noe? Er dette noe osm jeg kan få igjen fra komplett osm jeg kjøpte den fra hvis jeg sneder den itlbake? Eller er det noe jeg gjør feil.. Takk på forhånd.. Mvh Meg:) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 SATA-harddikser har ikke jumpere for valg av slave/master. Ettersom det kun er en harddisk på hver signalkabel har et slikt valg ingen betydning. De kan imidlertid ha jumpere for andre forhold, bl.a. for å tvinge SATA-harddiksen til benytte lavere overføringshastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå