Gå til innhold

Ixus 700 eller Fuji F10?

Anbefalte innlegg

No skal eg snart kjøpe meg nytt kamera.

Var innom ein fotobutikk igår, og der prata dei varmt om fujifilm, litt om 460, så litt om F11, som låg litt for langt oppe i prisklassa.

Så da tenkte eg kanskje på å kjøpe F10. Men det hadde ikkje dei inne.

Men da begynte ein kompiss å prate om at eg burde sjekke Ixus 700 i forhald til F10.

F10 koster 2374

700 koster 3142

Men så kjem kostnader til minnebrikke også.

Går eg på ein smell om eg kjøper meg F10.

Vil helst ikkje over 3000kr, då eg har lyst til å tørre å ha med meg kamera.

Btw, er Sandisk det beste minnekortet på XD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svegde: 3000+minnebrikke+kameraveske=litt for dyrt etter kva eg er på jakt etter no.

Og slik som eg forstår det, så er det ikkje dei store forskjellane mellom F10 og F11.

Så med andre ord: Kan eg trygt kjøpe eit F10, uten å angre etterpå? :p

Lenke til kommentar

Vel, det spørs vel på hva forventningene og kravene er, men innenfor sin kategori så er det ingen tvil om at F10 er et godt kjøp.

Det beste er vel å gå i en fotobutikk, prøve litt forskjellige modeller, ta noen bilder og se hva du selv føler er det optimale for ditt bruk.

Lenke til kommentar
Vel, det spørs vel på hva forventningene og kravene er, men innenfor sin kategori så er det ingen tvil om at F10 er et godt kjøp.

Det beste er vel å gå i en fotobutikk, prøve litt forskjellige modeller, ta noen bilder og se hva du selv føler er det optimale for ditt bruk.

5732373[/snapback]

Det å stå i fotobutikk å ta bilder, er litt vanskelig.

Du har gjerne ein utolmodig selgar som henger over deg, samtidig så det er vanskelig å sjå dei faktiske resultata, sjøl om skjermane begynde å bli bedre.

Dessuten er det litt feil å gå inn i en fotobutikk når du _veit_ at du kjem til å kjøpe på nette. Så, eg trur eg kjem til å bestille F10 i løpet av kvelden.

Det kamera eg er vant med frå før, er eit Ixus v3. Men smurf på linsa å knukke skyvebryter bakpå, hindrer videre bruk.

Sannsett er eg vant med menyane på ixus da.

Men kan vel ikkje ta så lang tid å sette seg inn i menyane på F10

Lenke til kommentar

F10 og F11 har samme bildesystem, så bildene du får utav det blir de samme. F11 har litt bedre skjerm og flere manuelle funksjoner, og så er det et par andre forbedringer som ikke er så vesentlige. F11 er dermed et bedre kamera, men vi har beholdt F10 i anbefalingene, fordi prisforskjellen er såpass stor.

Ixus 700 er et mindre og stiligere kamera, så hvis du vektlegger det, så er ikke det noe dumt kjøp.

Du vil nok ikke angre på noen av disse kameraene, men av alle kompaktkameraene vi har testet, gir F10/F11 de skarpeste og klareste bildene (med unntak av Sony R1, som er i en helt annen klasse).

Erik

Lenke til kommentar
Men du må vel ha minnekort og kameraveske hvis du hadde valgt Ixus'en og?

5732717[/snapback]

Ja, eg måtte ha hatt det da.

Så det var egentlig ikkje fullt så aktuelt, var bare ein kompiss så anbefalte meg å ta ein nærmare titt på det kamera.

Hvilke manuelle funksjoner det er snakk om på F11 igrunn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...