Deadringer Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Heisann. Jeg har to stykk pc'er hvor jeg kjører et admin-program slik at jeg kan styre begge fra en. Men jeg begynner å irritere meg over at jeg må bort å skru av AVG antivirus og Zone Alarm hver gang jeg skal bruke dette programmet. Du skjønner disse pc'ene står i to forsjellige hus. Uansett, Beskyttelsesprogrammene starter jo automatisk opp når pc'en har restartet seg. Men er det mulig å endre på instillingene i programene slik at de ikke starter opp av seg selv ved oppstart av windows? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Ikke egentlig, for det sier meg null og niks Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det må da være mye bedre å fortelle brannmuren på den andre pcen at adminprogrammet er greit. Lar du den starte uten AV/mur, er uhellet ute forholdsvis raskt. Jeg har streng AV/mur på 2 pcer og kan fint styre den ene fra den andre likevel. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Det må da være mye bedre å fortelle brannmuren på den andre pcen at adminprogrammet er greit. Lar du den starte uten AV/mur, er uhellet ute forholdsvis raskt. Jeg har streng AV/mur på 2 pcer og kan fint styre den ene fra den andre likevel. 5731025[/snapback] Jeg har valgt at Zonealarm skal godkjenne programmet, men jeg får alikevel ikke koblet til. Må jeg velge at AVG Free skal godkjenne det også? Og jeg skjønte du mente i kjør, jeg har bare ikke brukt det før. Prøvde nå og fikk gjort slik at programmene ikke starter, men da fikk jeg alikevel ikke koblet til. Skjønner ikke hvorfor.. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har du faktisk fått det til å kjøre før? Hvis ikke, har du en router du skal åpne porter i? Hvilket adminprogram? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Remote Administrator heter programet, og jeg får det til uten problemer når jeg skrur av zonealarm og avg Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Verdt et forsøk: Sjekk hvilken ip range routeren gir fra seg: Hvis feks pc 1 har ip 192.168.178.2,og pc 2 har ip 192.168.178.118 Kan du gå inn I zonealarm til firewall>zones>add>ip range sett inn: Zone: Trusted IP Adress: 192.168.178.1 IP Adress: 192.168.178.254 Description: Lokal Nett. Det må gjøres på begge maskinene,da burde de kunne få kontakt seg i mellom uten problemer. Edit:Glemte at under Firewall>Main>Trusted zone security skal stå på Medium. Endret 27. mars 2006 av ghbing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå