FalcoN200285 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) jeg spiller mye american army og battelfield 2 og lyd synes jeg er viktig, særlig i american army! jeg kikket på et 5.1 headsett steelsound steel 5 h men er USB bedre en vanelig line in ?? også kikket jeg på et vanelig headsett ? link hva ville dere der ute anbefale? Endret 10. mars 2006 av geromino Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 hei, med usb er det mye bedre lydkvalitet fordi usb leverer hastigheter på 480mbps. Det vill si at lyden er klarere, bedre og raskere. Og den er også praktisk... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) hei, med usb er det mye bedre lydkvalitet fordi usb leverer hastigheter på 480mbps.Det vill si at lyden er klarere, bedre og raskere. Og den er også praktisk... 5732064[/snapback] Kan du bakke opp den påstanden der med noen tester... Man trenger ikke så stor fart på audio, viktigere er at utstyret ikke har støy i seg... ********** Uansett, Beyerdynamic og Sennheiser er sikre kort, du går sjelden feil med dem.. Fix beyerdynamic linken din... ******** Skal ikke uttale meg negativt om steel 5 h, men generelt er sånne jalla headset dårlig kvalitet.. Regn med at dem varer noen måneder så er dem død på et eller annet vis... Jeg kan vel nevne mine Trust og Icemat Siberia... ELENDIGE.. Endret 10. mars 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) jeg har dette lydkortet hvordan skal den funke igjenom usb da ?https://prisguiden.no/product.php?product_id=9431 nå funker linken! Endret 10. mars 2006 av geromino Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Jeg ville ikke gått for no usb greier... Om dette hadde vært det ultimate så hadde nok flere lydstudioer etc. brukt det.. Derimot har du en digital utgang på lydkortet, så er denne å foretrekke.. Er også litt usikker hvordan usb greia funker, om du må ha usb lydkort eller om dette er software basert.. Kommer sikkert inn en eller annen med peiling på usb snart.. ********** Du bør kanskje nevne hvilken prisklasse vi snakker om her... De 2 spriker sinnsykt i pris... Det er egentlig ikkeno valg mellom de 2, Beyerdynamic vil knuse steel 5 h i de aller fleste tilfellene... Uten å ha testet dem, men kjenner til andre billigere modeller og dette har fått bra karakter Endret 10. mars 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg ville ikke gått for no usb greier... Om dette hadde vært det ultimate så hadde nok flere lydstudioer etc. brukt det.. Derimot har du en digital utgang på lydkortet, så er denne å foretrekke.. Er også litt usikker hvordan usb greia funker, om du må ha usb lydkort eller om dette er software basert.. Kommer sikkert inn en eller annen med peiling på usb snart.. ********** Du bør kanskje nevne hvilken prisklasse vi snakker om her... De 2 spriker sinnsykt i pris... Det er egentlig ikkeno valg mellom de 2, Beyerdynamic vil knuse steel 5 h i de aller fleste tilfellene... Uten å ha testet dem, men kjenner til andre billigere modeller og dette har fått bra karakter 5732278[/snapback] men steel sound har surond i seg da! er ikke det en fordell i spill ? Lenke til kommentar
VbD Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Sennheiser PC- serien er jo kjent for bra kvalitet.. fåes hos microplex Lenke til kommentar
LWSR54 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 spiller selv AA [proud]LWSR54_AUT og har sennheiser pc 150 oki headsett det med mic.. vil jeg kose meg alene uten TS så bruker jeg en KKG hodetelefon fra min hifi... supersound men uten mic desverre... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Dersom du har råd til Beyerdynamic DTX 770 er jo dette eit meget bra valg, er også på tilbud denne veka på Hpx.no til 1450,- Lenke til kommentar
radiated Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei! Denne tråden svømmer i utvitenhet om hvordan et USB-headsett fungerer, så jeg tenkte det var best å rydde litt opp: Et USB-headsett består av følgende komponenter: USB-interface (Tar i mot digitale signaler fra PCen) Klokkegenerator (for å "dirigere" D/A-converteren) D/A-converter (gjør om digitale signaler til analoge signaler) Hodetelefonforsterker (forsterker utnivået fra D/A-converteren) Høyttalere (gjør det analoge signalet om til lyd) Det trekker strøm fra USB-porten, og kan derfor lages meget kompakt. Det finnes definitivt USB-headset med ok lydkvalitet, kvalitetne på lyden som kommer ut av headsettet er avhengig av D/A-converteren, forsterkeren og høyttalerene (hodeputene/proppene) Ved å benytte separate komponenter av bedre kvalitet enn det som sitter i et gitt USB-headsett, vil man få bedre lyd, men i mange tilfeller (slik som med integrerte lydkort) vil USB-lydkortet gi et bedre resultat. Det å sammenlikne USB med linje-utganger går ikke an, linjeutgangene på et lydkort er i høyeste grad analoge, og da blir begreper om digital båndbredde fullstending irerlevante. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Hei! Denne tråden svømmer i utvitenhet om hvordan et USB-headsett fungerer, så jeg tenkte det var best å rydde litt opp: Et USB-headsett består av følgende komponenter: USB-interface (Tar i mot digitale signaler fra PCen) Klokkegenerator (for å "dirigere" D/A-converteren) D/A-converter (gjør om digitale signaler til analoge signaler) Hodetelefonforsterker (forsterker utnivået fra D/A-converteren) Høyttalere (gjør det analoge signalet om til lyd) Det trekker strøm fra USB-porten, og kan derfor lages meget kompakt. Det finnes definitivt USB-headset med ok lydkvalitet, kvalitetne på lyden som kommer ut av headsettet er avhengig av D/A-converteren, forsterkeren og høyttalerene (hodeputene/proppene) Ved å benytte separate komponenter av bedre kvalitet enn det som sitter i et gitt USB-headsett, vil man få bedre lyd, men i mange tilfeller (slik som med integrerte lydkort) vil USB-lydkortet gi et bedre resultat. Det å sammenlikne USB med linje-utganger går ikke an, linjeutgangene på et lydkort er i høyeste grad analoge, og da blir begreper om digital båndbredde fullstending irerlevante. 5732725[/snapback] ok da skal jeg iværtfall ikke gå for USB headsett! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hehe, radiated .. Snakk om å opphøye seg selv.. jeg sa ihvertfall at jeg ikke kunne no om usb og ventet på noen som kunne, så det meste var synsing, men kan ikke se at noe av det jeg sa om usb var så feil.. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 så hva blir konklusjonen hvilken headsett skal jeg kjøpe meg? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (Jeg sikter vel mer til sindre 1001 enn deg dream lord, og jeg har heller ikke hevdet at noe av det du sa var feil. ) Hvilket headsett jeg ville anbefale trådstarter kommer an på nåværende lydkort. Hvis du har et ok dedikert lydkort, kan du gjerne kjøpe f.eks sennheiser PC150. http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5856 Hvis du bruker integrert lydkort, vil de fleste synes det er litt i overkant mye bakrunnstøy, da kan USB-headsett være et bra alternativ. http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12329 (prisen er litt over budsjett) Ulempen med det er selvfølgelig at USB-lydkortet ikke kan brukes med andre høyttalere/headset. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (Jeg sikter vel mer til sindre 1001 enn deg dream lord, og jeg har heller ikke hevdet at noe av det du sa var feil. ) Hvilket headsett jeg ville anbefale trådstarter kommer an på nåværende lydkort. Hvis du har et ok dedikert lydkort, kan du gjerne kjøpe f.eks sennheiser PC150. http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5856 Hvis du bruker integrert lydkort, vil de fleste synes det er litt i overkant mye bakrunnstøy, da kan USB-headsett være et bra alternativ. http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12329 (prisen er litt over budsjett) Ulempen med det er selvfølgelig at USB-lydkortet ikke kan brukes med andre høyttalere/headset. 5736110[/snapback] Han har eit Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum-kort, altså bør ikkje det by på store problemer. Er ikkje heilt enig i uttalelsen din om integrerte lydkort, det er ikkje alle som er så dårlige som du skal ha det til, sjølv om mange er det. Angåande kva du skal kjøpe så må du nesten bestemme deg for om du skal ha mikrofon eller ei. Eg står framleis ved forslaget på eit Beyerdynamic DT 770 Pro, det er eit veldig bra sett og du får kvalitet i massevis. Sidan du har brukt pengar på eit bra lydkort er det absolutt verdt pengane å legge litt i eit bra headset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå