medlem-90636 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) I begynnelsen av Juli skal jeg ha fagprøve i kont*rfaget I den forbindelse skal man ha en Opplæringslogg som man kan henvise til, og som man kan bruke til mye rart. Jeg er litt usikker på hva som skal være i den, og hva jeg skal bruke den til. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan lage en PERFEKT opplæringslogg? Kommer sensorene til å bedømme den, eller er den kun til for å hjelpe meg under fagprøven? Endret 7. august 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg vet ikke hvordan det fungerer i kontorfaget, men i IKT-driftsfag så "måtte" vi også skrive opplæringslogg + føre inn ting i permen vi hadde fått. Når fagprøven så kom så ikke sensorene på loggene eller permen i heletatt. Waste of time. Uansett, en opplæringslogg skal vel føres underveis gjennom hele læretiden. Du skal føre opp hva du har gjort og hvordan det var i henhold til læreplanmålene. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Huff... Jeg har jobbet med den en god stund, så den burde være sånn noenlunde bra nok.. Er litt bekymret i forhold til fagprøven, Noe har jeg jo selvfølgelig fått med meg. Får satse på å legge ting i permen som kan komme til nytte for meg under prøven.. Endret 7. august 2006 av Linn Christin Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Du skal ikke bli satt til bare drittoppgaver. Du har en læreplan med læreplanmål som skal oppfylles. Hvis du føler du ikke lærer nok, prøv å ta deg en prat med faganvsarlig på jobben din. Hvis de ikke klarer å gi deg nok vettuge oppgaver til at du lærerer deg jobben din, så kan de ikke være lærebedrift. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Nå er det bare 4,5 mnd igjen Jeg har 80% av tiden hatt ingenting å gjøre, eller kun helt enkle rutineoppgaver som arkivering eller å bestille. Dersom jeg sier at jeg har for lite å gjøre blir jeg satt til å rydde eller noe slikt. ' Så glad jeg skal være når jeg er ferdig Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Som sagt, så har du læreplan må du skal ha vært innom i løpet av læretiden. Er du ikke innom disse så er ikke bedriften egnet til å ha lærlinger. Du kan eventuelt vurdere å legge inn en klage til fylket. Du får se hvordan det går med fagprøven først. Hvis det er såpass lite tid igjen av læretiden din forundrer det meg at du ikke har fått jobbe mer selvstendig med mer givende oppgaver. Men nå vet ikke jeg hva kontorfaget egentlig innebærer bortsett fra arkivering og slikt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå