Mr Burns Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Heisann! Jeg skal oppgradere den ene maskinen på kontoret. Det vil si, bytte ut alt som er inni kabinettet, å kjøpe ny PC. Den tyngste bruken kommer til å være bildebehandlig, og arbeid med dokumenter i Illustrator og InDesign. Dette setter vel en del krav til båndbredden til minnet og harddiskene. Det er vel en fordel å ha rasket mulig CPU også. Problemet er å få mest mulig ytelse for minst mulig penger. Jeg har allerede en nyoppgradert PC med AMD 3500+, RAID, og 1GB RAM, og håper å få satt i sammen en raskere enn dette. Budsjettet er på ca. 18 000,- men det skal holde til en ekstra 19" flatskjerm, 2GB DDR RAM og 2 WinXp Pro lisenser. I tillegg kommer et trådløst kort pluss antenne og to frontpanel med USB-kontakter. Ser forresten at en 3800+ koster omtrent det samme som en X2 3800+, har det noe for seg til dette bruket? Se denne handlevognen for AMD-forslag og dette Intel-forslaget. Håper noen kan komme med noen velformulerte meninger og anbefalinger. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 AMD-prosessoren vil gi mest ytelse i forhold til prisen. Hvis du har program som støtter dobbelkjerne, så kan du godt kjøpe en X2 3800+. Til program som ikke støtter dobbelkjerneprosessorer vil 3800+ (enkel) yte mest, siden den har høyest klokkefrekvens. Jeg anbefaler at du kjøper annen harddisk, for eksempel fra WD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå