Gå til innhold

Min erfaring med POV GF4200XP

jaz

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte to stk. Point of View GF4 4200XP 128mb DDR m/3.3ns minne fra en webshop nylig.

Ikke kjøp!

Elendig 2d ytelse, det værste jeg har sett, testet dem på tre forskjellige maskiner, fem forskjellige skjermer.

Bildet var blurry med en freq. på 85Hz på skjermen og oppover. Med en freq. på 120Hz, som jeg vanligvis kjører på mine skjermer, var det rett-og-slett mareritt-aktig dårlig skjermbilde.

Jeg kjører et to-skjerms system på min hovedmaskin, der jeg har et Nvidia Vanta 32mb PCI kort og et Nvidia GF3 ti200, så d var enkelt og sammenligne, men dette var så grusomt dårlig at jeg overhodet ikke hadde trengt et referanse kort/skjerm.

Jeg har sendt dem tilbake, bruker angreretten, og bestilt Asus GF4 4600.

PS: Jeg oc'et ett av dem for å se om de holdt mål på 3D siden, og det gjorde det. 310/650, no prob, men hva hjelper det når resten suger donkeyballz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste år da GF3 komt skulle jeg prove at holde ut til Radeon 8500 komt akkurat på grunn av 2d. Produsentene bruker dårlige RGB filtere så at 2d blir slapp med engang du hopper fra 1024*768 res. Jeg var så helding at få ett LeadTek kort men de akkurat setter 2d på spissen og bruker kvalitets RGB filtere. Dette er noet som ingen av disse amatør hardware sites på netted snakker om. Tilfelling hvis det skjer desverre..

Las på Anandtech at Asus har dårlig 2d.. og personlig vet jeg at MSI/creative SUGER når det gjelder 2d.

Nu snakker vi om folk med store skjermer selvfølgelig.

9700 Pro har crystal klar 2d.

Hilsen,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...