aeinstein Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er det like greit å bruke CuteNews istedenfor å bruke database? Det blir litt enklere for da trenger jeg jo ikke lage alt redigeringsverktøyet for databasen selv, men så blir jo innleggene/nyhetene/blogginnleggene lagret i filer og ikke i databasen da... Er dette en über-pinglete løsning eller er det en grei måte å gjøre det på? Og vil det være noenlunde enkelt å legge det inn i databasen igjen hvis jeg finner det for godt med tida? (passer dette best i databaseforumet?? ) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er da ingenting i vegen for å bruke en databasebasert CMS vel? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Atte hva? Jeg har lagd ei hjemmeside som fungerer greit med php og databaser. Men nå legger jeg inn nye sider med phpmyadmin, som er greit nok... men det virker så kult med sånne "kort historier" og "full historier" ++ Mente du at CuteNews kan snakke med databasen min i steden? Eller at det er likegreit med å legge alt i filer? Og kan jeg da autogenerere en meny som viser kategorier, og en undermeny som viser innleggene/artiklene som ligger i den valgte kategorien? Kan jeg liksom lese ut kategoriene fra "fildatabasen"? *en som ikke heeeelt forstår fil-tingen her når database ser så fint ut* edit: Måtte bare nevne at jeg BARE kan det helt grunnleggene med php og mySql men meningen var å lære masse Endret 10. mars 2006 av aeinstein Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det jeg sikter til er løsninger som Joomla. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Du kan jo ta ein titt på WordPress, for eksempel. WordPress er eit godt samansatt og relativt enkelt-å-bygge-sider-rundt-bloggsystem/CMS. Det benyttar databasar for å handtere innhald istaden for flatfiler, og du redigerer/legg til innhald gjennom eit brukargrensesnitt på web slik som i CuteNews. Fordelane med (ferdige) databasebaserte system som WP kontra CuteNews: + Går fortare med mykje innhald + Fleire og meir dynamiske moglegheiter for å bygge sider rundt + Eit langt betre og meir funksjonellt brukargrensesnitt for deg som administrator Lenke til kommentar
rogy Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Cutenews er jo genialt! Du kan jo modifisere dette helt etter eget bruk, noe du også kan med php / mysql. Det kommer veldig ann på hvor flink du er i å programmere. Cutenews = Enkel og fin løsning Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Men jeg har lyst til å lage det selv..... Tror jeg prøver på det, så får det heller bare ta ltt tid.... hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå