Gå til innhold

Filetypes i WinXP har avregistrert seg permanent.

Bytex

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bruker WinXP og for et par dager siden slutta

Winamp å starte når jeg starter .mp3-filer, acdsee når jeg starte .jpg-filer.

I Winamp2.8 setup er det en option, "register filetypes on startup", som står haka av.

Dette vil da si at hver eneste gang jeg starter en MP3 eller viser bilder, får jeg opp menyen der man velger hvilket program fila skal åpnes i. Hjelper ingenting å merke av "always open file with this program".

Men MPG/AVI/DIVX-filer starter i mediaplayer som vanlig. Skjedde helt plutselig etter en reboot,

har ikke installert noe spesiellt de siste dagene.

Noen som vet hva i allverden jeg kan gjøre for å få disse filtypene registrert igjen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100% sikker, kjørte norton antivirus på begge diskene samme dagen jeg oppdaga dette. Med siste virus definitions selvsagt. Er vel ingen som gidder å lage et så sløvt virus at det kun fjerner filetypes for .mp3 og .jpg filer?

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-09-22 19:20 ]

Lenke til kommentar
Quote:

Bitex skrev (2002-09-22 19:20):

100% sikker, kjørte norton antivirus på begge diskene samme dagen jeg oppdaga dette. Med siste virus definitions selvsagt. Er vel ingen som gidder å lage et så sløvt virus at det kun fjerner filetypes for .mp3 og .jpg filer?

Om du avinstallerer winamp får du det samme da. Vet ikke om det har noe å si, Men mp3 filene dine er de bare read-only.
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp avinstallert og reinstallert både ACDSee og Winamp. Det er fortsatt samme feilen.

.mp3 og .jpg filer vil ikke åpnes automatisk, må velge program å vise dem i HVER gang jeg dobbelklikker på et bilde eller en MP3. Blir gal snart! "Always open file in this program"-knappen hjelper ingenting..anyone?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...