Gå til innhold

Ordreendring hos Komplett


Anbefalte innlegg

Jeg ser at Komplett er blitt litt mindre fleksible når det kommer til det å endre ordre. Jeg la inn en ordre kl 2200 på kvelden, men allerede 0630 morran etter var ordren låst. Den var da "frigjort til plukk", noe som i min verden betyr at de ikke har begynt å plukke og burde dermed tillate endringer.

 

Det er minimale ulemper med å la kunder endre på ordre. Jeg regner med at dette er en del av "nye" Komplett hvor det er viktigere å sikre salg enn å yte god kundeservice. Lukter BI-folk lang vei.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ta det ille opp, men dette er et skikkelig sutreinnlegg. Slik som du beskriver det har det vært på Komplett de årene jeg har handlet der, og det skiller seg ikke ut i fohold til det jeg opplever hos andre nettbutikker. På den ene siden skal alt leveres så fort som mulig og helst i går, og når man greier å være rask får man jammen kritikk for det også.

 

Du kan jo ta en telefon, kanskje ordner det seg.

 

Hva mener du med at det lukter BI-folk? Skulle man ikke ha en bedriftsøkonomisk utdannelse for å drive butikk? Kanskje det ville vært bedre med agronomer eller marinbiologer? Mer tull.

 

En bedrift har som overordnet mål å tjene penger. Hvis du har en ide om at veien å gå for å oppnå dette er gjennom misfornøyde kunder, er det kanskje flere som kunne trenge en liten runde på BI.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Joda, det er nok ingen stor ting å klage over og de hadde nok ordnet det over telefon. Jeg foretrekker dog å ordne slikt via kundesider, og jeg har problemer med å se, fra et teknisk ståsted, hvorfor de ikke kan tillate det. Det er faktisk ganske vanlig praksis å tillate kunden å endre ordre fram ordrebehandling påbegynnes.

 

Hva mener du med at det lukter BI-folk? Skulle man ikke ha en bedriftsøkonomisk utdannelse for å drive butikk? Kanskje det ville vært bedre med agronomer eller marinbiologer? Mer tull.

 

BI-folk er flinke til å l3d3 og kan masse om lagereffektivisering og kundemishandling, så de passer godt inn hos "nye" Komplett :whistle:

Lenke til kommentar
Joda, det er nok ingen stor ting å klage over og de hadde nok ordnet det over telefon. Jeg foretrekker dog å ordne slikt via kundesider, og jeg har problemer med å se, fra et teknisk ståsted, hvorfor de ikke kan tillate det. Det er faktisk ganske vanlig praksis å tillate kunden å endre ordre fram ordrebehandling påbegynnes.

5730747[/snapback]

 

Frigjort til plukk betyr at plukkseddel er skrevet ut og venter på at en lageransatt skal plukke, pakke og sende ordren din. Dersom du hadde hatt den fjerneste snøring om hvordan slikt foregår, hadde du skjønt hvorfor det ikke er mulig for deg å endre ordren etter at dette er gjort. Hvertfall ikke via kundesidene, som da ville ført til at det måtte skrives ut enda en plukkseddel.

 

Det har ingenting med BI-folk å gjøre, men er noe så enkelt som at det skal være mulig for de som plukker og sender varene skal ha en mulighet til å få gjort mer enn et par ordre i løpet av en dag.

Lenke til kommentar

Bare pass deg, for jeg studerer på BI og vil i all fremtid hjemsøke deg, kreve deg for penger og sørge for at du får dårlig kundebehandling hvor enn du prøver å henvende deg!! Det er i hvertfall det du påstår at personer som har studert på BI gjør :w00t: Så bare pass deg, jeg kommer til å slå til når du minst aner det. :yes:

 

Men tilbake til saken, det er da ikke så rart at de har lagt ordren din til plukking på morgenen. Det tidligste plukktidspunktet jeg har opplevd fra Komplett er faktisk 0505 på morgenen. Ikke verst spør du meg.

Slutt og klag og plukk opp telefonen din og ring dem, så kan de sikkert prøve å lete fram din ordre blant de mange andre (flere hundre) som ligger sammen med din og venter på å bli plukket.

Vi er ikke alene her i verden noen av oss... :whistle:

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar

Herregud, for en sak. Klage over at Komplett raskt setter i gang fullføring av ordre :!:

 

Men fra spøk til moro... Det er jo opplagt at du ikke kan endre ordren når en lageransatt har fått ordren i hånden og skal begynne å plukke. Ellers måtte man jo hele tiden sjekke om det var kommet inn endring, og kanskje måttet åpne pakken flere ganger fordi kunden har problemer med å bestemme seg. Kanskje til og med ringe til Posten og be de sende pakken tilbake, fordi kunden har avbestilt en av tingene han opprinnelig bestilte?

 

Neida, for å være alvorlig så skjønner jeg godt hva du mener. Men plukkliste betyr altså at ordren er lagt klar til plukking. Da er det ikke mye du kan gjøre, ettersom de da hvert øyeblikk kan ha startet plukking av ordren.

 

Jeg har faktisk opplevd å få leveringsbekreftelse fra Komplett natt til mandag. Da hadde jeg lagt inn ordren sent søndag kveld. Kanskje jeg skulle klage? :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
hvor lang tid (sånn ca.) tar det fra "Frigjort for plukk" til den kan hentes? bor i kragerø.

Vil ha den nye pc`en min!!  :w00t:

6655839[/snapback]

 

Det spørs når posten orker å sende pakka videre. Hvis pakka er frigjort for plukk tar det normalt ikke mange timene fra den er frigjort til den er pakket og avlevert posten.

Lenke til kommentar
hvor lang tid (sånn ca.) tar det fra "Frigjort for plukk" til den kan hentes? bor i kragerø.

Vil ha den nye pc`en min!!  :w00t:

6655839[/snapback]

 

Det spørs når posten orker å sende pakka videre. Hvis pakka er frigjort for plukk tar det normalt ikke mange timene fra den er frigjort til den er pakket og avlevert posten.

6655852[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...