Sephiroth Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei. jeg skal kjøpe meg en prosjektor, men kan ingen ting om dette. Hva burde jeg se etter ? hva er viktig for å få et godt bilde ? og hva annet bør en tenke på? Jeg er helt ny når det gjelder slikt så ikke kom med forkortelser jeg ikke forstår, ta heller å forklar meg hva de betyr først Sephiroth Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Ver en test angående hjemmekinoprosjektorer i går på TV2 hjelperdeg. Resultat her: http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg...ticle283034.ece Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 takker, men glemte å nevne max pris på 10.000 kr Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har du prøvd Prisguiden? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det kommer vel veldig an på hva du skal bruke den til. Presentasjoner med data? (4:3 LCD) Dataspill? (4:3 LCD) TV-spill? (4:3 / 16:9 LCD) Film&TV? (16:9 DLP om du ikke berøres av regnbue-effekten) Brukes i lyst eller mørkt rom? (lysstyrke, kontrast) Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Hadde tenkt meg en film/spill rom i mitt nye hus :) men mest flim ja. + det vli bli et mørkt rom ja. og med regnbue-effekten vet jeg ikke hva du snakker om Endret 10. mars 2006 av Sephiroth Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 DLP er en teknologi der et fargehjul spinner rundt foran lyset for å gi bildet farger. Noen (bl.a. jeg) ser dette som flimring av farger på lyse farger (hvit tekst f.eks.). Dette gjelder stort sett "treige" hjul som er på billige prosjektører, de dyrere har hjul med høyere hastighet. Jeg foretrekker uansett LCD fremfor DLP pga dette. Skal du se mest film, er vel 16:9 å foretrekke for deg. I et mørkt rom trenger du ikke så mye lysstyrke, og det får du igjen på godt sortnivå og kontrast. Hadde det vært meg som skulle kjøpt ny prosjektør nå, så hadde jeg valgt Panasonic PT-AE700E. En kamerat av meg har den, og den gir skikkelig deilig bilde. Har sett den under 10 lapper i nettbutikker som ikke er i Prisguiden her. Etterfølgeren Panasonic PT-AE900 ville selvfølgelig vært å foretrekke, men sprenger budsjettet. Husk at du må ha et skikkelig lerret også, og det koster jo også en del. Er det totale budsjettet på 10 lapper, inkl. prosjektør, takfeste, lerret og kabler? Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 ja du kan kansje si det slik si 12K da . må også si at jeg reagerer veldig på flimring ( lav Hz på pcen. eller også på Tv. så det vli jeg helst ikke ha ) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Godt mulig du er utsatt for regnbue-effekten da. Du kan jo stikke innom Hifi-klubben eller tilsvarende og sjekke. Her er noen med LCD og 16:9. Hadde jo vært greit å få en med minst 720 linjer når du først har litt penger å bruke også da. Blir fint med HD-kilder! Hitachi PJ-TX100 synes jeg gir fint bilde, for eksempel. Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 har du noe forslag til lerret da ? str ? pris ? hva burde jeg gi for et ok et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå