Dr.Peedee Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Jeg har bokset en del kamper online siden jeg fikk FNR3 i går. Jeg spiller det med Xbox360. Singelplayer er morsomt, men tenkte liksom det ville bli morsommere online mot andre.. Men.. veit ikke. Det er ingen lagproblemer for meg så langt. Man kan sette opp og konfigurere kamper som man vil, joine tilfeldig kamp er eller gå i en lobby, invitere inn folk osv.. Dette er veldig bra. Jeg har noen seire og noen tap. Sånn er det. Men... jeg kunne hatt langt flere seire. Men.. Jeg bokser metodisk og planlagt i den grad jeg greier det. Har ikke hatt noen knockouts i 1,2 eller 3. runde online. Tålmodig. En del av de jeg har bokset mot har enten slått utrolig mange slag i de par første rundene for så slite seg ut eller en del stor store svinglag, haymakers, stunpunches, eller hva det heter, stadig vekk. Disse slagene er rimelig lett å unnvike og kontre hvis man er litt forsiktig og tålmodig. På denne måten har jeg snudd flere kamper fra runde 3 og utover og vunnet knockout i 5 eller 6 runde. Problemet er at flere stykker da bare slutter spillet når de begynner å tape! Veldig irriterende! De ville tapt, men ikke helt sikkert. De kunne jo fått inn de trefferne som trengs hvis de hadde gått lenger. Men de gir seg altså når de er nær knockout selv. Jeg hadde en utrolig nyyyyydelig kamp for litt siden. Det var en kamp der man kunne bruke den bokseren man ville, så jeg brukte min egenkomponerte bokser- Peedee- og kastet han inn ringen. Peedee har en rask slagstil, litt åpen guard så jeg må bevege meg mye for å unngå slag. I denne kampen møtte jeg en kar som de første rundene virket uovervinnerlig for meg. Han slo meg nesten gul og blå. Og han slo utrolig mange slag. Han tappet vel knappene sine som han skulle ha spilt DOA 4 eller noe. I runde 3 begynte jeg å tenke. "Jeg greier ALDRI å tappe på knappene som han der..." Så.. jeg rygget, og rygget og rygget, gikk nesten aldri inn og vekslet slagserier med han for da fikk jeg stryk. Holdt avstand, lente meg til siden og kontret med lange høyre og venstre hooks. Det virket! Han ble veldig utålmodig og begynte å slå ville svingslag - som jeg dukket unna og kontret med korte slag serier på 2-3 før jeg rygget bakover igjen. Jeg tror jeg vant runde 3. Runde 4 og 5 gikk han i kanvasen en gang, jeg hadde god kontroll bare jeg ikke gikk på halvdistanse eller i nærkamp. Da slo han så mye at jeg ble svimmel, men det virket ikke som det var samme krutt i slagene lenger. Ansiktet hans var ikke pent. Jeg hadde snudd kampen med "boksing" og ikke slåssing. Kult. "Dette er hva boksing handler om!". I runde 6 var ansiktet hans en kjøttkake og han gikk ned 2 ganger og jeg hadde full kontroll. Prikket inn de slagene jeg ville. Dukket under hans slag, unngikk både knesparkene og skallingen han drev med også på dette punktet. Han var desperat. Fikk lyst til skalle tilbake, men greide å holde meg rolig. Var litt sint. Men jeg viste han at jeg kunne ta han uten slikt "juks" (selv om det er en del av gamet da. )Rett før han gikk ned for tredje gang så... vips - han valgte "Throw in the towel" og kampen stoppet uten at jeg fikk noen seier tilkjent eller lagt til kamplista mi. I neste kamp møtte min Peedee den kjente Leonard - en utrolig rask bokser i virkligheten. Og han som bokset som Leonard hadde også trening fra DOA4 tror jeg... Vanvittige slagserier fra han da jeg var nærme. Dette kunne jeg ikke matche. Jeg er 36 og greier bare ikke taste så jævla fort en gang... Dere "fjortiser" (ikke negativt ment) er jo vokst opp med SMS fingre f.eks. Det er ikke jeg. Så, jeg skiftet strategi igjen i slutten av runde 1 allerede. Gjorde det samme som over. Holde avstand, kontre, dukke under når de store svinglagene kommer Rent bortsett fra vedkommende var flinkere til å holde kontroll, ikke skalle osv.. og ikke slå ville svingslag hele tiden. Men allerede i runde 3 hadde han vært nede 2 ganger og han så ikke bra ut. Så da han nesten var ned for andre gang i runde 4... hva skjer... han velger throw in the towel. Er dette moro? Vil folk virkellig bare spille med deg hvis du bokser uten noe som helst tenking og står på halvdistanse og bare trykker så fort du kan? Da vet de ingenting om boksing. Og vil folk bare fullføre kampene bare hvis de selv ser ut til å vinne? Jeg snakket om de store svingslagene, haymakers, flash ko, stunpunches over her. Det er egentlig ikke ment som kritikk eller noe negativt. Jeg slår store svingslag jeg også, men har funnet ut jeg blir veldig sårbar. Så jeg slår de bare når han andre har problemer og jeg er "i balanse". Om folk vil slå disse store svingene hele tiden så er det jo greit, ikke bare greit, det er fint! For alle stiler er tillatt og kamepen blir litt varierte på den måten også. Noen ganger møter man sluggere og noen ganger tekniske boksere. Problemet er når folk slutter fordi de ligger ann til å tape. Men... jeg hadde en seier som ble tilkjent meg i morges også. Det var mot en kar som ga meg hjuling i tre runder og så snudde jeg det. I runde 4 var han nede en gang og etter det slo han kun haymakers, skallet eller sparket med kneet. Nesten ingenting annet. Og han ble liggende i runde 6. Jeg tror kanskje jeg kunne gjort han ferdig før, men tenkte jeg fikk heller plukke poeng i de rundene som var igjen og slippe og gå på en smell. Han tok tapet som en mann i hvert fall selv om skalling og sparking er usportslig i mine øyne. Syting og klaging fra meg? Ja er vel det. Det værste er at jeg ikke er noe spesielt flink en gang. Har møtt noen som også har satset på "boksing" og ikke DOA4 stilen, og da har jeg fått stryk så det holder de fleste gangene Kom med deres erfaringer da? Edit: Les resten av dette innlegget i min og andre innlegg om mine erfaringer i minBlog her Dr Peedee Gamertag: Dr Peedee - inviter meg gjerne til kamp! Endret 10. mars 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
KainBenwi Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg spilte endel på Live igår, og jeg synes det var knallgøy! Hvor gøy det er varierer litt ut fra hvem man spiller mot, men jeg hadde ingen kamper jeg synes var kjedelige. Jeg opplevde littegranne lagg, men det var kun i en kamp. Gleder meg til å spille mot andre nordmenn. Dr Peedee, skal legge deg til når jeg er hjemme! Min gamertag er: Bjellaas Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er litt i tvil om jeg skal kjøpe dette spillet eller vente på Burnout Revenge. Har testet demoen par ganger og det virker veldig lovende. Støtter det 1080i? Står det 1080i bak på coveret? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Er litt i tvil om jeg skal kjøpe dette spillet eller vente på Burnout Revenge. Har testet demoen par ganger og det virker veldig lovende. Støtter det 1080i? Står det 1080i bak på coveret? 5730439[/snapback] Ja, 480p,720p og 1080i står bak på coveret Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Kan du fortelle meg---? Får du ikke tilkjent seieren når motstanderen kaster håndkleet? Er det ikke noe du må forandre i lobbyen for å unngå det? Eller er det kanskje bare ved "unranked" kamper? Poenget er jo å ha realistiske opplevelser? Spillet oser jo realisme ellers....er overgitt? Peedee du kan jo kicke folk som spiller unfair eller bare avslutte kampen selv? Doc Watchtower Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Dere "fjortiser" (ikke negativt ment) er jo vokst opp med SMS fingre f.eks. Det er ikke jeg. 5730239[/snapback] Denne "unnskyldningen" holder ikke. Det er like stor grunn til at du skulle være rask på knappene med den alderen du er i. Grunnen til at folk er raske, er pga de er oppvokst med konsoller, spill og slikt. Ungdommer i dag har vokst opp med SNES/NES/Playstation og vi gamle travere har oppvokst med arkader og Commandore64/Atari ...samt SNES/NES/Playstation i senere tid. Så, i teorien skulle du ha vært raskest. Anyways ....... Spilte en runde selv på Live i går. Ble banket opp som faen! Jeg er vant med knappene fra slosspill som Tekken men har prøvd å tvinge meg til å bruke r-stick (total fight control) men dette funker så utrolig dårlig når motstanderen bruker knappene. Det skulle ha vært en filter der hvor man kan velge mellom å spille med knappene eller r-stick slik at kampene blir litt mer fair. -Goliath Endret 10. mars 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Dere "fjortiser" (ikke negativt ment) er jo vokst opp med SMS fingre f.eks. Det er ikke jeg. 5730239[/snapback] Denne "unnskyldningen" holder ikke. Det er like stor grunn til at du skulle være rask på knappene med den alderen du er i. Grunnen til at folk er raske, er pga de er oppvokst med konsoller, spill og slikt. Ungdommer i dag har vokst opp med SNES/NES/Playstation og vi gamle travere har oppvokst med arkader og Commandore64/Atari ...samt SNES/NES/Playstation i senere tid. Så, i teorien skulle du ha vært raskest. Anyways ....... Spilte en runde selv på Live i går. Ble banket opp som faen! Jeg er vant med knappene fra slosspill som Tekken men har prøvd å tvinge meg til å bruke r-stick (total fight control) men dette funker så utrolig dårlig når motstanderen bruker knappene. Det skulle ha vært en filter der hvor man kan velge mellom å spille med knappene eller r-stick slik at kampene blir litt mer fair. -Goliath 5730643[/snapback] He he..Det var mere ment som en spøk dette med SMS fingre da . Det var bare den utrolige energiske måten de spilte på i de første rundene som nærmest gjorde meg svimmel hvis jeg ikke holdt avstand. Så det var ikke ment som noen unnskyldning i hele tatt. Og faktum er vel at jeg kansje er litt tregere med knappene enn mange - uansett alder, SMS bruk osv...Og jeg kaster heller ikke inn håndkleet når jeg taper. Så unnskyldninger for å få juling trenger ikke. Hei, til og med kona mi har banka meg her hjemme da vi spillte demoen! Så jeg tar tapet med et smil. Det som irriterer meg er når folk går ut av spillet fordi de ligger ann til å tape. Eller spiller jeg med en blanding av knapper og R stikka. slår jabbene og noen slag ellers med knappene, men når jeg unnviker slag og kommer tilbake med hooks eller uppercuts så virker R stikka bra (når du blir vant til det). Så forsøk med config 3 på kontrolleren også når du spiller online. Da har du det beste fra begge verdener. OT: Jeg vokste opp med Vic 20. Måtte programere spillene selv i starten fordi jeg hadde ikke råd til å kjøpe. Problemet var at jeg kjøpte den tidlig, og butikkene hadde ikke kassettspillere inne ennå, så... dagen etter måtte jeg progamere inn spillet jeg vill på nytt hvis jeg skulle spille... DET var tider det! Dr Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Kan du fortelle meg---? Får du ikke tilkjent seieren når motstanderen kaster håndkleet? Er det ikke noe du må forandre i lobbyen for å unngå det? Eller er det kanskje bare ved "unranked" kamper? Poenget er jo å ha realistiske opplevelser? Spillet oser jo realisme ellers....er overgitt? Peedee du kan jo kicke folk som spiller unfair eller bare avslutte kampen selv? Doc Watchtower 5730625[/snapback] Nei, jeg har ikke fått seierne. Men jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg inn i alle instillingene man kan gjøre i lobbyene. Men.. hvis folk er "usportslig" under kampen, dvs. skaller og sparker stadig vekk, så vil jeg aldri kicke de ut eller avslutte. Det er jo en del av spillet egentlig, og hvis jeg holder på å tape fordi noen er så flinke til dirty tricks, og jeg så dårlig til å beskytte meg mot det, så får jeg da heller tape, og ikke kaste inn håndkleet. Det er jo det som irriterer meg - det når folk kaster inn håndkleet fordi de holder på å tape. Og da kan jeg jo ikke gjøre det selv. Vel vel. Får prøve litt til senere i helgen. Dr Peedee Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Tok tittelbeltet i Middleweight igår Fornøyd med den ! Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Helt enig med Dr.Peedee - de som tror dette er et 'trykke raskest mulig på knappene'-spill vil garantert tape mot folk som bruker litt teknikk og strategi. Skulle tro at mange som spiller FNR3 ikke har sett en ordentlig boksekamp; det er da ingen som hamrer løs på hverandre i vilden sky på høyt nivå. Synd at folk dropper ut når de ser hvilken vei de går - jeg gir bestandig negativ tilbakemelding (er faktisk et eget valg for at folk trekker seg) når dette skjer - det bør alle gjøre. Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) MP var kult det, men kan noen fortelle meg hvordan jeg kanb skifte kontroller i MP? Jeg bruker config 3 i singleplayer, men i MP ser det ut som den står på config 1! jeg finner ikke ut hvordan jeg skifter... Edit: Glem det...fant det ut nå, litt for rask med postingen... Endret 10. mars 2006 av AcIdica Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Dere kan velge i lobbyen hva for slags persentage dere finner akseptabel. 0%, 5%, osv i forhold til hvor ofte folk har trukket seg. Jeg bruker å velge 5% så at je slipper de mest notoriske som trekker seg når tellingen begynner... Lenke til kommentar
savory naits Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hey, er det noen som vet hvordan man velger custom boksere på multiplayeren? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Hey, er det noen som vet hvordan man velger custom boksere på multiplayeren? 5738065[/snapback] Mener det er sånn at vedkommende som setter opp kampen kan tillate custom fighters eller ikke. Så hvis du joiner et spill så er det ikke sikkert at det er tilltatt. Setter du opp en kamp selv så finner du det blant alle menyvalgene, husk også at du kan bla mellom forskjellige menyer med left og right trigger. Dr Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå