Gå til innhold

Panorama bildet utskrift.

Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenkt meg å få printet ut dette bildet som jeg har sydd sammen. Utifra kvaliteten på bildet, hvor stort kan jeg få det uten at det blir synlige tap av kvalitet?

Og ellers, hvem i Stavanger området kan tenkes og gjøre en slik jobb?

post-17682-1141956197_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg kunne godt tenkt meg å få printet ut dette bildet som jeg har sydd sammen. Utifra kvaliteten på bildet, hvor stort kan jeg få det uten at det blir synlige tap av kvalitet?

Og ellers, hvem i Stavanger området kan tenkes og gjøre en slik jobb?

5730026[/snapback]

Tror jeg ville finpusset det litt til. Kan se skjøten ganske godt et sted. Og det vil synes mye mer om du blåser det opp kraftig. Ellers så var det et fint bilde. Litt mørkt.

Lenke til kommentar

Fint bilde, men som nevnt, i mørkeste laget. Det vil ikke gjøre seg godt på veggen fordi du vil trenge MYE lys rundt det.

Størrelse: Hvis dette er full størrelse, vil jeg tippe at du kan få det skrevet ut i 100 x 20 cm.

Jeg har skrevet ut noen panoramabilder, blant annet et tatt fra Dalsnuten i Sandnes. Det er skrevet ut i ca 150 cm bredde. Jeg fikk hjelp på FOTO.NO til å skrive det ut. En fyr i Nord-Norge påtok seg oppdraget. Han skrev ut på rull. Resultatet ble meget bra. Jeg husker selvsagt ikke hva han heter. Ellers kan du jo undersøke med Stavanger foto. De kan sikkert gjøre det, men tar seg også godt betalt. En annen ting å tenke på, er at en ramme til et slikt bilde blir kostbar.

Jeg har en samling panoramabilder, mange fra stavangerdistriktet, her:

http://www.pbase.com/toreide/panoramabilder

Tor

Lenke til kommentar
En annen ting å tenke på, er at en ramme til et slikt bilde blir kostbar.

Kommer an på hvor fin den skal være, og hvor mye tilpasning man gjør. Finner man rammen først, og tilpasser bildet til den, trenger det ikke bli så dyrt. Det finnes mange fine rammer beregnet til 3-4-5 mindre bilder med passepartout, som vil være supre også til slike panoramabilder når man plukker ut passepartoutet...
Lenke til kommentar

Sant nok, men jeg tenkte mest på den størrelsen jeg foreslo.

For å gjøre det mest mulig økonomisk, kan du fremkalle to panoramabilder på ett "bilde", i 75 x 50 cm hos Japan Photo eller hos Pixum.com. Da kan du klippe det til etterpå, og kanskje også ta utgangspunkt i panoramarammer som er å få kjøpt hos f.eks IKEA.

Tor

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Dette er egentlig en ting som ikke har helt med saken å gjøre men har så lyst til å vite det.

Hvilket program bruker dere til å sette sammen bilder? Er det noe man bruker Photoshop til eller er det andre programmer som gjør sånt?

7750335[/snapback]

Jeg bruker PTgui.

Har ikke prøvd noen andre.

Photoshop har en funksjon for dette, men det funker veldig dårlig :no:

Lenke til kommentar
Dette er egentlig en ting som ikke har helt med saken å gjøre men har så lyst til å vite det.

Hvilket program bruker dere til å sette sammen bilder? Er det noe man bruker Photoshop til eller er det andre programmer som gjør sånt?

Jeg bruker PhotoVista

Har prøvd flere, men dette er klart best i å lappe sammen syns jeg

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar
Er det noen spesiell fremgangsmåte får å ta fine panorama bilder? Jeg har en panorama fuksjon på mobilen min, men finnes vel ikke noe sånt på kameraet mitt, Canon 400d.

7750851[/snapback]

Manuel eksponering. Slå av autofokus.

Ta bildene med litt overlapping. Du kan ta bildene på høykant eller vanlig.

...og så må du hente dem inn i et panoramaprogram.

Du kan prøve Photoshop, men da bør du ikke vippe kamera opp eller ned når du tar bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...