Skrote Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Tok ut cpu igår og tørket av støv fra vifta og andre plasser i maskina, men når jeg skal starte maskina så jobber den slik som den skal , men det kommer ikke noe bilde i det hele tatt. Det piper ikke eller noe sånt ,den jobber som normalt, men bare ikke bilde. Å ja, alle kabler står i. Har også tatt ut cpu igjen for å se om jeg hadde skada noen pins der men det hadde jeg ikke. Noen som har noen råd og gi til meg så jeg kan få fikset den selv , ellers må jeg levere den inn på reperasjon?? Takker for alle svar jeg kan få! Lenke til kommentar
kripet Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Hm du kan jo prøve å resette cmos..(bios) enten ved å ta ut batteriet på HK en liten stund, eller så er det en en jumper på HK.. enkleste er vel å prøve å ta ut batteriet en liten stund. Endret 10. mars 2006 av kripet Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Har prøvd å tatt ut batteriet uten noe hell.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Om du har mulighet, så prøv med annet skjermkort og annen strømforsyning. Du kan prøve å ta ifra hverandre alle delene og sette de sammen igjen. (om du vil) Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Det er en 4-år gammel elkjøp pc, som jeg kjøpte for litt over 4000 kr for. Men jeg kan ikke bytte skjermkort fordi MEDION pcen har integrert skjermkort og har fjerna muligheten for å sett inn et ekstra ett. Så jeg har rett å slett i peiling, kan være at det bare er en liten bagatell en eller annen plass som jeg ikke finner ut av, men som kanskje elkjøp finner ut av om jeg leverer den dit. Men koster det flesk så satser jeg på en annen pc, senere til noen par tusen som er mye bedre en den jeg har. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Siden den er så gammel så er det mulig at en eller flere av delene er defekte. Jeg ville ikke sendt den til reparasjon hos Elkjøp, siden det er dyrt og en gammel pc er ikke verdt det. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Men må høre med de først, hvor mye det kommer til å koste, men blir det for dyrt så satser jeg på en annen pc!! Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Har tatt litt feil... Maskinen jobber ikke som normalt. Den jobber bare i 20-30 sek, så slutter den å jobbe , den bare står å durer. Endret 11. mars 2006 av Skrote Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Tror jeg har funnet feilen... På kabelen som skal inn i pc fra skjerm, mangler en pin, virker som den har forsvunnet, regner med at den kansje sitter i slot plassen til skjermkortet. Det skal vel være 15 pins på skjermkabelen eller hva? Min mangler en midt i.. Men den funker på den bærbare... hmmmm +++ at tastaturet starter ikke som det skal. Den virker ikke.. HK som er problemet kanskje.. Endret 11. mars 2006 av Skrote Lenke til kommentar
WhiPlasH Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Tror jeg har funnet feilen... På kabelen som skal inn i pc fra skjerm, mangler en pin, virker som den har forsvunnet, regner med at den kansje sitter i slot plassen til skjermkortet. Det skal vel være 15 pins på skjermkabelen eller hva? Min mangler en midt i.. Men den funker på den bærbare... hmmmm +++ at tastaturet starter ikke som det skal. Den virker ikke.. HK som er problemet kanskje.. 5735169[/snapback] Jeg hadde et lignende problem engang, men da hadde jeg satt på større oppløsning enn det skjermen klarte. Så da måtte jeg koble til en tv/bedre skjerm for og sette tilbake til en oppløsning som virket med den skjermen. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 HK som er problemet kanskje.. 5735169[/snapback] Dersom du hadde fått opp POST hadde jeg tenkt at du hadde løsnet IDE kabelen når du rotet inni der. Med tanke på at maskinen hverken booter (tar tak i diskene), piper eller du får bilde på skjermen så er ikke hovedkortet et dårlig tips nei. Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det kan være en av pinnene på skjerm kablen ja, husker selv at jeg hadde det problemet på jobb. Da startet ikke skjermen. Husker husker ikke om det hjalp å rette ut pinnen heller. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hvis du har mulighet så prøv med en annen skjerm. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Det er litt rart, for skjermen funker på den bærbare + at numlock og caps lyser opp på tastaturet som normalt, men forsvinner med en gang og kommer ikke tilbake.. slik den bruker å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå