Arnstein Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg har ett msi k7n420 kort, med innebygget gpu. Problemet er at jeg starter maskinen, og får ikke annet en svart skjerm. Har "diagostic LED`s" som viser koden for: "EARLY CHIPSET INITIALIZATION". Hva enn det betyr? Noen som kan hjelpe? [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-09-22 22:24 ] Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Kan ikke annet enn og annbefale deg og resette bios. Dette gjøres som regel med en jumper på ditt hovedkort som du flytter til en annen posisjon [se manual] i noen sec og deretter flytter tilbake til den orginale posisjonen. Håper dette hjelper :smile: Lenke til kommentar
John P. Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Se etter om du har(med vilje eller ikke) overklokket noe. Stort sett det eneste hjelpsomme jeg fant når jeg søkte etter "Early chipset initialization" på nettet, var at hvis BIOS feiler under denne testen, kan det være p.g.a. FSB overklokking. Bare et forslag, behøver ikke være riktig, men det var det jeg fant. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 det funker også og ta ut hovedkort batteriet og la det ligge i 15-20minutter :smile: for så og sette det inn igjen....da er bios'en resatt når du starter opp igjen :wink: Du bør da etterpå ta "load default configuration" eller noe slikt som det skal komme opp. Da får du iallefall testet om den funker.....så kan du heller tukle i BIOS etterpå......men husk at om du ikke fatter en av tingene i BIOS, så LA DEN VÆRE :smile: (eller spørr her på hw.no :smile: ) Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Eller du kan prøve å ta ut prosessorern og flytte på rammen.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Eurofighter skrev (2002-09-23 08:42):så kan du heller tukle i BIOS etterpå......men husk at om du ikke fatter en av tingene i BIOS, så LA DEN VÆRE Kan og lese manualen, Bruk det som den anbefaler om du vil ha en stabli pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå