Gå til innhold

Bilulykke, deres mening?

wæng

Anbefalte innlegg

Følgende skjedde:

post-43843-1141946085_thumb.jpg

Kjørte bil A da bil B kjørte i meg fra venstre. Tipper det er helt klart at fører av bil B har bæsjet på seg. Bilen min er nå veldiiiig stygg fra frontlykt til dørhåndtak på døra bak. Forskjermen har blitt presset inn, og dekket stikker ca.10 cm ut. Da jeg kjørt hjem (en strekning på 6-700 m, tør ik å kjøre mer enn d) måtte jeg dra rattet 90 grader til høyre for at bilen skulle kjøre rett frem. Bilen ser noe slikt ut:

post-43843-1141946939_thumb.jpg

Lurer nå på noen ting da jeg ikke tidligere har vært i en så stor ulykke der forsikringsselskapet vil bli innblandet (har tidligere kræsjet, da det var min feil, og jeg gjorde opp kontant).

Har sendt skademelding til mitt forsikringsselskap. Samme har dama som kjørte i meg gjort. (måtte være ei dame :no: ) Hva vil skje videre? Har noen som har opplevd noe lignende noen meninger?

Hvor mye tror dere skaden vil komme på?

Lurer også på, er det slik at forsikringsselskapet SKAL fixe skaden for meg, eller kan jeg velge å få utbetalt en sum penger? Kan jeg selv velge verksted? Hvem skal ta seg for taksteringen?

Greia er at jeg skulle til å selge bilen snart, og etter dette vil jo det bli mye styr med denne bilen, har noen noe tips hva jeg kan gjøre?? Eller hva jeg skal gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sendt skademelding til mitt forsikringsselskap. Samme har dama som kjørte i meg gjort. (måtte være ei dame  :no: ) Hva vil skje videre? Har noen som har opplevd noe lignende noen meninger?

Sannsynligvis vil bilen bli innkalt for kontroll, saken virker åpenbar(at det er hennes feil). Men dette kommer veldig an på hva forsikringselskapene finner ut seg i mellom. Forklaringene fra begge parter vil bli tatt i betraktning osv.

Hvor mye tror dere skaden vil komme på?

ca en 10 til 30000 alt etter om det er noe som har blitt skakkt i forstillingen osv.

Lurer også på, er det slik at forsikringsselskapet SKAL fixe skaden for meg, eller kan jeg velge å få utbetalt en sum penger? Kan jeg selv velge verksted? Hvem skal ta seg for taksteringen?

Du bestemmer selv om du vil ha penge og gjøre arbeidet selv, eller om arbeidet skal gjøres av verksted. Men etter hva jeg har forstått har du ikke mulighet til å velge verksted selv, men akkurat dette er jeg ikke helt sikker på.

Greia er at jeg skulle til å selge bilen snart, og etter dette vil jo det bli mye styr med denne bilen, har noen noe tips hva jeg kan gjøre?? Eller hva jeg skal gjøre??

5729799[/snapback]

Vel sannsynligvis så får du noen penger for bilen, hvis dette er nok for deg sender du bilen på dynga eller selger den som delebil. Hvis ikke, fiks den og se om du får solgt den for mer :)

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Går ut i fra at hun brøyt med en høyreregel?

Hvis ikke hun kom på forkjørsvei da :s

Er nok ikke sikkert forsikringa er villig til å betale ut så mye penger på en "gammel" bil..

Du velger selv om de skal rette den eller om du vil ha pengene (hvis ikke taksten havner et stykke over listeprisen, da får du det bilen var verdt på ulykkestidspunktet)

Ville tatt det du kan få i handa (mulig den bare blir kondmnert i dette tilfelle)

Du kan velge verksted selv, men forsikringa betaler ikke mer enn taksten var på (så om du velger et dyrere verksted må du betale det i mellom :) )

Eller så kan du velge å ta pengene og rette bilen selv, slippe X antall arbeidstimer + at du da kan hente deler på den lokale høgger'n :)

Tror nok ikke du trenger å tenke på det engang da :thumbup:

Husk nå for øvrig at det var deg som var "dama med skylda" sist du smalt da, så ser ingen grunn til å si noe negativt om det her ;)

Lenke til kommentar

Damen kom ikke fra forkjørsvei nei, og hun erklærte seg skyldig fra første sekund.

Bilen min er verdt ca. 60 k. Hva synes dere j skal gjøre om skaden blir taksta for under d? Bare ta å fixe bilen da? Ville bare ha tatt sykt mye tid.. Så kunne j fixe det ANDRE som er feil fra før, så prøve å selge... bæææ

Lenke til kommentar

Ringte forsikringen idag, de sa jeg måtte avvente med å gjøre noen ting med bilen inntil videre siden jeg bare har delkasko. Først når forsikringsselskapet mitt har sendt etterspørsel til motparterens selskap, og de har tatt stilling til blablabla og skal erstatte meg, vil jeg bli bedt å sende bilen til kontroll.

Da lurer jeg på om det er noen som vet, om motparterens forsikringsselskap har rett til å kreve at jeg skal sende bilen min til ett verksted selskpet bruker, NAF, eller kan jeg velge å sende bilen på merkeverksted, i dette tilfelle, Honda. Stoler liksom mer på Honda siden bilen er en Honda.

Bilen kan ikke kjøres heller, har jeg da rett til å få bilen tauet bort uten å betale??

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

De sier at du aldri skal komme tapende ut av en smell som ikke er din skyld, men det er ikke realiteten..

Fikk en trykk av en taxi før jul som det jeg ikke kom særlig godt ut av..

Hadde en godkjent bil før smellen og etter at saken var ferdig behandlet satt jeg igjen med en som ikke var det :(

Tror du skal få fraktet den av gårde uten at det koster deg noe, men sier det langt fra sikkert..

Lykke til videre, også får vi krysse fingrene for at det ordner seg for deg :thumbup:

Lenke til kommentar

takker for svarene..

Fikk en trykk av en taxi før jul som det jeg ikke kom særlig godt ut av..

Hadde en godkjent bil før smellen og etter at saken var ferdig behandlet satt jeg igjen med en som ikke var det 

Hva gikk galt?

Men har ikke fått svar på den ene tingen j lurte på, kan forsikringsselskapet be meg sende bilen min på et spesifikk verksted, eller kan jeg velge å sende den inn på honda. Tipper honda har best peil iom at det er en honda bil.

Lenke til kommentar

Frontruta sprakk på grunn av spenningen som blei i bilen når jeg blei klemt mellom betongveggen og taxi'en..

Dette ville ikke forsikringa dekke fordet det hadde gått ut i fra en steinsprut..

Dette mener jeg er feil fordet det ikke var noen sprekk der før, men at jeg satt igjen med en ikke godkjent bil etter smellen..

De sa den sprekken ville kommet uansett, men var jo på grunn av at jeg fikk en klem at den kom :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...