Frico855 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Ikke spørr, men jeg greide å slettet Nvatabus.sys filen og nå nekter Windows XP å starte. Jeg har prøvd å starte Windows i Safe Mode og i alle de andre valgene som kan tenkes. Ettersom jeg har 2 partisjoner; C: der jeg har Windows og D: der jeg har alt annet, tenkte jeg at det skulle gå ann å legge inn en ny Windows på D: for å så fixe problemet derifra. Men den gang ei.... kommer ikke lenger enn første reboot og da sier PC'n "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: D:windows\system32\ntoskrnl.exe. Please re-install a copy of the above file." Jeg har mange spørsmål for øyeblikket men det største og første: Hva kan jeg gjøre for å få Windows til å funke.. uten å måtte formatere hele C: ?? PS. Greide å få tak i Nvatabus.sys fila.. men etter at jeg kommer meg inn i DOS med hjelp av XP CD'n, nekter CD-ROM'n å åpne seg slik at jeg får satt i den andre CD'n. Endret 9. mars 2006 av Frico855 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er systempartisjonen din av typen NTFS eller av typen FAT? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå