Gå til innhold

Hp Pavilion Dv5011 en grei laptop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva syntes dere om den laptopen her?  http://www.mshop.no/more_info.php?table=Pr...5b72f9cae44e778

Er det en fin laptop for prisen? Tror dere den funker greit, og vil kunne dra spill som f.eks CS og sånt ganske fint?

Takk får alle svar!

5729739[/snapback]

De jeg har snakket med som har laptopen er hvertfall fornøyd med den. Om det er en spesielt god pris skal jeg ikke si noe om, siden jeg ikke har noen særlig oversikt over laptoppriser i Norge.

For CS ville jeg vil gått for litt mer RAM hvertfall, siden det er delt skjermminne. Men jeg har selv en maskin med samme prosessor og skjermkort, og har ingen problemer med CS når jeg har 512+256 med RAM. At jeg suger i FPS-spill hjelper det ikke noe på derimot ;)

Lenke til kommentar

Jeg tviler du blir fornøyd med denne maskinen hvis du spiller for dette skjermkortet er faktisk ikke noe bra...

Liker du å spille så velg en maskin med min ATI X700 eller Nvidia 6600GO.

NB-Maskinen har også treg harddisk :(

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Er det kun benchmarks du har å gå ut fra når du kommer med de påstandene, eller har du faktisk prøvd maskinen?

Jeg sitter på en maskin med like specs, og har ingen problemer med siste CS, NFS Most Wanted, Trackmania etc. De kjører i god kvalitet uten lagg.

Lenke til kommentar
Er det kun benchmarks du har å gå ut fra når du kommer med de påstandene, eller har du faktisk prøvd maskinen?

Jeg sitter på en maskin med like specs, og har ingen problemer med siste CS, NFS Most Wanted, Trackmania etc. De kjører i god kvalitet uten lagg.

5735834[/snapback]

Ble du fornærmet nå? benchmarks er ingen dårlig pekepinn når det gjelder ytelse på skjermkort bare så det er sagt...

Jeg har prøvd en maskin med dette skjermkortet, samt jeg har hatt maskiner med Ati 9700-X300-GO6600-GO6800 og mener selv at jeg begynner å få en viss peiling på hva som er et godt kontra dårligt spillekort for bærbare.

Kortet du skryter av er faktisk ikke noe godt spillekort, og jeg ville aldri anbefale dette til en person som spiller.

At du klarer å spille CS med ditt kort er ikke en god grunn for å kjøpe en maskin med dette kortet... Prøv Farcry og Doom3 og kjør disse på høye innstillinger, så ser du fort hvor godt kortet ditt egentlig er...

Jeg ga mitt råd om min X700 eller GO6600 grunnet dette er gode kort 3-4 ganger bedre en ditt forslag, grunnet jeg syntes man skal kunne spille spill litt fremover i tid når man tross alt legger penger i en ny maskin...

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Ble du fornærmet nå? benchmarks er ingen dårlig pekepinn når det gjelder ytelse på skjermkort bare så det er sagt...

Skal en del mere til enn at noen sier et grafikkort er for dårlig for at jeg skal bli fornærmet. Så nei, beklager å måtte skuffe deg.

Benchmarks er en pekepinn, men både nVidia og ATI har ved flere anledninger blitt avslørt for å lage enkelte kort nettopp med tanke på benchmarks, og disse kortene yter vesentlig dårligere i faktiske oppgaver.

Jeg har prøvd en maskin med dette skjermkortet, samt jeg har hatt maskiner med Ati 9700-X300-GO6600-GO6800 og mener selv at jeg begynner å få en viss peiling på hva som er et godt kontra dårligt spillekort for bærbare.

Godt mulig. Det er heller ingen som har kalt Xpress 200 for et rått spillkort.

JKortet du skryter av er faktisk ikke noe godt spillekort, og jeg ville aldri anbefale dette til en person som spiller.

Jeg skryter ikke spesielt av kortet. Jeg forteller ganske enkelt fakta. Fornærmet over at fakta ikke stemmer helt overens med din egne komplette svartmaling? Om du har behov for å forsvare at du har brukt mer penger på et spillkort for laptop er det helt greit, men Xpress 200 er ikke så fullstendig på trynet som du prøver å fremstille det som.

JAt du klarer å spille CS med ditt kort er ikke en god grunn for å kjøpe en maskin med dette kortet... Prøv Farcry og Doom3 og kjør disse på høye innstillinger, så ser du fort hvor godt kortet ditt egentlig er...

Jeg anbefaler ikke personen å kjøpe denne maskinen istedet for noe annet. Jeg forteller ganske enkelt hva kortet er godt for. Om du har probemer med det, får du ta det med ATI. Det er de som har laget det og kan forklare deg hvorfor det yter litt bedre enn du liker å tro.

JJeg ga mitt råd om min X700 eller GO6600 grunnet dette er gode kort 3-4 ganger bedre en ditt forslag, grunnet jeg syntes man skal kunne spille spill litt fremover i tid når man tross alt legger penger i en ny maskin... 

Både X700 og GO6600 begynner faktisk å slite om man skal ha høy kvalitet på det nyeste og råeste av 3D-spill, så og kalle disse noe "kort for fremtiden" er mildt sagt en overdrivelse. Nettopp kjøpt en maskin med et av disse kortene, siden du er så opptatt av å skryte av dem?

Ha en god dag!

Fortsatt god kveld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...