Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prisantydning på VW Polo

Anbefalte innlegg

Min mormor har en Volkswagen Polo 97 mod m/ aut. kasse, men uten sentrallås og elektriske vinduer. Hun klager hele tiden over det, og jeg blir 18 om 4 mnd, så jeg kunne tenke meg å låne en "ikke-lakserød" bil av henne :!:

Til å begynne med prøver jeg å finne ut hva den er verdt, slik at jeg kan se etter biler i samme prisklasse.

Bilen det er snakk om er en 97 mod 5d Volkswagen Polo 1.6 8v med 75hk og "tomatgir". Bilen har gått velidig lite, 65 000 km, og anses som svært pent behandlet. Bilen er i strøken tilstand, ikke rust. Det er varme i setene, ok stereo, alu sommerfelger, hengerfeste og nye vinterdekk i år. Alt av papirer er spart på, og bilen har fulgt alle servicer.

Ifølge DinSide sin priskalkulator, er bilen verdt rundt 55 000. Med tanke på at bilen har 1.6 8v motor, aut. kasse, er i strøken tilstand og har lav km-stand, ville jeg tro at den er verdt 60-65 000. Tar jeg helt feil?

Klikk HER for bilder... Takker for svar, og gjerne tips om erstatningsbil. Krav er: aut. kasse, under 100 000 km, elektriske vinduer og sentrallås. Ok om det er 5 dørs og har varme i setene. Pris: rundt det Polo'n er verdt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så veldig mange 96, 97, 98 mod Polo med aut. kasse til salgs, men HER er det én. Den er ett år yngre, men har mindre motor og kun 3 dører. Den har gått like langt, men har en litt mer overkommelig farge :hrm:. Det er mulig 85k er litt i meste laget, kanskje grunnen til at den ikke er solgt :hmm:. Men la oss si den blir solgt for 80k. Hvor mye er min verdt i forhold da? Med tanke på at den ikke her elektriske vinduer og sentrallås. :no:

Lenke til kommentar
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=130&page=3 en liten pekepinn...

5735737[/snapback]

Mindre motor og uten stereo. Ser ut som det ikke er mulig å ettermontere stereo heller siden det ikke er opplegg for det i dørene.

5736879[/snapback]

Det er samme motor "les teksten" stereo koster jo ingen ting i dag, og jo man kan montere det i denne bilen (jeg har solgt de nye i 4 år)

NB-Selges også av firma med garanti på bilen...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...