peulle Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kan noen hjelpe en stakkars n00b? Ble litt urolig da jeg leste et sted at det går an å velge feil brikke, som kanskje ikke fungerer med de andre osv... På min relativt nye dell-PC har jeg: 1024Mb Dual Channel DDR2 400MHz (2x512) Ettersom alle nettbutikkene bruker ulike betegnelser på ditt og datt lurer jeg på om det vil fungere med denne? Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB 128Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Når du går inn i kategorien minne hos komplett.no får du opp minnevelgeren helt øverst her. Der velger du produsent "Dell" Trykk neste... Velg Produkttype... Trykk neste... Velg modell... Trykk vis varer.. Så får du endel minnebrikker som er: 100% kompatibilitet garantert Som en avdeling av Micron, jobber Crucial® sammen med alle de største produsentene for å sikre kompatibilitet med deres systemer. Med oppgraderinger for flere tusen PC-er, bærbare PC-er, servere, skrivere, rutere er Crucial® minne-velgeren det mest avanserte verktøyet for valg av riktig minne som er 100% kompatibelt. Lykke til Lenke til kommentar
peulle Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Takk for hjelp! Hva betyr forresten CL4, og "ikke-bufret"? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 CL har noe med timingen på minnet. Mindre er bedre og dyrere. buffring eller ECC på minnet har noe med stabilitet å gjøre. Buffret/ECC minne er dyrere og tregere enn vanlig ikke buffret/non-ECC minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå