Runar Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Øy, han er femten... Dvs han har, teknisk sett, fått tilbud om å følge loven, og inkassere 65.500 netto om tre år, pluss inkrementelle renter på prisen på snus, uten å tenke på inflasjon, og kpi-stigning. Siden du er femten år vill jeg heller sluttet med snusen, og brukt disse pengene på en bil når du blir 18. LarsP; Det er greit at man ikke skal kjøpes vekk fra livets gleder, men man må ikke se seg blindt på prinsipper når man ender opp med et dårligere resultat enn ved å lempe på de. Trådstarter har ikke forklart hvorfor han snuser, det vil ha en del betydning for hans valg. Om det er snakk om fjortiss-status-hype så er han rett og slett dum, eller egentlig et offer for tidens gruppepress for å bli voksen i stadig lavere alder. Om han selv velger å snuse fordi han ville gjort det selv om ingen visste om det, en helt annen ting. Men, som femtenåring, no offense mot trådstarter, har man ikke helt oversikt over hva som er fornuftige veivalg i livet. Jeg jobber selv på en ungdomsklubb, med "kidz" fra 14-19, litt avhengig av ukedag etc, og det er ingen tvil om at mange av de ungdommene gjør ting de angrer på i ettertid. Det er viktig med veiledning underveis, og her svikter mange foreldre. Om penger er riktig motivasjon skal jeg ikke si noe om, men jeg hadde strukket meg litt for 50k! EDIT: Jeg ville aldri, nesten uansett sum, sluttet å ta på meg selv.. hehe.. Noen ting er hellige! 5730682[/snapback] THATS word! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg fikk lappen ++ fordi jeg ikke røyka.. Vel røyke gjorde jeg men jeg sa det bare ikke. Og joda, dem viste jeg røyka også.. foreldre kan være snille vis de vil Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hehe, lurer på om jeg skal inngå en avtale med foreldrene mine siden jeg omtrendt aldri drikker, røyker eller snuser.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Den dagen jeg betaler soppen for å slutte å snuse/røyke/drikke så snør det i helvete. Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Haha, kult Hvor fant du det bilde? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Kanskje å sette det på spissen, jeg mener ikke at man skal nedkjempe et barns vaner og uvaner, men det er lov med oppfordring og veiledning. Det er vel en av de tingene som går under oppdragelse. Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å gi min sønn/datterm når den tid kommer, et incentiv for å holde seg litt på matta. Det er jo faktisk bare å kanskje velge et litt mindre materialistisk incentiv, så slipper du de moralske vegringene ift å kjøpe ut junior.. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) *Hell som fryser over bilde* Bra nok med istapper? 5730875[/snapback] Tar jeg ikke helt feil, så er det en by i Norge Litt nord i Norge.. Endret 10. mars 2006 av Stealth- Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 goggen90: Google =) Er et sted i Norge som heter Hell ja, men det skiltet ser ikke norskt ut. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Haha, kult Hvor fant du det bilde? 5730881[/snapback] Ikke så veldig langt i fra LarsP..... :!: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 goggen90: Google =) Er et sted i Norge som heter Hell ja, men det skiltet ser ikke norskt ut. 5731012[/snapback] Rett utenfor Trondheim...... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 snus på skolen og hos vennene dine, ikke kjøp deg egen snus..Vær avhengi av at andre har nikotin, har de ikke dette så kan du ikke snuse da.. Dette vil redusere snusingen din, kanskje du slutter en dag. Jeg skull gjerne ha slutta med nikotinfaenskap for 50.000, jeg jeg bruker nikotin fordi det er godt ikke fordi jeg er avhenget. 5729369[/snapback] jævla snylter!! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Håper du blir tatt. Da kan foreldrene dine bruke pengene sine på noe skikkelig, Endret 10. mars 2006 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
akarno Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er faen livredd for å bli busted av foreldrene mine. Er 15 år og har snust i ca. et halvt år. Pointet er at jeg får 50k for å holde meg unna slikt 5729314[/snapback] må få si en ting... HAHAHAHA!! Du snuser ikke når du får 50k for å la være... Det er faen bare idiotisk Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 drit i penga, snus videre. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Slutt, din idiot. Om du får 50.000 kr for å ikke snuse, er det absolutt ikke verdt det å snuse. Du gjør det garantert fordi du synes det er kult, og det gjør det enda mer idiotisk. De eneste som virkelig har behov for snus er de som har slutta å røyke. Uansett, enten forhandler du deg til pengene, ellers slutter du å snuse, og får pengene. 5729345[/snapback] faktisk blir man mer avhengig av snus enn av røyk. så det tar nok lengre id å slutte med snus enn å slutte å røyke. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 snus på skolen og hos vennene dine, ikke kjøp deg egen snus..Vær avhengi av at andre har nikotin, har de ikke dette så kan du ikke snuse da.. Dette vil redusere snusingen din, kanskje du slutter en dag. Jeg skull gjerne ha slutta med nikotinfaenskap for 50.000, jeg jeg bruker nikotin fordi det er godt ikke fordi jeg er avhenget. 5729369[/snapback] jævla snylter!! 5731377[/snapback] folk er bare greie, får vell 2-4 røyk pr. skole dag. helgene går det vell 5 røyk pr dag. snus får jeg av alle hvor som helst når som helst.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 ser folk sier det gir status ?? på vilken måte ?? ser så dumt på de som snuser at eg stirrer de flaue ! Satse 50k på å ha noe som ligner på en slags fuktet sauedrit på innsiden av lippen ? hjeelp.. Spis en snusboks og du skal se du mister smaken for det 5730021[/snapback] Jah, unge blir stadig presset, gjør du ting andre folk som er "høyere rangert" (tøffinger) får du mer status på en måte, du begynner å henge med dem og får "kulere" venner (sett fra andre) Øy, han er femten... Dvs han har, teknisk sett, fått tilbud om å følge loven, og inkassere 65.500 netto om tre år, pluss inkrementelle renter på prisen på snus, uten å tenke på inflasjon, og kpi-stigning. Siden du er femten år vill jeg heller sluttet med snusen, og brukt disse pengene på en bil når du blir 18. LarsP; Det er greit at man ikke skal kjøpes vekk fra livets gleder, men man må ikke se seg blindt på prinsipper når man ender opp med et dårligere resultat enn ved å lempe på de. Trådstarter har ikke forklart hvorfor han snuser, det vil ha en del betydning for hans valg. Om det er snakk om fjortiss-status-hype så er han rett og slett dum, eller egentlig et offer for tidens gruppepress for å bli voksen i stadig lavere alder. Om han selv velger å snuse fordi han ville gjort det selv om ingen visste om det, en helt annen ting. Men, som femtenåring, no offense mot trådstarter, har man ikke helt oversikt over hva som er fornuftige veivalg i livet. Jeg jobber selv på en ungdomsklubb, med "kidz" fra 14-19, litt avhengig av ukedag etc, og det er ingen tvil om at mange av de ungdommene gjør ting de angrer på i ettertid. Det er viktig med veiledning underveis, og her svikter mange foreldre. Om penger er riktig motivasjon skal jeg ikke si noe om, men jeg hadde strukket meg litt for 50k! EDIT: Jeg ville aldri, nesten uansett sum, sluttet å ta på meg selv.. hehe.. Noen ting er hellige! 5730682[/snapback] THATS word! 5730699[/snapback] Aight! Mange forskjellige meninger her, man skal jo aldri presses til å slutte med noe man liker, men få tips og råd om å slutte er jo greit. Men jeg skjønner ikke at de skal betale deg 50k for å ikke snuse.. De taper gedigent på det, bare for å friste deg til å ikke gjøre det... Som noen regnet på så tar det lang tid før du når det beløpet med kjøpt snus... Men røyking og snusing er jo ikke bra : ) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Du fortjener å bli busta!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå