Gå til innhold

Redd for å bli Busted

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50k for å la vær å snuse?!? Er foreldrene dine laget av penger ell? Hadde seff tatt pengene, sier du til vennene dine at jeg får 50k for å slutte å snuse så skjønner de deg godt, og du mister ikke statusen din i flokken...

Men du ser det godt på leppa da.. hvis man har snust.

Lenke til kommentar

ser folk sier det gir status ?? på vilken måte ?? ser så dumt på de som snuser at eg stirrer de flaue ! Satse 50k på å ha noe som ligner på en slags fuktet sauedrit på innsiden av lippen ? hjeelp.. Spis en snusboks og du skal se du mister smaken for det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Er faen livredd for å bli busted av foreldrene mine. Er 15 år og har snust i ca. et halvt år. Pointet er at jeg får 50k for å holde meg unna slikt  :tease:  :dontgetit:

5729314[/snapback]

Slutt. Eller du kan være skikkelig skikkelig dum, og fortsette :) Helsen din er uansett mye mer verd enn 50 000, men det kommer jo som en fin bonus ;)

Lenke til kommentar
MAKAN! 50k, og du snuser!

Husk på at det går MYE ekstra penger til snusen du kjøper også...

Jeg sier som en psykolog på MAD TV gjorde:

-Stop it! Stop it, stop it, stop it! And one more thing: Stop it!

5729384[/snapback]

Hahaha! Bra sketsj det der! MadTV ftw!

Lenke til kommentar

Velg snusen, mist pengene, og sørg med det samme for at alle jenter som vurderer å bli forelska i deg mister mesteparten av interessen når de ser hva du har under leppa.

Så kan du bo på hybel resten av livet helt alene og snuse så mye du vil

For ingen skal noengang bestemme over deg :w00t:

Minner meg om at pappa lovde meg å betale sertifikatet mitt dersom jeg ikke begynte å røyke før jeg ble 18.. og jeg har aldri røyka i hele mitt liv. På tide med pengeinnkreving :roll:

Lenke til kommentar

Skal vi se..

En boks snus koster (aner egentlig ikke) 50 kroner.

Du snuser minst to bokser i uken fra du er 15 til du er 18 år.

50x2x52x3 = 15600,-

I tillegg mister du muligheten for å få 50.000,- kroner når du blir 18 år.

Med de forutsetningene jeg har tatt vil det si at du om tre år har mistet

50.000 + 15.600 = 65.600,- kroner!

Tenk deg om en gang til, er det verdt å være så tøff?

Lenke til kommentar

Øy, han er femten...

Dvs han har, teknisk sett, fått tilbud om å følge loven, og inkassere 65.500 netto om tre år, pluss inkrementelle renter på prisen på snus, uten å tenke på inflasjon, og kpi-stigning.

Siden du er femten år vill jeg heller sluttet med snusen, og brukt disse pengene på en bil når du blir 18.

LarsP; Det er greit at man ikke skal kjøpes vekk fra livets gleder, men man må ikke se seg blindt på prinsipper når man ender opp med et dårligere resultat enn ved å lempe på de. Trådstarter har ikke forklart hvorfor han snuser, det vil ha en del betydning for hans valg. Om det er snakk om fjortiss-status-hype så er han rett og slett dum, eller egentlig et offer for tidens gruppepress for å bli voksen i stadig lavere alder. Om han selv velger å snuse fordi han ville gjort det selv om ingen visste om det, en helt annen ting. Men, som femtenåring, no offense mot trådstarter, har man ikke helt oversikt over hva som er fornuftige veivalg i livet. Jeg jobber selv på en ungdomsklubb, med "kidz" fra 14-19, litt avhengig av ukedag etc, og det er ingen tvil om at mange av de ungdommene gjør ting de angrer på i ettertid. Det er viktig med veiledning underveis, og her svikter mange foreldre.

Om penger er riktig motivasjon skal jeg ikke si noe om, men jeg hadde strukket meg litt for 50k!

EDIT: Jeg ville aldri, nesten uansett sum, sluttet å ta på meg selv.. hehe.. Noen ting er hellige!

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...