VikinGz Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg trenger hjelp! en av mine 200gb harddisker har kræsja noen som kan hjelpe meg med evt få tilbake filene mine? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) EasyRecovery er antagelig en mulighet. http://www.ontrack.com/easyrecoverydatarecovery/ Du bør jo prøve chkdsk /f først. Endret 9. mars 2006 av hårek Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) var etter chdisk at harddisken kræsja det programmet tar bare å henter slike filer: File Repair capabilities for: * Microsoft Outlook 97, 2000, XP and 2003 (PST & OST) * Microsoft Outlook Express 5.0, 5.01, 5.5 and v6.0 (DBX) * Microsoft® Word (DOC) * Microsoft® Excel (XLS) * Microsoft® Access Database (MDB) * Microsoft® PowerPoint® (PPT) * Zip archive files (ZIP) Endret 9. mars 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Trenger hjelp!!! For alle sesongene jeg har tatt opp på tv er borte Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har du formatert disken enda? Har du prøvd å høyreklikka på disken og valgt Explore istede for open? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 var etter chdisk at harddisken kræsja det programmet tar bare å henter slike filer: File Repair capabilities for: * Microsoft Outlook 97, 2000, XP and 2003 (PST & OST) * Microsoft Outlook Express 5.0, 5.01, 5.5 and v6.0 (DBX) * Microsoft® Word (DOC) * Microsoft® Excel (XLS) * Microsoft® Access Database (MDB) * Microsoft® PowerPoint® (PPT) * Zip archive files (ZIP) 5729233[/snapback] Jeg ga deg en link til DataRecovery, det du lister er for et helt annet program som heter FileRepair. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 å ja.... sorry så feil på siden da sikkert... har foramtert før ja... så fikk jeg besjed i windows med en fin trekant og at en fil var feil så det anbefalte at jeg kjørte chdisk. Siden har den ikke fungert :@ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Har du formatert disken enda?Har du prøvd å høyreklikka på disken og valgt Explore istede for open? 5730139[/snapback] Kan prøve når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Dersom du er villig å legge litt penger i det vil jeg anbefale GetDataBack Programmet finnes for FAT og NTFS filsystem. Har hatt positive opplevelser med dette programmet begge gangene jeg har mistet en disk. Klarte å redde alt som ikke var skrevet over. mvh. Valentino Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Dersom du er villig å legge litt penger i det vil jeg anbefale GetDataBackProgrammet finnes for FAT og NTFS filsystem. Har hatt positive opplevelser med dette programmet begge gangene jeg har mistet en disk. Klarte å redde alt som ikke var skrevet over. mvh. Valentino 5730770[/snapback] Det programmet har jeg... skal prøve når jeg kommer tilbake fra skolen... men må jeg formatere først tro? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 nei. For all del.. IKKE formater. Når du gjør det vil du overskrive alle dataene som ligger på disken. GetDataBack klarer helt fin å lese fra en disk som er uformatert og upartisjonert. Om du ikke har gjort dette før så må du være forberedt på at det tar veldig lang tid å scanne disken. Dette pga. at programmet fysisk undersøker hver eneste sektor på hele disken. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 nei. For all del.. IKKE formater. Når du gjør det vil du overskrive alle dataene som ligger på disken. 5731241[/snapback] Formatering fører ikke til at data overskrives - det er bare filtabellene som slettes. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Er ikke det forskjellen på quick og vanlig format? etter det jeg har skjønt er quick slik at filtabellene slettes. Vanlig er slik at alle sektorer slettes. Tar gjerne imot rettelser om disse antakelsene er feil. mvh. Valentino Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Det er kun kontroll av disken ,dvs bad sectors som blir ikke kontrollert ved quick formatering, som det vil si at hvis du bruker quick, så må du helst utføre en slik kontroll. Ellers it's the same, tror jeg! Men det er ikke nødvendig å formatere før en recovery. Det er filene som er borte eller som windows kan ikke se som man er etter og da kan ikke en formatering hjelpe til noe som helst. Endret 10. mars 2006 av wiberos Lenke til kommentar
valentino Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Fant denne informasjonen When you choose to run a regular format on a volume, files are removed from the volume that you are formatting and the hard disk is scanned for bad sectors. The scan for bad sectors is responsible for the majority of the time that it takes to format a volume. If you choose the Quick format option, format removes files from the partition, but does not scan the disk for bad sectors. Only use this option if your hard disk has been previously formatted and you are sure that your hard disk is not damaged. ser ut som du har rett. Takk for forklaringen mvh. Valentino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå