phax Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 ofte når jeg er på internett går cpu usage'n min opp til 100% selv om jeg ikke driver med noe ressurs krevende saker.. og det holder seg på 100% helt til jeg lukker browser'n! Har Norton internett security innstallert, og kjører jevnlig programmer som window washer og ad-aware for og fjerne dritt som samler seg opp.. noen gode råd? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Har ingen gode råd desverre, men til sammenligning kjører jeg AdSubtract, PC cillin 2002 firewall og antivirus, MotherBoardMonitor 5, og to andre apps i systray, og min CPU usage ligger i snitt på 5% !! Så noe gæernt må det vel være hos deg... Jeg bruker WinXP Pro. Men, nå skal det sies at jeg kjører på en Pentium 4 2.4Ghz, så hvis du har en PII 200Mhz eller noe sånt, så er det kanskje ikke så rart... Fortell litt om systemet ditt, så blir det lettere å gi råd. :smile: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Har du installert VIA drivere (hvis du har VIA chipset da)?? Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Har du noen form for multimedia tastatur? husker jeg hadde problemere med et tastatur i windows.. programmet som jeg installerte for og få alle extra sakene til og funke... brukte 99% av cpuen... men... nå bruker jeg linux.. og sliter ikke med det lenger ;D Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 bruker win xp pro på en p4 1,8 ghz.. har logitech internett keyboard, med tre slike fine snarveier som jeg aldri bruker... normal cpu usage ligger mellom 5-15% ved vanlig internett bruk, men noen ganger klikker det helt for han og cpu spretter opp til 100% virker ikke som det har noe og si hvordan sider jeg på heller. sist det skjedde var jeg på dagbladet.no.. merkelige greier.. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Har du sett etter hvilke(n) prosess(er) det er som drar så mye ressurser da? /steinih :smile: Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 09:25, skrev steinih:Har du sett etter hvilke(n) prosess(er) det er som drar så mye ressurser da?/steinih :smile: iexplorer.exe Lenke til kommentar
steinih Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Kanskje du skal prøve en annen nettleser da for å sjekke om problemet fortsatt er der da? F. eks Opera.. http://www.opera.com /steinih :smile: Lenke til kommentar
dopus Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Du kan jo laste ned de siste oppdateringene fra microsoft til iexplorer..tror det finnes en service pack til siste versjonen. Kanskje det hjelper Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 har faktisk aldri hatt problemet i opera, men brukes som oftest explorer av gammel vane.. har windows live update aktivert, så har vel innstallert de fleste updatene som er.. eller er det oppdateringer som live update ikke tar med? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 12:01, skrev phax:har faktisk aldri hatt problemet i opera, men brukes som oftest explorer av gammel vane.. har windows live update aktivert, så har vel innstallert de fleste updatene som er.. eller er det oppdateringer som live update ikke tar med? Gå no inn manuelt og sjekk også. Lenke til kommentar
evenrognlid Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Hei ville bare si at surfe maskina mi er en AMD K6 233Mhz og ligger på ca.85% når jeg surfer:-) Nå er denne maskina ganske ryddig da... Lykke til Phax Lenke til kommentar
evenrognlid Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Sorry Sorry Sorry! forrige mld trenger visse modifikasjoner, jeg mente at ledig Maskinytelse er på ca.85% altså bruker den 15%:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå