TormodK Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei dere! Har fått en liten case fra den lokale fritidsklubben, som jeg lovte jeg skulle se litt på; Fritidsklubben har pr. dato 6 PC`er som brukerene kan benytte seg av. Disse har i dag win XP home edition installert, med en begrenset bruker til brukerene, og en til administrator. disse PC`ene samler likevel opp en del virus og annet rusk. Det som er ønskelig med disse pc`ene er at det er installert windows xp eller 2000, som har ett bestemt oppsett og et bestemt antall programmer installert. brukerene kan holde på med det de bruker, samle virus ol. men så fort de logger av/restarter så skal maskinna "tilbakestilles" til ett bestemt oppsett. Det er også ønskelig at all trafikk filtreres gjennom en server! Noen som har noe løsning eller idè til dette opsettet? på forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei dere! Har fått en liten case fra den lokale fritidsklubben, som jeg lovte jeg skulle se litt på; Fritidsklubben har pr. dato 6 PC`er som brukerene kan benytte seg av. Disse har i dag win XP home edition installert, med en begrenset bruker til brukerene, og en til administrator. disse PC`ene samler likevel opp en del virus og annet rusk. Det som er ønskelig med disse pc`ene er at det er installert windows xp eller 2000, som har ett bestemt oppsett og et bestemt antall programmer installert. brukerene kan holde på med det de bruker, samle virus ol. men så fort de logger av/restarter så skal maskinna "tilbakestilles" til ett bestemt oppsett. Det er også ønskelig at all trafikk filtreres gjennom en server! Noen som har noe løsning eller idè til dette opsettet? på forhånd takk 5728867[/snapback] Programmet Moonscape protection fungerer veldig fint til det formålet! Bruker det på skolen vår, etter hver restart er alt som det skal være. Systemfiler gjenopprettet seg, virus ble helt fjernet osv. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 du kan kjøre tynnklienter. Ligger et image på en server som disse henter hver gang de starter maskina, og når de stenger den av, er den like rein som når den startet. Eneste ulempen er at du må lagre en plass på serveren, fordi tynnklientene ikke har harddisk! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) EDIT: ops.. to like poster Endret 10. mars 2006 av miXer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 http://www.faronics.com/html/deepfreeze.asp er tingen.. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Eller, Neoware Image Manager, dog det er å ta "litt" hardt i for 6 pcer (og "litt" dyrt) www.neoware.com Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Hei dere! Har fått en liten case fra den lokale fritidsklubben, som jeg lovte jeg skulle se litt på; Fritidsklubben har pr. dato 6 PC`er som brukerene kan benytte seg av. Disse har i dag win XP home edition installert, med en begrenset bruker til brukerene, og en til administrator. disse PC`ene samler likevel opp en del virus og annet rusk. Det som er ønskelig med disse pc`ene er at det er installert windows xp eller 2000, som har ett bestemt oppsett og et bestemt antall programmer installert. brukerene kan holde på med det de bruker, samle virus ol. men så fort de logger av/restarter så skal maskinna "tilbakestilles" til ett bestemt oppsett. Det er også ønskelig at all trafikk filtreres gjennom en server! Noen som har noe løsning eller idè til dette opsettet? på forhånd takk 5728867[/snapback] Bruk SkanixIllusion til det. kan du sette untak på hvor mye du vil. +++ enkelt og greit programm. bruker det på skole maskiner i kommunen jeg er lærig i. etter reboot maskine er lik som den var sist, installlere alt ferdig og sette på illusion. 0 virus 0 spyware igjen. Endret 16. mars 2006 av larrylu Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg har noe erfaring med SkanixIllusion som er nevnt ovenfor. Det skal være utmerket til det du trenger. Men jeg mener Microsoft har kommet med noen programmer for å gi maskiner svært begrenset tilgang til dataen, og gjenopprette maskinen til et standardoppsett ved restart: Shared Computer Toolkit Dessverre ser ut til at dette programmet kun fungerer med engelsk Windows XP, men du kan jo prøve å se om dette kan være det du trenger. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Okey, tusen takk for svar! skal prøve Microsoft sin løsning først, ettersom det ikke koster;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå