Torjus Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Har endelig stylet og fått service på mopeden min! Gikk opp til Trippel Motor kl 17 idag. Det de gjorde med mopeden: Service delen: - Skiftet motorolje - Strammet alle skruene, clutchen og bremsene. - Smørte kick, clutch, pedaler og diverse ting - Skiftet tennplugg - Fikset choken som alltid stod på 20-30% selv om den var avslått + Diverse ting Ting jeg ville de skulle gjøre for meg: - Heising - Sette på diverse klistermerker (Fikk de gratis) Fikk en styrepute av en kamerat senere på kvelden, den som er avbildet nedenfor er en jeg testet med på verkstedet. Før jeg kom på service så gikk mopeden bare 38-40km/t, det har den alltid gjort. Dette har jeg irritert meg over lenge så vi borret opp plomba og fikset choken (choken som "alltid sto på" gjorde at jeg ikke fikk så høyt turtall) Etter service nå så går den som den skal! Det er en drøm å kunne dra mopeden opp på høyt turtall uten at den sperrer, før så sperret den etter ca 8k rpm pga det med choken. Nå kan man ikke høre en eneste sprerre når man gir høyt turtall, selv om potta er plombert! Det er digg. Her er bilder fra verkstedet rett etter vi heiset den: Hvordan ble det synes dere? Tips til forbedringer? Endret 9. mars 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Veldig kul Furia du har! Ble veldig fin! Hvordan ble den heva? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Veldig kul Furia du har! Ble veldig fin! Hvordan ble den heva? 5772623[/snapback] Tusen takk Jeg hevet den på fjæra, synes det er stygt med heiseklosser. Hadde et ekstra hakk nede ved fjæra, så byttet bare hakk så ble den en del centimeter høyere! Bilde: Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Fy faen den Furia`n var fet gitt Hvor fort går mopeden nå da?? Har du noen planer om trim?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå