Gå til innhold

Jeg hater å lese bøker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bok som jeg anbefaler, og som jeg nesten lot være å lese: Bikubesong av Frode Grytten. Ellers er jeg svak for Paul Auster, Jack Kerouac, William Burroughs, Charles Bukowski og (av alle ting!) J.D. Salinger. Dersom du kan få tak i The Catcher in the Rye, så er det bare å kaste seg over den!

Flott at du har lyst til å begynne å lese bøker, det er aldri for sent. Og ikke vær redd for "klassikere" - veldig ofte skjuler det seg velskrevne og spennende historier mellom permene.

Lenke til kommentar

Det tok 18 år før eg fekk med meg at bøker var betre enn film, TV og videospel, mor mi prøvde ørten ganger å få meg til å lese bøker, men det var ikkje snakk om. Måtte havne på hybel før eg verkeleg oppdaga kva glede ein kan ha av ein god bok.

Lenke til kommentar

Mange som ikke leser bøker, egentlig. Overhodet. Synes synd på dem, de går glipp av noe. Er bra i forhold til skole også, å lese bøker. Vil anbefale Harry Potter, som flere her har gjort, men hvilke bøker du liker har litt med interesse å gjøre også da. Erlend Loe har mye morsomt.

Lenke til kommentar

Hva slags bok du bør lese kommer jo helt an på hva du interesserer deg for.

- 'The Hobbit' ('Hobbiten' på norsk) av John Ronald Reuel Tolkien kan være et godt alternativ om du liker fantasy.

- 'The Hitchhiker's Guide To The Galaxy' ('Haikerens Guide Til Galaksen' på norsk) av Douglas Adams kan være en fin bok om du liker oppfinnsomhet, humor og science fiction.

- 'Harry Potter' av Joanne Kathleen Rowling kan være noe om du liker fantasy og ikke bryr deg alt for mye om forfatteren stjeler herfra og derfra og gjør litt om på det.

Lenke til kommentar

Lars saabye christensen

Ingvar ambjørnsen

Erling loe

er morsomme forfattere, viktigste norske forfattere.

noen bøker av dem er bedre enn andre.

så det er å lese bak på koveret. du kan f.eks prøve novelle samlinger

lese 10 sider, se hva det går i.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

ikke det at jeg forstår hva jeg gjør inne på et forum for jeg hater å lese bøker.... ble vel provosert. ikke les davincikoden, den suger. les abo razul om du ikke liker å lese bøker, den er morsom, eller så tar du å leser hunter s thompson, rum diarys eller noe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...