Gå til innhold

Jeg hater å lese bøker

Anbefalte innlegg

Dan Brown's The DaVinci Code, eventuelt DaVinci-koden på norsk er meget fengande, kan innbille meg at sjølv ein som hater bøker kan glede seg over den.

Edit: Også Engler & Demoner ja, veldig bra den og som Agressive nevnte.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makuleres, makan til søppel skal du lete lenge etter. Erlend Loe skriver bøker som en skoleelev. Håpløst simplistisk.

Er vel derfor Erlend Loe har blitt så populær - hans enkle skrivemåte og enkle måte å formidle geniale ting på.

Lenke til kommentar
Dan Brown's The DaVinci Code, eventuelt DaVinci-koden på norsk er meget fengande, kan innbille meg at sjølv ein som hater bøker kan glede seg over den.

5737624[/snapback]

Jeg leser meget sjelden bøker, har prøvd meg på DaVini koden uten hell.

Men jeg er fast bestemt på å prøve å komme meg igjennom, har vel rundet ca.20 sider på 3 mnd. Det er på tide å begynne på igjen :)

Endret av Johnx
Lenke til kommentar
Jeg leser meget sjelden bøker, har prøvd meg på DaVini koden uten hell.

Men jeg er fast bestemt på å prøve å komme meg igjennom, har vel rundet ca.20 sider på 3 mnd. Det er på tide å begynne på igjen :)

5749162[/snapback]

Den er faktisk utrolig spennende! Startet med den som lydbok på mp3 men gikk over til lesing etter hvert. Synes den hele tiden greide å holde spenningen oppe, men det ble kanskje litt slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Men eg vil jo ikkje hate bøker ;)    Misunner at folk kan skikkelig kose seg med en bok, men har aldrig klart dette.. utenom tegneserier.  Gummitarzan likte eg også :p  eneste boken jeg har lest ferdig tenker eg

5729640[/snapback]

Hvis du likte Gummitarzan, så har jo Kirkegaard skrevet en rekke andre artige bøker.

Vil også anbefale Douglas Adams - Haikerens Guide til galaksen og Roald Dahl's noveller, dersom du vil prøve deg på noen ikke altfor tykke bøker som er underholdende.

Neil Gaiman - Sandman er en tegneserie, som gir såpass mye mening at den må regnes som litteratur. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem som deg!!

Men det tok slutt da jeg oppdater bøkene til Willy Ustad. Det er en serie som heter Vokterne.. Sinnsykt spennende Sci-Fi fra Norge!

En annen bok jeg forelsket meg i nå for ikke så lenge siden er Den komplette Haikers guide til Galaksen, anbefales på det sterkeste!

Lykke til

Lenke til kommentar
Neil Gaiman - Sandman er en tegneserie, som gir såpass mye mening at den må regnes som litteratur. Anbefales på det sterkeste!

5756198[/snapback]

De fleste tegneserier er da litteratur på ett eller annet plan? ;) Sandman er vel i gata som kalles tegneserieroman.

Lenke til kommentar

Begge bøkene til Abo Rasul (Matias Faldbakken); "The Cocka Hola Company" og "Macht und Rebel" (undertitler henholdsvis "Skandinavisk Misantropi 1&2") er så godt skrevet at du bare leser og leser uten å måtte anstrenge deg for å gidde å fortsette. Det samme gjelder mange av Bjørneboes verker, men jeg anbefaler deg å sjekke ut de førstnevnte til å begynne med. :thumbup:

Lenke til kommentar

Tviler på at Bjørneboe er noe for en person som hater å lese bøker. Bjørneboe bruker et relativt vansklig språk og har en bråte med historiske og litterære refferanser i de fleste av sine verker. For en som hater å lese bøker så er det nok Uten en tråd som er av Bjørneboes mest tilgjengelige bøker.

Lenke til kommentar

5756198[/snapback]

De fleste tegneserier er da litteratur på ett eller annet plan? ;) Sandman er vel i gata som kalles tegneserieroman.

5756270[/snapback]

Voksenlitteratur da, din pirkefant ;) Og god sådan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...