Laughing Madcap Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har begynt å spekulert på hva satanister står for? etter at jeg begynte å høre på Death Metal blant annet. Læreboka vår hadde en halv side som ikke gav mye information utenom at de brente kirker og hatet kirken osv. Lurer enkelt hva det er de tror på og står for. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har begynt å spekulert på hva satanister står for? etter at jeg begynte å høre på Death Metal blant annet.Læreboka vår hadde en halv side som ikke gav mye information utenom at de brente kirker og hatet kirken osv. Lurer enkelt hva det er de tror på og står for. 5728537[/snapback] de liker å ofre hamstere samt pyrre ting, all i know, og de liker svarte klær Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har begynt å spekulert på hva satanister står for? etter at jeg begynte å høre på Death Metal blant annet.Læreboka vår hadde en halv side som ikke gav mye information utenom at de brente kirker og hatet kirken osv. Lurer enkelt hva det er de tror på og står for. 5728537[/snapback] de liker å ofre hamstere samt pyrre ting, all i know, og de liker svarte klær 5728613[/snapback] Dummeste jeg har hørt denne uken. Du kunne jo ellers tatt en titt her. Der står det noe greier. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Det jeg har hørt er at satanister er tillhenter av at du selv kan gjøre handlinger som ikke nødvendigvis ganger andre utenom deg selv, med andre ord, det er lov å være egoistisk. Uansett, å tilbe satan er å tilbe det bibelen ser på som ondskap. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hvor i alle dager får du koblingen mellom satanisme og Death Metal? Ved black hadde jeg forstått det, men Death? Rask søk på google: http://www.satanisk.com/ les og bli klok Forresten, et tips: Neste gang du finner ut lignende spørsmål, så søk på google. Du finner ofte mer riktig stoff der, enn alle vi på dette forumet kan fortelle deg! Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Hvor i alle dager får du koblingen mellom satanisme og Death Metal? Ved black hadde jeg forstått det, men Death? Rask søk på google: http://www.satanisk.com/ les og bli klok Forresten, et tips: Neste gang du finner ut lignende spørsmål, så søk på google. Du finner ofte mer riktig stoff der, enn alle vi på dette forumet kan fortelle deg! 5728681[/snapback] Tja, jeg ville tatt det som står der med like stor klype salt som jeg ville tatt det de fleste som henger her på forumet sier. En satanist er en som tilber satan, det ligger i ordet, men det finnes forskjellige grader av satanisme slik som det finnes forskjellige grader av kristendom, islam, jødedom os.v. Men, så man har jo også fjortissgothsatanistemo-kids, som rett og slett ikke aner hva det betyr, men bare går i sorte klær med lenker og svart hår fordi dem har sett yndelingsbandet dems på tv som går kledd slik. Endret 9. mars 2006 av warpig Lenke til kommentar
haarod Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Satanister betyr at at man er en motstander/opprører mot kirken. At man ofrer dyr og brenner kirker har ikke nødvendigvis noe med satanisme å gjøre. (man brenner de jo pga. man er satanist ergo i mot kirken, men det er ikke noe man "må" gjøre) I korte trekk er satanisme å dyrke seg selv. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Satanister betyr at at man er en motstander/opprører mot kirken. At man ofrer dyr og brenner kirker har ikke nødvendigvis noe med satanisme å gjøre. (man brenner de jo pga. man er satanist ergo i mot kirken, men det er ikke noe man "må" gjøre) I korte trekk er satanisme å dyrke seg selv. 5728785[/snapback] Sorry at jeg spør, men hvorfor tror du at dem kaller seg for satanister? Jo, fordi dem tilber satan, og er imot kirken som du sier ja, men det er bare en naturlig konsekvens av å tilbe satan. Man trenger ikke å være den størte egosisten selvom man er satanist, men mye av ideologien dems bygger på selvdyrkelse. Men som sagt så er man satanist fra den dagen man starte å tilbe satan Lenke til kommentar
Seether Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 det er lov å være egoistisk. Uansett, å tilbe satan er å tilbe det bibelen ser på som ondskap. 5728642[/snapback] Vil mene at det er den enkleste oppsumeringen jah. Satanister har vel oppned kors som symbol. Satanister dyrker egoismen i minst like stor grad som de dyrker satan selv. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Har begynt å spekulert på hva satanister står for? etter at jeg begynte å høre på Death Metal blant annet.Læreboka vår hadde en halv side som ikke gav mye information utenom at de brente kirker og hatet kirken osv. Lurer enkelt hva det er de tror på og står for. 5728537[/snapback] de liker å ofre hamstere samt pyrre ting, all i know, og de liker svarte klær 5728613[/snapback] Etter det jeg har lest er du helt på jordet. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Satanister holde med djevelen, og får litt kraft av han til og gjøre umulige ting, som for eksempel og flytte et glass uten og berøre det. De har på en måte djevelen til gud, ettersom jeg har forstått det . De er også imot kirken og kristendom. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Urban dictionarys svar.. Edit: satanister og ateister o.l blir desverre alt for ofte satt i sammenheng, litt rart da en satanist egentlig burde tro på gud mens ateister tror mer på mennesket, evolusjon osv.. Endret 9. mars 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
mkon Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Hva gjør en satanist i norge da det er så mye stein kirker her? :!: Og en ting til......black metal eller metal er ikke satanisk om ikke gruppa står frem og påstår det......med andre ord blir de fort tapere....satanister er redde tapere som ikke passer inn i noens bilde....... Btw Go bodom \,,/ :!: Endret 9. mars 2006 av darkz Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hva gjør en satanist i norge da det er så mye stein kirker her? :!: Og en ting til......black metal eller metal er ikke satanisk om ikke gruppa står frem og påstår det......med andre ord blir de fort tapere....satanister er redde tapere som ikke passer inn i noens bilde....... Btw Go bodom \,,/ :!: 5729062[/snapback] Stein og stav. Mykje å ta av Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Satanisme = Å dyrke satan... 5728838[/snapback] Hvorfor i allverden uttaler du deg om noe du overhodet ikke har peiling på? Navnet satanist kommer logisk nok av at er motstandere av kirken og tror på det motsatte av det kirken og kristendommen. Satan er en kristen figur, og siden satanister ikke tror på kristendommen tror de da selvsagt ikke på satan. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Satanisme = Å dyrke satan... 5728838[/snapback] Hvorfor i allverden uttaler du deg om noe du overhodet ikke har peiling på? Navnet satanist kommer logisk nok av at er motstandere av kirken og tror på det motsatte av det kirken og kristendommen. Satan er en kristen figur, og siden satanister ikke tror på kristendommen tror de da selvsagt ikke på satan. 5729160[/snapback] Og hvorfor utaler du deg om noe du ikke har greie på da? Kristendommen og kirken fordømmer satan mens satanister tilber han. Endret 9. mars 2006 av warpig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) finnes forskjellige typer satanisme da, den mest utbredte er den filosofiske (Church of Satan). de mener at det er dem selv som er midtpunktet i verden: "Stort sett ansett å ha blitt grunnlagt av Anton Szandor LaVey med hans stiftelse av "Church of Satan", den første overjordiske organisasjonen. Filosofiske satanister ser på ens selv som det subjektive senter i universet, og de høyest strebende og ærbare er de som søker opphøyelse og forbredelse på den individuelle satanist framfor andre. Filosofiske satanister generelt anerkjenner ikke en teologisk gud eller et metafysisk liv etter døden; dette betyr likevel ikke et liv blottet for åndelighet." så har de sine egene bud (De elve jordiske bud) 1. Gi ikke råd og veiledning med mindre du blir spurt. 2. Fortell ikke om dine plager og bekymringer til andre uten at du er sikker på at de vil høre dem. 3. Når du er på andres eiendom, vis respekt eller la være å gå der. 4. Hvis en gjest på din eiendom irriterer deg, behandle ham onskapsfullt og vis ingen nåde. 5. Ikke gi seksuelle råd uten at du har fått riktige signaler. 6. Ikke ta ting som ikke hører deg til, med mindre det er en byrde for den andre personen, og han ber om å bli reddet. 7. Ta vare på magiens makt hvis du har fått den til å gjøre som du sier. Hvis du nekter magiens makt adgang etter å ha påkalt den, vil du miste den igjen. 8. Ikke klag over noen ting så lenge du ikke trenger å se på deg selv som et subjekt. 9. Skad ikke små barn. 10. Drep ikke umenneskelige dyr med mindre du blir angrepet eller trenger mat. 11. Når du går på åpent territorium, ikke plag noen. Hvis noen plager deg, be ham slutte. Hvis han ikke slutter, ødelegg ham. Også har du det at de tilber ingen gud, mennesket er verre enn dyr, og de tror på seg selv som midtpunktet i universet som jeg sa. det er desverre alt jeg vet EDIT: Warpig, han har nok rett. Satanist er en veldig dårlig beskrivelse på hva det egentlig er, fordi folk tror de tilber guden kristne kaller satan, men så egentlig tilber de seg selv. Satan betyr "opprører" og "annklager" og i følge jødene og muslimene var Satan en engel som testet troende. Er bare i den kristne tro de mener det er et annet vesen som er motsetningen til gud. Endret 9. mars 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Satanisme = Å dyrke satan... 5728838[/snapback] Hvorfor i allverden uttaler du deg om noe du overhodet ikke har peiling på? Navnet satanist kommer logisk nok av at er motstandere av kirken og tror på det motsatte av det kirken og kristendommen. Satan er en kristen figur, og siden satanister ikke tror på kristendommen tror de da selvsagt ikke på satan. 5729160[/snapback] Og hvorfor utaler du deg om noe du ikke har greie på da? Kristendommen og kirken fordømmer satan mens satanister tilber han. 5729178[/snapback] Eh hvor i allverden har du det fra? Jeg vet faktisk hva jeg snakker om, men det gjør tydligvis ikke du. Satanismen har ikke noe med djeveldyrking, ofring eller vilkårlig ødeleggelse å gjøre og henvisningen til kristendommen er kun symbolsk, hvilket gjør at satanismen kan eksistere uavhengig av den. Sakset fra satanisk.com's definasjon på satanisme. Jeg vil be om at du har litt peiling på hva du snakker om før du uttalerer deg, for det blir bare teit når du slenger rundt deg med bullshit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) satanist betyr egentlig bare motstander. satanist stammer fra hebraisk og betyr "to oppose". I religionsammenheng så er en satanist en motstander av kirken og som oftest ateist. så at en satanist tror på djevelen er feil i teorien. For vis de er det så er de djeveldyrkere ikke satanister Endret 9. mars 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå