Gå til innhold

Hvordan åpne frontdeksel på Boomblaster?

Anbefalte innlegg

Jeg har en JVC boomblaster, model nr. RV-B90GY.

Denne begynner å dra på årene og i dag slukket baklyset i LCD displayet. Dette har skjedd en gang tidligere å da hjalp det å bare dunke litt rundt displayet så kom lyset tilbake. Dette hjalp ikke den her gangen.

Er det noen som vet hvordan man tar av dekslet rundt displayet slik at man kan sjekke etter kontaktfeil på LCD displayet?

Den eneste forutsetningen jeg har er at det ikke kan være til skade for dekslet da jeg vil sette det på plass når jeg har sjekket displayet.

Vedlagt ligger et bilde av dekselet jeg gjerne vil ha av. Som dere ser er det versjonen med kasettspiller.

Edit: rettet modell nr.

mvh.

Valentino

post-36441-1141934808_thumb.jpg

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. og det er veldig plagsomt. Det virker som det er en "søm" rundt den delen av dekselet som inneholder knapper og display. Dersom jeg åpner opp kasettspilleren og ser opp så ser jeg 2 små striper der det ikke er plast. Virker nesten som det er sånne saker med mothaker som man bare skal presse en vei.

Jeg vil ikke drive å presse så mye slik at den blir skadet så jeg tenkte jeg sikkert ikke er den første med dette problemet.

Dersom ingen her vet så tror jeg at jeg sender en mail til JVC og hører. Jeg liker når det er lys i displayet. Tror jeg fikk spilleren i 97 til konfirmasjonen min så den blir 9 år til sommeren. Den har iallefall vært en god spiller i alle disse årene.

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar
Jeg liker når det er lys i displayet. Tror jeg fikk spilleren i 97 til konfirmasjonen min så den blir 9 år til sommeren. Den har iallefall vært en god spiller i alle disse årene.

5728743[/snapback]

Å? Jeg har alltid trodd at min spiller fra 1999 var den første som kom. :blush:

Det er noe dritt når lyset ikke funker. Når jeg skal stille vekkerfunksjonen på den (4 ganger i uken) må jeg legge meg ned på golvet med øynene 30 cm fra skjermen for å kunne se noe.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så var det vel i 98 jeg ble konfirmert. Så den er "bare" 8 år gammel. Så feil kan man ta.

Nå har jeg rettet modell nr. jeg skrev i første post. Jeg leste av fjernkontrollen tidligere, men det korrekte modell nr. stod bak på spilleren.

Har også funnet brukermanual på jvc sin hjemmeside. Det hjalp ingenting. Jeg tror jeg trenger en servicemanual istedet.

edit: la til de 2 siste avsnittene

Endret av valentino
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det over 1 uke siden jeg sende forespørsel til JVC Norge. Har ikke hørt noe fra de enda.

Er det ingen på forumet som har demontert en boomblaster som kan lede meg på rett vei? Jeg skrudde av ene basshøytaleren og fikk sett fra siden inn i kassen. Fikk også skrudd av en masse skruer bak, men skrujernet mitt var for kort til å nå 2 av skruene. Var bare nødt å gi opp det prosjektet. Det er forresten noe helt sinnsykt med skruer i denne boksen.

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...