andreg Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg kjøpte dette 2x 1024MB PC-4000 settet da det var ukens tilbud hos Netshop. Ettersom cpuen min er stabil på 250MHz fsb ønsker jeg å kjøre minnet på samme hastighet, og dette fungerer greit med 2x 512MB Platinum brikkene jeg har. Med 2x 1024 brikkene virker det derimot dønn umulig å få maskinen stabil noe særlig stabil over 200MHz på minnet... Jeg kjørte memtest86 med 250MHz på minnet og fikk da 22 feil i test 7. Når jeg kjører dem med 200MHz får jeg ingen feil. Dersom jeg tester med brikkene enkeltvis på 250MHz får jeg ingen feil på noen av dem. Jeg har slakket timingene til 3-4-4-8 og har satt alle GAT settingene til auto, men dette hjalp ikke. Økte også NB volten til 1,6V, men uten noen bedring. Finnes det noen måte å få dette til å fungere på, eller må jeg velge mellom størrelse på brikkene og hastighet? Er minnekontrolleren på mitt Abit AI7 simpelthen for svak til å takle 2x 1024MB på 250MHz? Er dette et problem som gjelder for alle kort med i865PE chipsetet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå