gerignyg Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har nettopp kjøpt en Multinote DL70 hos Multicom. Jeg synes cpuvifta går på full trottle hele tiden, selv om pc'en idler. Har noen andre opplevd dette med DL70-modellen? (denne selges vel hos mange OEM-videreforhandlere) Noen som vet om en fiks, workaround, biosoppdatering eller lignende? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Vilken prosessor sitter det i maskinen din? Er det Celeron utgaven, eller har du Pentium M Centrino? Lenke til kommentar
gerignyg Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Vilken prosessor sitter det i maskinen din? Er det Celeron utgaven, eller har du Pentium M Centrino? 5728363[/snapback] Pentium M 2 GHz Lenke til kommentar
ohn Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Installer Notebook Hardware Control og reduser voltstyrken til prosessoren. Det bør hjelpe. I utgangspunktet trodde jeg DL70 skulle være en stillegående maskin, så litt rart dersom vifta går for fullt konstant. Vifta går altså selv om CPU-bruken er tilnærmet 0 %? (sjekk "task manager") Lenke til kommentar
gerignyg Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Installer Notebook Hardware Control og reduser voltstyrken til prosessoren. Det bør hjelpe. I utgangspunktet trodde jeg DL70 skulle være en stillegående maskin, så litt rart dersom vifta går for fullt konstant. Vifta går altså selv om CPU-bruken er tilnærmet 0 %? (sjekk "task manager") 5729281[/snapback] Den bråker som et "uvær" uavhengig om den booter windows eller ikke. Har ikke hørt at den regulerer vifta enda, noe som er merkelig, og noe som de 2 andre centrinobaserte laptoppene mine gjør. Og når jeg sier idle, så er det selvsagt idle på prosessoren - altså 0 load. Uttrykte meg nok ikke klart nok der:) Jeg skal ta kontakt med Multicom i morgen for å høre hva de sier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå