Gå til innhold

Hjelp til å legge til funksjon i access (+)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har drivi å lekt meg litt med access den siste uken, jeg har laget et skjema som skal kunne inneholde informasjon om butikker (tlf numre, lokasjon osv). Alt jeg har gjort hittil har vært ved å prøve meg frem.

Det jeg prøver på er å lage et scenario, hvor jeg skal lage en database som skal kunne brukes til å se opp informasjon om butikker. På denne måten så er det lettere å gi seg selv oppgaver, finne ut nye ting å lære osv.

Nå vil jeg gjerne at dere (som kan det?) tar en titt på basen, og forteller meg andre (evt. bedre) måter å gjøre ting på, og eventuelt ting jeg har gjort feil. Jeg har ikke drevet noe med access før, jeg vet ikke om dette er en ryddig løsning på tingene jeg har gjort.

Det er også et par ting jeg lurer på;

1. Dersom jeg vil skrive ut èn post, så skriver den ut alle postene dersom jeg ikke spesifiserer at den f.eks. skal skrive ut fra side 2-2. Jeg kunne tenkt meg å lagt opp en egen knapp som skrev ut siden på den gjeldende posten. Er dette vanskelig?
  2. Jeg kunne også tenkt meg å ha muligheten til å eksportere alt til en excel -fil ved å trykke på en knapp, hvor jeg f.eks. hadde en mal på hvordan størrelsen på kolonnene skulle vært, hva slags farger cellene skulle hatt osv. Jeg kan tenke meg at dette ikke er 'piece og cake' å få til, men det hadde vært lærerikt/morro å fått det til! :yes:
  3. Jeg lagde disse skjemaene på en pc som hadde 1280/1024 i oppløsning, og har i ettertid lagt merke til at dersom jeg viser basen på en pc som f.eks. har 1024/768 i oppløsning, så vil ikke skjemaene bli midtstilt slik som de gjør i 1280/1024. Selv om jeg har spesifisert at skjemaene skal midtstilles? :hmm:

Dette er det jeg kommer på av spørsmål i farten, takker for alle tilbakemeldinger! :)

Databasefilen ligger her! (167kB) (pakket i winrar)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...