Gå til innhold

Står fast mellom disse pc'ene. Kjøpe hvilken?

Anbefalte innlegg

Har tittet på noen bærbare som jeg vil kjøpe. Men vet ikke hvilken.

Disse er jeg interessert i:

Fujitsu Siemens Amilo PRO V2030 Cel.M370

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317652

pris: 6250,- på netshop

HP Pavilion ze2310 15"XGA, ATI X200, AMD 3000+

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313751

pris: 6250,- på netshop

COMPAQ PRESM2302EA

elkjøp/lefdal

pris: 5700,-

Er mest fristet til å kjøpe HP. Men er usikker på om den er verdt prisen. Jeg vil ha en pc som har blant annet disse egenskapene:

bra prossessor

512mb minne

60gb hd

dvd brenner

videoutkobling

brukbar grafikkort helst 128 mb

brukbar grafikkort

max. pris: 6500,-

Noen som kan hjelpe?

Hvis du skulle velge mellom disse tre, hvilken ville du ha valgt?

Endret av isetan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "brukbart grafikkort"? Spillelaptop til under 10000 kan du bare glemme. Ellers tror jeg disse pcene er rimelig likeverdige rent prestasjonsmessig (bortsett fra at du slenge mer ram i presarioen, da blir den litt dyrere).

Jeg vet ikke noe om byggekvaliteten til Asus, men Hp og Compaq er solide greier.

Lenke til kommentar

Ja altså, brukbar grafikk, dvs, jeg skal ikke bruke pc'en til å spille noe tungt spill. Bare surfing, skriving, kanskje litt spilling, men ikke de nyeste spillene som krever mye. Kanskje rise of nation (patriot versjonen, og lignende spill fra den lanseringsperioden)

Lenke til kommentar

Iallefall en brukbar prossessor. Trenger ikke å være kjempebra. Laptopen er ikke mer enn til privat bruk, så jeg har egentlig ikke behov for så veldig bra egenskaper. Men det er greit å kjøpe en maskin som ikke er altfor dårlig, slik at den kan vare noen år med tanke på hardwaren og fremtidige software, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Kjøp denne i stedet...  http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=63719

Mye bedre prosessor-rask 80 harddisk-15,4 skjerm-mye bedre skjermkort...

Ikke noe å lure på!

5727951[/snapback]

Synes denne var litt dyr. Trenger ikke noen dyrer enn rundt 6000,- +/- noen 100.

5727975[/snapback]

Dyr?? den ligger på over 8000,- alle andre steder... "dette er kjempetilbud"

Den maskinen har et skjermkort som er 2-3 ganger bedre en dine andre forslag... MYE bedre prosessor... Du kan spare en tusenlapp ved å velge de andre billigmodellene , men herregud den tusingen hadde jeg jaggu betalt for en så mye bedre maskin...

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du får kjørt Vista tilfredsstillende på noe slikt, hvis det er det du mener...

5728051[/snapback]

Tull! hva begrunner du dette med?

5728068[/snapback]

512mb ram, integrert skjermkort, sløv prosessor... Som jeg skrev så tror jeg ikke det. Jeg kan selvfølgelig ta feil.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du får kjørt Vista tilfredsstillende på noe slikt, hvis det er det du mener...

5728051[/snapback]

Tull! hva begrunner du dette med?

5728068[/snapback]

512mb ram, integrert skjermkort, sløv prosessor... Som jeg skrev så tror jeg ikke det. Jeg kan selvfølgelig ta feil.

5728408[/snapback]

Nå kommer det jo en 6-7 versjoner av Vista, da. Kan jo hende billigbillig-low-end-32-bit-versjonen går helt rynkefritt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...