Gå til innhold

X800 sier jeg ikke har koblet til strøm :S

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

En stund siden jeg har hatt en fungerende PC idag, og da jeg skulle montere en ny kjøler på skermkortet mitt idag fikk jeg en feilmelding. Jeg koblet til kjøleren, strømmen og alt. Skrudde på, men fikk besjed om at jeg ikke hadde koblet til strømmen. Så skrur jeg av, skjekker alt av kabler og koblinger, men dette også uten hell. Jeg får meldingen på nytt.

Viften på kjøleren går rundt.

Det er ett X800Pro VIVO, og kjøleren var av denne typen

Noen som har noen tips?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nøyaktig samme problemet som deg like før jul med mitt Powercolor X800Pro VIVO. Selv prøvde jeg alt fra andre kabler til å lodde ny molex-kontakt på PCB'en, uten hell. Tråden finner du her dersom den skulle være av interresse for deg.

Men har du enda orginal-kjøleren, slik at du kan prøve å bytte til den?

Prøvet annen strømkabel som går til kortet?

Lenke til kommentar

Jeg skrota faenskapet. Synd da, jeg betalte jo 4500,- for det kortet. :(

Hadde mekket på kjøleren, så det var tvilsomt jeg kunne bruke garantien.

Men sitter nå å venter på penger så jeg kan kjøpe 7800GS.

Edit: PS, dersom du leser tråden vil du se at det ikke bare er vi to som har mistet et kjært X800-kort.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å finne noen skruer og skru på orginalkjøleren, og så bruker du garantiretten på kortet ditt. Om du leser siste post i min tråd, sier han at han ikke fikk byttet fordi orginalkjøleren manglet. Jeg antar derfor du får byttet, dersom orginalkjøleren er montert om du sender kortet tilbake på garanti.

Problemet mitt var at det var en 80x80 Papst-vifte og noe mere på orginalkjøleren. Tror ikke min delvis egenkonstruerte kjøler hadde imponert komplett.no veldig mye om jeg hadde sendt kortet tilbake.. :whistle:

(har ikke peil på garanti og reklamasjon, så jeg bruker begrepene litt i hytt og pine her)

edit: leif.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...