Mogge_ Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har nå bestilt meg nytt minne og skal overklokke, så da lurer jeg på om jeg skal kjøre dual eller single...Har bestilt disse brikkene : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28501 Skal vannkjøle de og da fant jeg ut at man måtte ha to vannblokker hvis man skal kjøre i dual også holder det med en hvis man kjører single, så bare lurer på hva som er best? Lenke til kommentar
Bols Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 ingen som vet? 5730329[/snapback] Hvis valget bare står mellom Dual og Single, så er det vel relativt lett. Dual gir en teoretisk doblet minnebåndbredde, og gjør seg veldig pent når du f.eks bencher PC'n i Sandra. Reelt sett gir det visstnok normalt bare en ytelsesforbedring på 2-3%, men jeg tror du må klokke minnet ganske mye for å få 2-3% forbedring. Jeg ville gått for dual. Du får heller koste på en blokk til hvis du virkelig ønsker å ekstremklokke minnet. - Trond Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Vet ikke om vi skal stole på bare 2-3%? Jeg måtte kjøre single av en eller annen merkelig grunn ( fikk båskjerm med dual ) men da jeg skulle prøve Photoshop med bildefiler bestående av både 20-30 lag, og 3000x2000 pixler gikk det sinnsykt tregt. Så jeg bestemte meg får å se om jeg fikk blåskjerm igjen, kan ihvertfall ikke spille med dual channel. Plasserte brikkene i dual channel, startet photoshop, det gikk ikke så raskt som jeg hadde håpet, men det hadde hvertfall en %-økning på 30-40% i hurtighet, pluss at alt gikk mye hurtigere. Sliter med blåskjerm ennå, så jeg kjøpte meg et par 2x512 Kingston HyperX Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 2-3% (jeg ville sagt 2-4, men det er jo ikke så stor forskjell) er for spill. For andre oppgaver kan forskjellen være 0 - 100%, men 100% ser man i praksis bare i rene minnetestere. Denne Photoshop-oppgaven er muligens noe som kan utnytte høy minnebåndbredde, men i ditt tilfelle høres det ut som det også kan skyldes problemer med maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå