Gå til innhold

Kjøre minne i dual eller single?

Mogge_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen som vet?

5730329[/snapback]

Hvis valget bare står mellom Dual og Single, så er det vel relativt lett. Dual gir en teoretisk doblet minnebåndbredde, og gjør seg veldig pent når du f.eks bencher PC'n i Sandra.

Reelt sett gir det visstnok normalt bare en ytelsesforbedring på 2-3%, men jeg tror du må klokke minnet ganske mye for å få 2-3% forbedring. Jeg ville gått for dual. Du får heller koste på en blokk til hvis du virkelig ønsker å ekstremklokke minnet.

- Trond

Lenke til kommentar

Vet ikke om vi skal stole på bare 2-3%?

Jeg måtte kjøre single av en eller annen merkelig grunn ( fikk båskjerm med dual )

men da jeg skulle prøve Photoshop med bildefiler bestående av

både 20-30 lag, og 3000x2000 pixler gikk det sinnsykt tregt.

Så jeg bestemte meg får å se om jeg fikk blåskjerm igjen, kan ihvertfall ikke spille med dual channel. Plasserte brikkene i dual channel, startet photoshop,

det gikk ikke så raskt som jeg hadde håpet,

men det hadde hvertfall en %-økning på 30-40% i hurtighet, pluss at alt gikk mye hurtigere.

Sliter med blåskjerm ennå, så jeg kjøpte meg et par 2x512 Kingston HyperX :)

Lenke til kommentar

2-3% (jeg ville sagt 2-4, men det er jo ikke så stor forskjell) er for spill. For andre oppgaver kan forskjellen være 0 - 100%, men 100% ser man i praksis bare i rene minnetestere. Denne Photoshop-oppgaven er muligens noe som kan utnytte høy minnebåndbredde, men i ditt tilfelle høres det ut som det også kan skyldes problemer med maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...