LarsWilli Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 har merket att cpu'en har vært litt treg i det siste. da var det ikke annet å gjør en å skru den opp å se hva som hva galt. skrudd av vifta, og det var da sjokket kom. der var det en DIGER haug med støv. ikke rart det har gått treigt se bilde underKlikk her Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Varmt og koselig Hva er galt med det? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Det så solid ut. Håper du har fjernet det nå? Det er nok ikke bra for viften dersom det har vært sånn over lengre tid, noe det ser ut til. Det kan forekomme allergiske reaksjoner dersom den er støvallergiker. Endret 9. mars 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Er nok av støvete pc'er rundt. Har hatt noen til service som det har ligget 2-3 cm med støv inne i hele pc'en. Anbefaler folk og kjøpe en trykkluft boks og blåse den ren en gang i blant. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Først nå oppdaget jeg at det ligger omtrent en halv centimeter med støv inne i hele kabinettet. Har ikke mulighet for å legge ut bilde, dessverre. Jeg får ta å blåse den ren med engang. Men med hva, er spørsmålet? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 har merket att cpu'en har vært litt treg i det siste.da var det ikke annet å gjør en å skru den opp å se hva som hva galt. skrudd av vifta, og det var da sjokket kom. der var det en DIGER haug med støv. ikke rart det har gått treigt se bilde underKlikk her 5727094[/snapback] Tipper at pc'ene din har vel vært i bruk i flere år uten at noen har åpnet kabinettet. Vi som liker å oppgradere pc'en en gang i blant unngår ihvertfall slike brannfeller Lenke til kommentar
techs Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) @Chevelle -Eller en støvsuger.. ( pass på hvor du setter tuten ) Endret 9. mars 2006 av techs Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 tror ikke du skal bruke støvsuger. har hørt at de er veldig statiske siden de altid blir dratt med bakker rund forbi. smal ikke si no sikkert Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Trykkluft på boks 5728039[/snapback] Har du tenkt på hvor stor støvsky det blir når man fyrer løs mot en slik kjøleribbe?Jeg prøvde å blåse litt på min egen en gang (ikke fullt så mye støv), men stoppet rimelig fort da jeg så resultatet. Støvsuger er nok det beste. Det er bare til å holde litt avstand til hovedkortet og andre komponenter i PCen. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 IKKE bruk støvsuger. Nevøen min ringte i sommer og sa att han ikke fikk liv i pc'en. Spurte ham om han hadde gjort noe med den da det skjedde. Nei ikke noe annet enn att den hadde blitt litt varm så han hadde åpnet den og brukt støvsugeren. Han hadde nok vært max uheldig, hadde klart og ta knekken på både ram, cpu ,hovedkort og skjermkort. Jeg testet alle delene i en annen maskin men alt var dødt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Trykkluft på boks 5728039[/snapback] Har du tenkt på hvor stor støvsky det blir når man fyrer løs mot en slik kjøleribbe?Jeg prøvde å blåse litt på min egen en gang (ikke fullt så mye støv), men stoppet rimelig fort da jeg så resultatet. Støvsuger er nok det beste. Det er bare til å holde litt avstand til hovedkortet og andre komponenter i PCen. 5728196[/snapback] Dra maskina utanfor då sjølvsagt...eventuelt blås på ein stort område der du kan støvsuge etterpå. Dei største klattane kan du ta med hendene, trykkluft må du bruke på plassar det er vanskeleg å komme til. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har flere ganger brukt støvsuger med en liten børste som fulgte med. Har ikke opplevd noe som helst problem, enda. Støvsugde faktist for en uke siden, og alt fungerer fint. Staljin Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har brukt støvsuger i alle år, helt siden vi hadde en Intel 80286 i 1988. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ta den med ut på verandaen eller hagen eller whatever og spray med trykkluft.. Blafrer du det i rommet går det jo bare rett tilbake inn i maskina igjen Swiffer støv ting funker og, veldig bra. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Swiffer støv ting funker og, veldig bra. 5728331[/snapback] For det er ikke statisk elektrisk? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Tenker jeg tar metoden med kompressor med 3-fas motor@3hk og tar med kabinettet ut og gjør rent der jeg. Lenke til kommentar
besatt Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 hehe, støv kmr alltid i en pc, vertfall med masse vifter.. jeg støvsuger min titt og ofte, komponentene er loddet fast, så ikke noe fare for at de skal falle av, om man er litt forsiktig.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Trykkluft på boks 5728039[/snapback] Har du tenkt på hvor stor støvsky det blir når man fyrer løs mot en slik kjøleribbe?Jeg prøvde å blåse litt på min egen en gang (ikke fullt så mye støv), men stoppet rimelig fort da jeg så resultatet. Støvsuger er nok det beste. Det er bare til å holde litt avstand til hovedkortet og andre komponenter i PCen. 5728196[/snapback] En fordel å ta av kjøleribben, så kan man støvsuge den og eventuelt vaske. Sånn trykkluft fungerer fint for hovedkort ol. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Swiffer støv ting funker og, veldig bra. 5728331[/snapback] For det er ikke statisk elektrisk? 5728499[/snapback] Sikkert nok, men det går fint å bruke på metalloverflater i maskinen, min futter og går enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå