Gå til innhold

Mister internett pga. CS Source : Løst

Anbefalte innlegg

Jeg mister internett helt når jeg starter CS Source og trykker på "Find Servers"! Det dukker en del servere opp etterhvert, men jeg klarer ikke å connecte til noen av dem. Pingen virker grei på serverlista, men når jeg klikker inn på hver enkelt server så får jeg ikke opp liste på spillere og pingen går opp i 1022 o.l.

Jeg går ut i desktop og prøver å gå inn på diverse nettsider f.eks. www.vg.no eller www.google.no uten at jeg kommer inn. Nettet forsvinner helt mao.

Noen ganger så hjelper det å ta "Repair" på "Local Area Connection" under Net Connections i Control Panel og vente litt. Hvis ikke så er eneste løsningen å reboote routeren, DLink DGL-4300, og vente litt før nettet er på igjen..

Har åpnet alle portene som cs source bruker, både i nextgentelruteren og trådløse ruteren..

noen som har peiling på dette?

Løsningen for min del var bare å justere ned i Steam>Settings>Internet>Internet connection speed :) Fant løsningen da jeg bladde litt i steampowered.com supportforum, stemmer som stalker sa i sitt innlegg.

Endret av AsOsiaL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedde det samme med meg for en stund tilbake. Men etter at strømmen gikk i huset så gikk alt som det skulle etterpå. Må ha vært noe med modemet eller rutern.

Vet at det ikke er til noe hjelp...

Endret av Skrote
Lenke til kommentar

Så det må et strømbrudd til ja :D Joa, jeg tror det har noe med dlink dgl-4300, men jeg skjønner ikke helt hva det er. Åpnet de samme portene på både nextgentel-ruteren og dlinken osv. Hjelper det med en reinstall av steam og cs soure, mon tro?

Lenke til kommentar

Kan være ruteren din. Når du trykker på serverlist er det veldig mye informasjon som skal mottas, og når det kommer så ekstremt mye informasjon kan ruteren tro den er under angrep og "koble seg ut" automatisk. Sikkerhetsmekanisme...

Lenke til kommentar

Er sånn hos meg av og til også. ( ikke helt det samma dog )

Bortsett fra at når jeg går inn ( 1.6 det er snakk om ) så har jeg ca 5 sekunder på å finne servere. Ellers står det bare at det ikke går ann å connecte.

Så går jeg ut av cs, og reestarter steam.

Da kommer det opp at den må oppdateres.

Det tar alt fra 5 sekund, til 2 minutt, men den oppdateres ikke.

Så er den bare inne på steam igjen, og samme regla.

Om jeg venter lenge etter det har monga i steam igjen ( og ikke gått ut ) så kommer det og går litt.

merkelige greier :hmm:

Lenke til kommentar

Samma her, har router fra NGT, må være den som er problemet ja. Når dette skjer så bare vent i ca ett minutt så kommer nettet tilbake. Messenger og bittorrent funker fortsatt når dette skjer, så det er vel at routeren får "System overload" bare på noen protokoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...