Gå til innhold

World of Warcraft Bare Oppskryt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, super funny post.. Må bare hive meg på.

Ok, jeg kommer til å ta for meg de to spillene jeg har spillt mest og lagt mest tid i.. nemmelig WoW og Lineage 2.

Jeg synes begge to har sine gode sider og svake sider, men jeg vil si at det er VELDIG vanskelig å sammelingne alle de forskjellige MMO'ene.

WoW

+

1. Dynamiske kontroller og PvP (spillbarheten i WoW er grunnen til at jeg spiller det noen ganger nå, WASD kontrollene er herlige og muligheten til å sette opp tonns of shortcuts er veldig bra)

2. Det er enkelt å komme inn i, og rested systemet gjør slik at man kan holde følge med vennene sine til en viss grad selvom de er über grinders.

3. Levende grafikk. Texturene i WoW er ikke skrekkelig bra, det ser ut som bompi bjørnene vs "insert random 3rd person action game here". Men blizzard har fått hele verdenen til å virke levende og at man føler at man hører til uansett hvaslags rase man er.

-

1. Man blir "ferdig med det"... I mitt tilfelle ble jeg lvl 60 med 4 chars men hadde 1 "main" han drepte nefarion og alle andre drager og vemmeligheter i azeroth og fikk alle über 1337 ePpIxX... Men da var det ikke mer å hente... Hvorfor få eppics? For å eie mer i PvE (og drepe de samme dragene og beistene hver uke) og for å eie mer i PvP.. hvorfor PvP? For å få eppics! MEN det har man jo allerede... Gjerne ikke like PvP rettede, men still... Det er en utrolig kjedelig sirkel når du treffer lvl 60 fordi WoW er desverre bygget opp som ett tivoli... Det er sinnsykt kult i en viss periode, men så har man kjørt alle karusellene 1000 ganger og blitt lei av de, og det er ingenting man kan gjøre med det, fordi det er SLIK tivoliet er byggd.

Greit, det kommer kanskje en ny karusell noen ganger, men det underholder bare i en viss periode.

2. Fact: WoW har MYE flere små irriterende 1337 kidz enn noen annen MMO, siden det er det første store "kommersielle" mmorpg spillet og det ble tilgjengelig til en mye større masse. Dette er nødvendigvis ikke negativt siden det blir ett stort og fargerikt miljø av det og at all møkka etterhvert samler seg på ett sted. Men det er trist når alle de voksene, dedikerte og seriøse vennene man får der er lei av karusellene og stikker og man sitter igjen med masse 12åringer som skriker "Omg lol n00b, i will liek pwn joo, omg lol" og "give gold PLX" ect, og pang, serveren er død...

3. det er enkelt... VELDIG enkelt, er du en særiøs gamer som har tenkt til å legge ned mye tid i ett spill, ikke gjør det med dette. Når man blir "ferdig" føler man at man har kastet bort en liten evighet. Greit, jeg har fått meg nye venner, men det gjør man også i andre mmo's...

4. alle klassene er til syvende og sist veldig like...

Lineage 2.

+

1. Det er MASSIVT. Du slutter aldri å lvl'e, jeg spillte det fra prelude, cronicle 1 til slutten av cronicle 2 før jeg hoppet over til WoW for en stund og jeg ble lvl 58.

LvL cap er 78 MEN når du treffer 75 starter du på en sub class, som gjør at du får en "alt" med samme grafikk som din main og du kan velge mellom nesten alle forskjellige klasser i spillet. så når denne karakteren treffer 75 kan du starte en hero class som kombinerer begge klassene dine ect. So the grind never ends, men det er helt greit.

2. Klassene er utrolgig vel gjort. Alle rasene (Dwarf, Elf, Dark Elf, Human og Orc) har sine helt egne klasser og sær preg, så en Human tank og en Dark Elf tank er to utrolig forskjellige ting. Så si at du skal være en Dark Elf Nuker, da starter du spillet som en Dark Elf mystic (man kan velge mellom mystic og fighter). Så når man treffer lvl 20 så starter man å spesialisere seg. først er det valget mellom nuker/healer. Jeg vil være en nuker, så da gjør jeg questet for å bli en dark wizzard, og ikke en shillien oracle. SÅ igjen på lvl 40 kan du velge mellom Spell Howler og phantom summoner. Så du får mulighet til å "tune" karakteren din masse underveis.

3. Massiv PvP. I Lineage 2 har man en grunn til å sloss. Si at jeg er er i en alianse som heter.. si "den snille aliansen", den består av mange separate claner/guilds. Aliansen min kan da erklere kirg mot "den slemme alliansen". Og da kan jeg drepe slemmingene overalt uten å bli en "outlaw" (byer er fredlige soner).

og i en allianse er det gjerne ett par hundre medlemmer.

Så når man blir høyt level starter morroa for fullt. Da har man muligheten til å sloss om slott og slå enten alliansen som eier det, eller hvos det ikke har blitt tatt enda er det masse NPC's der som forsvarer det. Gleden ved å ha ett slott er bla at du får skatt fra byen slottet ditt eier og dermed blir alliansen din sterkere og rikere.

Dermed er serveren veldig dynamisk også, du vet aldri hvordan den ser ut fra deg til da, nye allianser skapes og gamle blir ødelagt, og nye kriger oppstår. Så det er veldig mye politikk i spillet og det gjør det veldig morro.

4. Sinnsykt fine texturer.

5. Store raids... Forrige sønda tok jeg og 160 andre ned den nest største dragen i spillet. (Antharas). Vi brukte over 3t på den ene dragen uten å wipe...

6. Omfattende crafting system.

-

1. Kontrollene er ganske statiske, du klikker dit karakteren din skal og den går dit.

2. Mye mye intriger.

3. Det stjeler sykt mye av din tid, og i seg selv er det egentlig ikke utrolig spennende, men det blir så gøy som du gjør det, og det kan være sykt gøy eller veldig kjedelig.

4. MYE farmers og E-baying...

5. Kan virke litt håpløst til tider.

Så, hvis du har mye tid og har lyst på en større utfordring enn WoW, prøv Lineage 2, EvE online ect... de gir deg mye mere bang for the buck. Personelig ble jeg utrolig skuffet over engame contentet i WoW... Huff...

Lenke til kommentar

Lineage 2 hørtes ut til å ha mange flotte funksjoner og ting som ikke wow har, spesielt det med litt politikk, hørtes super ut. Men man blir ferdig med stort sett alle mmorpg når man får max lvl.., og får det beste utstyret. Alle classene er vel ikke stort sett like?! Men at de kan være mer like en andre mmprog, deeeet er en annen sak :)

Lenke til kommentar
Lineage 2 hørtes ut til å ha mange flotte funksjoner og ting som ikke wow har, spesielt det med litt politikk, hørtes super ut. Men man blir ferdig med stort sett alle mmorpg når man får max lvl..,  og får det beste utstyret. Alle classene er vel ikke stort sett like?! Men at de kan være mer like en andre mmprog, deeeet er en annen sak :)

5775048[/snapback]

Jeg har spillt L2 i 2år og er laaangt fra ferdig... Og uansett, siden klaner og kriger forandrer serveren er det alltid noen nytt som skjer.

Ja, det er sant, men det jeg sier er at man kan ikke lage alts til evig tid siden de likner ganske mye på hverandre. Men en annen ting, word up til "Talent tree", genial feature.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
trådstarter, kunne ikke vært mer enig. WOW er et oppskrytt spill.

mennesker følger mennesker, alt er mote ikke annet

5760473[/snapback]

Hva hvet du om det? Jeg spiller WoW fordi det er et fantastisk bra spill, og det tror jeg gjelder de fleste. Så på hvilket grunnlag baserer du dine uttaleleser?

5761737[/snapback]

eier og spilte wow selv. har en lvl 60 char og har ganske god forståelse på spillet. jeg skjønner nå hvor patetisk spillet er :roll: og man må jo få lov til å mene hva man vil! det er tross alt ytringsfrihet her og denne tråden handler om nettopp det. du trenger ikke å svare her du heller!

Lenke til kommentar

Har spilt WoW i 1mnd og angrer ikke på at jeg kjøpte det.

Har GuildWars også og må si at Quest systemet på GW er bedre enn WoW.

Men grunnen til at jeg spiller WoW er friheten, man kan gå og gjøre hva man vil.

GW er mer lukker, man gjør mission og Quester og det er en fast "rute" man går.

Endret av anders-j
Lenke til kommentar
trådstarter, kunne ikke vært mer enig. WOW er et oppskrytt spill.

mennesker følger mennesker, alt er mote ikke annet

5760473[/snapback]

Hva hvet du om det? Jeg spiller WoW fordi det er et fantastisk bra spill, og det tror jeg gjelder de fleste. Så på hvilket grunnlag baserer du dine uttaleleser?

5761737[/snapback]

eier og spilte wow selv. har en lvl 60 char og har ganske god forståelse på spillet. jeg skjønner nå hvor patetisk spillet er :roll: og man må jo få lov til å mene hva man vil! det er tross alt ytringsfrihet her og denne tråden handler om nettopp det. du trenger ikke å svare her du heller!

5775288[/snapback]

Det er jo ikke snakk om å ytre meninger, han kom med en bastant uttalelse uten grunnlag, og generaliserer alle som spiller WoW.

Lenke til kommentar

Har 82 dager played nå på min warrior og den siste uka har jeg ikke logget inn på han.

Er lei av å bruke 6-8 timer PR dag bare for å få meg et item som er litt bedre enn det jeg har fra før. Skal man gjøre det bra i wow med high end guild koster det litt mer enn det smaker. Finner ingen glede i det lenger.

Den største grunnen til at jeg er lei skyldes farming, konstant farming for å få råd til å reparer, kjøpe poths osv. Er også lei av å bruke opp til en time i reisetid og cr for å komme meg til et instance.

Vi er på Nefarian for øyeblikket, men jeg ser ikke noe spesielt frem til at vi snart tar han. Ser ut til at Horde og pvp server er over for meg.

Denne følsen har jeg hatt de siste 14 dagene.

Startet derfor Alliance på en RP server for morroskyld.

Lagde en prest som jeg virkelig liker å spille med.

Må si at RP servere virker mere mature enn pvp servere, her er alle hjelpsome og greie. Det er mange ferskinger som aldri har spilt wow før. Fokus på items og farming finnes nesten ikke. Det er kun en guild som har tatt Ragnaros på denne serveren. Klart det er noen tullinger her også, men ikke i den grad det er på warrior serveren. Her kan man virkelig kose seg med wow, man trenger ikke anstrenge seg og farme som faen for å skaffe seg rep, epics og bruke flere timer i instancer. På slutten av tiden jeg spilte warrioren følte jeg nesten at det ble min andre jobb. Raiding 5 dager i uka, farming i helgene , ja det tok helt av.

Er man med i High end guilds og skal ha dkp og epics kreves det mange timer i wow.

Slik er det ikke på en RP server, her koser man seg da man spiller. Er ingen utpreget RP spiller selv men hele miljøet på denne serveren virker mye bedre.

Har sett i det siste at det er mange hardcore players som meg som har blitt lei.

Flere guilder på Burning Legion rekruterer om dagen, og jeg har registert at det er flere store gode guilder som også gjør det. Kanskje wow er i ferd med å få et generasjonskifte.

Heretter blir wow for meg kos og avslapning på RP server. :)

Lenke til kommentar
Har sett i det siste at det er mange hardcore players som meg som har blitt lei.

Flere guilder på Burning Legion rekruterer om dagen, og jeg har registert at det er flere store gode guilder som også gjør det. Kanskje wow er i ferd med å få et generasjonskifte.

Heretter blir wow for meg kos og avslapning på RP server. 

Min gode venn. Synd å høre at du er lei warrioren din. Men da seiret det gode til slutt. Nok er orkekriger som ikke lenger klarer å kjempe mot dem langt overlegne alliansestyrkene og når i tillegg alliansen har retten på sin side...ja da:) hihi

Men uansett. For meg har alltid wow vært avslapping og kos. Sikkert derfor jeg enda elsker min human warrior over alt på jord:) Min progresjon i wow er babysteps...noe som gjør at jeg aldri kommer til å oppnå det beste, men konstant egentlig være på jakt etter det hehe.

Lenke til kommentar

Helt enig med Darkrevan, har spilt på et par pvp servere, og det ble bare stress. Men etter jeg begynte på en pvp server, ble det hele bedre. Har et mye mer avslappende forhold til wow, er med i et koseligt avslappende gnome guild, og vi driter i items og epics. Nå er jeg snart 60 også for første gang, blir kjekt, men når jeg blir 60 har jeg ingen planer om å forsette og spille i samme grad, blir ingen instance run eller pvp i vinkel for å få bedre utstyr å rank. Blir kanskje litt spilling for å hjelpe guild mates med små ting :)

Lenke til kommentar

Heretter blir wow for meg kos og avslapning på RP server. 

Min gode venn. Synd å høre at du er lei warrioren din. Men da seiret det gode til slutt. Nok er orkekriger som ikke lenger klarer å kjempe mot dem langt overlegne alliansestyrkene og når i tillegg alliansen har retten på sin side...ja da:) hihi

Men uansett. For meg har alltid wow vært avslapping og kos. Sikkert derfor jeg enda elsker min human warrior over alt på jord:) Min progresjon i wow er babysteps...noe som gjør at jeg aldri kommer til å oppnå det beste, men konstant egentlig være på jakt etter det hehe.

5781076[/snapback]

Hehehe :=)

Faktisk føles det for meg bedre å spille Alliance. Det gir meg mye mere følse av RPG å spille som human. Kommer nok mye av at i alle de spillene som jeg har spilt før er karakteren din human. Mitt første møte med Storm Wind var helt fantastisk. Fikk en helt annen følse av denne byen enn for eks Thunder Bluff. Det sier jo litt etter over 80 dager med en Tauren.

Blir litt OT det her men men hehe.

Foresten så er jeg ikke lei warrior klassen, det har mest med farming og epic jaget å gjøre. Følte på slutten at jeg hadde to jobber.

Merket også at selv i den nye guilden var blandt de beste til å gjøre dps selv med dårligere items enn det de hadde. Skjønte vel at det de få epicsa ga ikke var verdt alt mase for å få dem.

Må nok si meg enig i det andre har sagt her at etter man dinger 60 i wow, så blir det bare farming. Uansett hvordan man ser på det er det farming omtrent hele wow består av etter lvl 60 er nådd.

Det er og mitt første mmorpg så jeg vet ikke hvordan det er i andre spill.

Blir nok mer som deg fremover kosespiller med presten og tenker ikke for mye på items. :)

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

jeg har ikke lest hele tråden nå, skyt meg.

hvis du vil ha ett wow lignende spill bør du prøve guild wars, det er helt SUPER grafikk og krever ikke mye av dataen.

når du går utenfor byene er det instance basert, litt lamt men etterhvert når du blir lvl 20 (høyeste lvl) blir det knallgøy.

det er pvp oppe HELE tiden, og det er forskjellige distrikter som i land, du kan gå til.

azeroth i wow er ca. 2/3 av verden i GW.

anbefales =

btw. har 3 lvl 20 pve chars, og en pvp char, <-- er ingen nub.

Lenke til kommentar

Guild Wars likner jo ikke særlig mye på wow, jeg synes ikke Guild Wars er noe moro, viss jeg vil konkurrere og spille mot andre spiller jeg heller css eller noe lignende. Gw går ikke dypt nok i characteren og er ikke nok "rpg" for min del, men det er jo også poenget i spillet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...