Gå til innhold

GeForce 7900-serien lansert

Anbefalte innlegg

I morgen skal mitt vmoddes, bare jeg ikke blir enda sykere enn jeg er i dag(litt feber osv. :nei: ), det kommer til å bli helt rått... :thumbup:

5869889[/snapback]

Lurte på om du kunne lage en guide på hvordan man voltmodder 7900gt. Gjerne guide som forklarer hva som skal gjøres av innkjøp ol. for å kunne modde kortet sitt :D

Dette er kanskje litt voldsomt å spørre om, men jeg tar sjansen alikevel :p

MVH

Nizzen

5870113[/snapback]

mhm.. dette har jeg tenkt på i lengre tid, problemet er bare at det er fryktelig mye å ta fatt i og, det er slettes ikke alt jeg kan selv heller... men jeg holder på med noen greier nå, så får vi se hva det blir utav det tilslutt, 7900gt er meget lette og modde, det er noe alle kan klare... Jeg hadde egenlig planer om å skrive en artikkel om dette7900gt vmod) som skule vert ferdig til fredag, men nå har jeg blitt syk og greier så vet ikke hva jeg klarer å få til, og i påsken så har jeg ikke tilgang på datamaskinen min :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så heftig at du hadde tenkt å lage en guide da!

Leste at det var bare å bruke det såkalte "blyanttrikset" ,men så en annen plass at de brukte blyanttrikset, og i tillegg lodda noe motstander på, og lodda på noe jord til eller.no

Håper du får til en liten guide, så også jeg kan klare å modde litt :)

Det beste hadde jo vært å modde bare med "blyanttriks" ,og kanskje en bios tweak, men det går vel kanskje ikkje? Jeg synes det er vanskelig å lodde :(

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Så heftig at du hadde tenkt å lage en guide da!

Leste at det var bare å bruke det såkalte "blyanttrikset" ,men så en annen plass at de brukte blyanttrikset, og i tillegg lodda noe motstander på, og lodda på noe jord til eller.no

Håper du får til en liten guide, så også jeg kan klare å modde litt :)

Det beste hadde jo vært å modde bare med "blyanttriks" ,og kanskje en bios tweak, men det går vel kanskje ikkje?  Jeg synes det er vanskelig å lodde :(

5870175[/snapback]

vdimm kan justeres med blyant, vgpu kan justeres med strømledende maling, så det er egentlig ikke så veldig avansert, man kan selvsagt herje på og få enda mer spenning men da må man frem med loddebolten...

Men beklageligvis så tviler jeg på at det skjer noe på en stund :( jeg klarte så vidt å stå opp og sette meg foran pcen i dag, så tviler på at jeg skal drive å herje noe serlig, og da får jeg nok ikke tid før påsken setter inn... :cry:

Lenke til kommentar
1.4 vmod

Jeg kunne tenke meg å gjøre denne 1.4 vmodden. Stiller man volten bare på gpu`en da? Eventuelt hvordan er trikset for å stille på volten til rammen?

5871787[/snapback]

den er bare til vgpu ja, ofte så vil også minnet klokke litt leng

er etter en slik økning, vmem kan stilles vha. blyant eller potmeter... se på vr-zone..

Lenke til kommentar

Da var kortet volt-modda :)

Jeg valgte å bruke en microbryter for å kunne slå av og på modden alt etter som det passer meg. Ellers kan det nevnes at det var sånn "passe" hardt å treffe punktene med loddespissen min på 0,2mm :!:

post-15715-1144254808_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Genial løsning på den voltmodden, hehe. Må nok kopiere når jeg skal få 7800gt kortet lodda. Funker det på andre kort enn 7900 serien?

5873130[/snapback]

Det skal jeg ikke si så alt for mye om da jeg aldri har voltmodda 7800GT kort :hmm:

Bildet viser hvor lett tilgjengelig bryteren for å skru av og på modden er. Teksten på bildet er selvfølgelig engelsk da jeg er aktiv på flere forum ;)

Bryteren og ledningene er hentet på et el-retur "raid" som det meste annet jeg bruker i moddene mine :love:

post-15715-1144256684_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Får mitt 7900gt veldig snart håper jeg. Har nesten ventet i en måned nå, databutikken ser ikek ut ti lå få inn noe. Det står at de skal få inn flere 7900gt kort imorgen, men jeg tviler sterkt på det. Får bare vente å se... Sett vrzone gutta har økt vgpu fra 1.2v-1.7v, hehe. Resultatet ble 800mhz på gpu, det er veldig bra. Og da var kortet luftkjølt, jeg har også lyst på 800 på kjernen :w00t:

Lenke til kommentar
Får mitt 7900gt veldig snart håper jeg. Har nesten ventet i en måned nå, databutikken ser ikek ut ti lå få inn noe. Det står at de skal få inn flere 7900gt kort imorgen, men jeg tviler sterkt på det. Får bare vente å se... Sett vrzone gutta har økt vgpu fra 1.2v-1.7v, hehe. Resultatet ble 800mhz på gpu, det er veldig bra. Og da var kortet luftkjølt, jeg har også lyst på 800 på kjernen  :w00t:

5873251[/snapback]

Jeg blir å "kun" holde meg til 1,4Volt, men i slutten av uka blir det mer modding, da får jeg NV silencer 5 v.3.0 som skal tilpasses 7900GT. Kommer sikkert enda litt høyere opp da :)

Kortet mitt er forresten et XFX 7900GT Extreme som orginal kjører 520/1500

Håper å nå 650/1800 når jeg er ferdig

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArticOC: Med den modden der, har du en fast spenning da? Av/på?

Pent arbeid btw!

5873328[/snapback]

Takk! ;)

Når bryteren står ute har man orginal spenning, når du trykker inn bryteren får man 1,4V og masse mer "sprut" :)

Hovedgrunnen til at jeg valgte å bruke en bryter er at jeg i framtiden mest sannsynlig ønsker å bruke orginal spenning, dette fordi jeg har planer om å designe en vifteløs kjøler til kortet og høyere volt = problemer..

Med bryteren skrur man av modden på et brøkdel av et sekund

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Kortet mitt er forresten et XFX 7900GT Extreme som orginal kjører 520/1500

Håper å nå 650/1800 når jeg er ferdig

5873273[/snapback]

Ok, mitt billige evga kort som er standard klokka til 450/1320 har jeg klokka til 559/1760 med autooverklokkinga man får fram med med coolbits uten voltmodd og 24/7 stabilt. Og det med den pinglete lille møkkakjøleren. Når jeg får ånden over meg blir det vel vannkjøling og muligens voltmodding også. Forøvrig så er det tydelig at krympinga fra 110nm til 90nm har gitt mange fine fordeler, høyere klokkefrekvenser og enda lave temperaturer, og ikke minst så bruker kortet 41w mindre enn 7800gtx 256 under load i følge anandtech enda de yter ca par on par.

Lenke til kommentar
Da var kortet volt-modda  :)

Jeg valgte å bruke en microbryter for å kunne slå av og på modden alt etter som det passer meg. Ellers kan det nevnes at det var sånn "passe" hardt å treffe punktene med loddespissen min på 0,2mm  :!:

5873028[/snapback]

Forøvrig var det en veldig orginal og fin modd med den microbryteren :thumbup:

Lenke til kommentar
mitt 7800gt på 480/1200 sliter i oblivion med hdr og 1280x1024 og high gfx og med mye detaljer på trær og gress.
hvordan teller du fps i oblibion? du skal vite det at selv 1900xt sliter av og til på 19" lcd :yes:

5866942[/snapback]

Last ned programmet fraps, så står fps counteren i et valgfritt hjørne. Kan ta opp film fra spillene også med programmet. Har det alltid oppe når jeg spiller. Så ser jeg hvor pcen sliter mest i spill. Og som mange har påpekt så er det lite poeng i spilltester der gjennomsnittelig fps står oppført. Det er min. fps man irriterer seg over. Nå som jeg har fått 7900gt og klokka dette til 559/1760 så kan jeg ha på gress og trær uten og enda ligge på ca min 28fps(har sett et par ganger med lyseffekter det har gått litt mere ned). Mao så var det verdt oppgraderinga uten tvil.

Edit: leif

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...