Gå til innhold

GeForce 7900-serien lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
32x anti aliasing
Spennende, men hvem har bruk for det? Jeg synest 4x er passelig, 8x helt topp.

Det er bra at nVidia også slapp GeForce 7600, siden det er mellomklassen som det blir solgt mest kort og denne klassen er mest aktuell for de fleste.

5727104[/snapback]

hehe, og her sitter jeg og bruker max 2x AA og 4xAF...

5727126[/snapback]

Men poenget mitt er: vil bildet bli noe serlig bedre? Jeg synest at kantene er klare og fine med 8x antialiasing(for så vidt 4x også), og da ser ikke jeg poenget med 32x. Edit: for meg virker 32x antialiasing mest som skrytefaktor. Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Ja, 7900GT er et lite gullkorn, det skal inn i min neste maskin.    Får nesten lyst til å hoppe på og bestille nå jeg.    :thumbup:

5727360[/snapback]

Med mindre du har funnet en butikk med svært god pris på produktet så vil det lønne seg å vente litt. Prisene på nye produkt er som regel unaturlig høye de første dagene/ukene.
Lenke til kommentar

Vel, det var egentlig bare noe jeg sa i farta, jeg har ingen intensjoner om å bestille nytt utstyr enda. Mest p.g.a det du nettopp sier. :)

Edit: Regner dog ikke med 7900GT vil falle så fort, det må i så fall skje innen de neste par månedene. Da får jeg heller kjøre på og kjøpe, det er verdt oppgraderingen fra det jeg har nå (6800GT @ Ultra), regner med 7900GT er god for litt overklokking som vi forhåpenligvis får se iløpet av tiden som kommer.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Mener du at du er mot utvikling efikkan?

Isåfal er jeg dypt (utrolig dypt) uenig. Hvor ville vi vært nå hvis utviklingen hadde stoppet for ti år siden? Sikkert mange som syntes utvikling var unødvendig når de satt der med PACman, vær glad mye er skjedd siden da!

Men det er et lite paradoks at den største utviklingen er hos skjermkortene som har minst praktisk nytte

Lenke til kommentar

Ser at XFX har lanserert et 7900GT kort med kjernehastighet helt opp til 560MHz. Og dette med en helt standard kjøler. Dette skulle vel tilsi at det ikke er umulig å klokke kortene til 600MHz på luft kanskje mer. Det skulle bety ganske grei ytelse til en forholdsvis akseptabel pris. (XFX GeForce 7900GT 256MB DDR3 XXX Edition ) Minne på 1,65 GHz

Kanskje dette er mulig med andre versjoner som i utgangspunktet er klokket lavere. Som på mange 7800GT kort.

Edit:Lenke

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Hvis 3000 kr. er unaturlig høyt har vi mye å glede oss til :)

Kanskje det er billigsalg fordi alle venter på G80? :hmm:

Hva klarer ett 7900GT med voltmodding+ Zalman vf700 cu?

550 MHZ med den microkjøleren!

5727480[/snapback]

Tipper vi får se priser ned mot 2500kr. om kort tid (ukens tilbud o.l.)

Synd for alle som sitter med et 7800GTX, bruktprisen droppet akkurat med 1000kr ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
7900GT blir nok den store slageren her, ytelse som måler seg opp mot GTX512

:)

5727574[/snapback]

Jepp.. og med en vf-700cu så blir det noke en god bang\buck ratio i forhold til hvordan det har vært det siste halve året..

Men hvordan blir det når dx10 kommer? er korta bare og kaste da?

Lenke til kommentar
"Bør" jeg da vente med å skaffe meg skjermkort?

Enten blir 7800GT bestillt i morgen, eller så smokker jeg i et 6600LE og venter på 7900GT...

5727106[/snapback]

Hvorfor ikke bestille 7900 GT i dag? Er jo flere butikker som har de på lager og de koster ikke noe særlig mer enn 7800 GT.

5727285[/snapback]

W00t! dette var jeg ikke klar over!

Sa blir det nok en XXX utgave fra XFX

Lenke til kommentar

Baajs

Denne lanseringen hadde gått meg hus forbi, så bestilte et XFX 7800GT på mandag, som nå ligger i sofan bak meg (den venter på å bli paret med en PSU).

Et 7900GT er jo omtrent like dyrt/billig som et 7800GT jo. :( Har jeg kjøpt katta i sekken? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...