Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et lite problem med Wireless Zero Configuration

Anbefalte innlegg

Jeg sliter for tiden med et problem på en stasjonær pc som kjører win xp sp2. Jeg formaterte nylig denne pc'en og alt fungerte helt bra til jeg installerte sp2.

Etter at sp2 bli installert klarer ikke windows lenger å logge seg på det trådløse nettverket uten hjelp. Jeg burker et 3com USB trådløst nettverkskort.

Når jeg slår på maskinen finner ikke windows det trådløse nettet, dvs. 3com programmet finner det, og har signal, men windows klarer ikke å logge på. Når jeg trykker på "vis tilgjenglige trådlåse nett" kommer det opp en beskjed at windows ikke kan logge seg på og at jeg må endre dette. Problemet er da at når jeg høreklikker på den trådløse tilkoblingen i nettverkstilkoblinger er ikke valget "trådløse nettverk" der, jeg finner kun "Gererelt" og "Avansert". Jeg må da starte Wireless Zero Configuration manuelt i ledeteksten hver gang maksinen slåes på, da finner jeg greit valget for "trådløse nettverk" og kan krysse av i boksen for at Windows skal konfigurere instillingene.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få dette til å skje automatisk, slik at jeg slipper å slå på WZC manuelt hver gang?

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det går greit å enable WZC, men det er litt tungvint å gjøre det hver gang jeg starter pc'en.

Det virker som at programmet til 3com ikke klarer å koble seg til det trådløse nettverket...

5728998[/snapback]

Hva med å avinnstalere programvaren fra 3com og la Windows få fritt spillerom ?

Lenke til kommentar
Bruker 3com på laptopen i stua her, WZC måtte slås av for at det skulle bli skikkelig, dette var også anbefalt fra 3com (og fra de aller fleste produsenter da deres egen programvare som oftest fungerer mye bedre)..

5729093[/snapback]

Det er et kjent problem hos M$ at wzc prøver å ta kontrollen en gang pr minutt.

Da får du ofte dårlig ping på trådløs (~1000ms) med jevne intervaller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...