Katalysator Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Det er vanskelig å si hva som egentlig skjedde. I følge Rune Bratseth var Iversen hele veien innstilt på å bli i Trondheim. Likevel er det ting som tyder på at Genk var et reelt alternativ, rett og slett på grunn av den sinnsyke kontrakten han ble tilbudt. Rosenborg innså sannsynligvis faren og tilbød Iversen en forbedret kontrakt som ikke kunne konkurrere med tilbudet fra Genk økonomisk. Iversen trives visstnok i Rosenborg og Trondheim, derfor valgte han å bli. Deretter kan man spekulere i all evighet om Iversen brukte Genk for å presse Rosenborg eller om Genk faktisk var et reelt alternativ for ham. Slike spekulasjoner overlater jeg til andre som ønsker å fortsette med det. Jeg konstaterer at Iversen sannsynligvis blir i Rosenborg til karrieren er over og priser meg lykkelig over det. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Kom igjen folkens.....la oss få en full oversikt over lønnsadelen i Tippeligaen. 7555286[/snapback] Martin Andresen har rundt tre mill pr år i Brann etter det jeg har hørt. Vet ikke om dette er grunnlønn eller inkludert bonuser. Alexander Ødegård skal ha to mill i året i viking Tipper Steffen Iversens lønn i praksis nærmer seg disse to sine. For en klubbleder høres det gjerne finere ut om inntekten kommer som bonuser i stedet for fast lønn, da kan man jukse litt, for eksempel prestasjonsbasert bonus -- Iversen får to millioner etter å ha fullført andre trening for RBK i 2007. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Rimelig overraskende overgang til Rosenborg i dag: Didier Konan klar for Rosenborg Jeg aner ingenting om denne spilleren, men han virker svært lovende. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Han er utvilsomt en MEGET dyktig spiller, men jeg lurer veldig på hvilken rolle han er tiltenkt hos RBK. For meg virker han som en offensiv spiller og ikke det ankeret vi har vært på jakt etter. Kan det være slik at man flytter Sapara ned som anker og bruker Konan og Per som indreløpere? RBK har snart norges to beste midtbaner. På tide å tenke på forsvaret? :-P Edit: Hentet fra hjemmesidene til den afrikanske Champions League: Didier Ya Konan is the latest player to emerge off the fabled ASEC Abidjan production line who looks headed off to richer climes, based on the superlative performances that he delivered in this year's MTN CAF Champions League. Ya Konan shared top prize with Mohamed Aboutrika in the goal scoring stakes in this year's MTN CAF Champions League, notching eight goals. But he played in one round less than Aboutrika so can claim the high ground in the bragging stakes. Ya Konan, like Aboutrika, operated behind the ASEC attack but proved brilliant at finding space and opportunity for himself in the games. His finishing also proved decisive for the Ivorian champions, whose ability was reflected in their finishing top of their group and reaching the semifinals. Ya Konan also won himself a call-up to the Cote d'Ivoire squad for their MTN Africa Cup of Nations qualifier at home to Gabon in October in what is increasingly a rarity for a home-based talent. 8 mål på 10 kamper fra sin midtbaneposisjon. Imponerende. Endret 27. desember 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Artig at Rosenborg fortsatt tør kjøpe afrikanere, husker da de kavet med Boateng. Har vel vært mange med "utrøndersk" lynne som har mistrives i RBK. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Forskjellen er at RBK før var heller naiv i sin innkjøpspolitikk og kjøpte nesten alt som ble kastet etter de såfremt spilleren hadde utenlandsk merkelapp. Nå har RBK blitt en profesjonell fotballklubb med dedikert speider (eneste klubben i Norge), dette har båret frukter i Sapara og Stoor. Konan er i følge rapportene en eksepsjonelt god spiller og jeg tror han vil bli en hit i Rosenborg-trøya. Men, jeg lurer fremdeles hvordan de vil bruke han. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det vil bare tiden vise. Tror RBK blir farlig gode til neste år! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Nå har RBK blitt en profesjonell fotballklubb med dedikert speider (eneste klubben i Norge) Er vel ikke helt riktig at RBK er den eneste klubben i Norge med en dedikert speider. Til opplysning, så har LSK 2 speidere, som er ansatt i klubben. mvh Pantera Lenke til kommentar
iDude Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 ...RBK har snart norges to beste midtbaner. ... 7586449[/snapback] Greit at du er spent på nysignering, men dette var vel å overdrive litt Sappara kan bli en fantastisk spiller for dere, men mange av de andre på midten har ennå til gode å overbevise meg. Syns spillere som Skjelbreid og Tettey er en smule oppskrytt feks... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Forskjellen er at RBK før var heller naiv i sin innkjøpspolitikk og kjøpte nesten alt som ble kastet etter de såfremt spilleren hadde utenlandsk merkelapp. Nå har RBK blitt en profesjonell fotballklubb med dedikert speider (eneste klubben i Norge), dette har båret frukter i Sapara og Stoor. Konan er i følge rapportene en eksepsjonelt god spiller og jeg tror han vil bli en hit i Rosenborg-trøya. Men, jeg lurer fremdeles hvordan de vil bruke han. 7586837[/snapback] Litt uenig der altså, tror heller det har vært integreringen enn innkjøpspolitikken som har sviktet. Etterhvert som Rosenborg nå skifter ut stammen i laget fra inngrodde harry trøndere til ungdom og utlendinger, forsvinner nok litt av det problemet av seg selv. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Er vel ikke helt riktig at RBK er den eneste klubben i Norge med en dedikert speider.Til opplysning, så har LSK 2 speidere, som er ansatt i klubben. 7589684[/snapback] Jeg er ganske sikker på at RBK er den eneste klubben hvor speideren er ansatt på fulltid. Kan god hende at det du sier er riktig, men da må de ha blitt ansatt i den siste tiden. Greit at du er spent på nysignering, men dette var vel å overdrive litt Sappara kan bli en fantastisk spiller for dere, men mange av de andre på midten har ennå til gode å overbevise meg. Syns spillere som Skjelbreid og Tettey er en smule oppskrytt feks... 7590050[/snapback] Man må alltid overdrive når man snakker om klubben i sitt hjerte (ikke Byåsen håndball). Skjelbreid og Tettey har nettopp tatt av seg konfirmasjonsdressen og kommer til å få en lysende fremtid på Lerkendal. Jeg er sikker på at Per kommer til å bli stor neste sesong. Vi så jo potensialet hans før skaden inntraff. Foregående sesong har vært preget av skadefraværet, nå som han er 100% igjen vil vi nok se en Per i godt gammelt slag. Tettey fikk sitt store gjennombrudd i fjorårets sesong og ble nominert til prisen for årets unge spiller. Jeg tror og håper han vil fortsette den gode trenden i årets sesong. Litt uenig der altså, tror heller det har vært integreringen enn innkjøpspolitikken som har sviktet. Etterhvert som Rosenborg nå skifter ut stammen i laget fra inngrodde harry trøndere til ungdom og utlendinger, forsvinner nok litt av det problemet av seg selv. 7591443[/snapback] Det nok en kombinasjon av de to faktorene. Det er selvsagt vanskelig å spille seg inn på et lag hvor de samme spillerne har herjet i en årrekke og vunnet alt som er å vinne. --- Mitt store håp for neste sesong er at Nordvik slår igjennom og blir den nye Erik Hoftun. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg er ganske sikker på at RBK er den eneste klubben hvor speideren er ansatt på fulltid. Kan god hende at det du sier er riktig, men da må de ha blitt ansatt i den siste tiden. Den ene av dem, Roy Kenneth Thorkildsen, mener jeg å huske ble hentet inn av Fjørtoft for en god stund siden. Trur det var før sesongen, mulig det var enda tidligere. Han jobber mest mot toppspillere i inn- og utland. Joar Hoff er jeg ikke sikker på når ble ansatt som speider, men han har jo vært i klubben i mange år. Nå jobber'n med å finne talenter primært i lokalområdet. Forøvrig broren til Ivar Hoff, og har vært med i klubben helt siden slutten av 60-tallet. Var også trener i flere år. Begge to er ihvertfall ansatt i klubben. mvh Pantera Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Tar den der på min kappe. Poenget blir uansett det samme, RBK har nå en mye bedre innkjøpspolitikk enn det som var tilfellet for et par år siden. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Den ene av dem, Roy Kenneth Thorkildsen, mener jeg å huske ble hentet inn av Fjørtoft for en god stund siden. Trur det var før sesongen, mulig det var enda tidligere. Han jobber mest mot toppspillere i inn- og utland. Joar Hoff er jeg ikke sikker på når ble ansatt som speider, men han har jo vært i klubben i mange år. Nå jobber'n med å finne talenter primært i lokalområdet.Forøvrig broren til Ivar Hoff, og har vært med i klubben helt siden slutten av 60-tallet. Var også trener i flere år. Begge to er ihvertfall ansatt i klubben. 7592802[/snapback] Vet ikke hvor stor rolle det spiller, men for meg ser det ut som om begge disse ble ansatt som talentspeidere i LSK etter at Rosenborg hentet Torbjørnsen. Hoff ansatt som talentspeider (13.09.2006) Torkildsen ansatt som talenspeider (25.08.2006) Torbjørnsen ansatt (27.04.2006) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Tar den der på min kappe. Poenget blir uansett det samme, RBK har nå en mye bedre innkjøpspolitikk enn det som var tilfellet for et par år siden. 7592863[/snapback] Tja, RBK var nå mye flinkere med å svekke motstanderne tidligere med sine kjøp... Men når det gjelder å styrke eget lag er de nok blitt flinkere. Eggen var utrolig flink til å finne et balansert lag i sin tid, får se om RBK klarer det samme i fremtiden. Men RBK sin midtbane er nå full av en haug med "could be's", spørs hvor god den blir i praksis. Men det er vel bedre med en haug med "could be's" fremfor hva Brann har (have been)... Men men, tror nå uansett midtbanen til Brann med Andresen, Bakke, Moen og Gashi samt Monkam, Huseklepp og Ludvigsen i bakhånd fint klarer å gi RBk sin midtbane kamp. Spesielt Monkam tror jeg blir stor neste år og Huseklepp har vist gode takter i Royal League, noe som ikke kan sies om RBK talentene Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Tar den der på min kappe. Poenget blir uansett det samme, RBK har nå en mye bedre innkjøpspolitikk enn det som var tilfellet for et par år siden. 7592863[/snapback] Vel, det vil jo tiden vise. At de har gjort et bra kjøp i Sapara er det vel ingen tvil om, men han nye er vel mer usikker. Uansett så kan jo slike nye kjøp slå ut begge veier. Har jo hatt noen slike tilfeller på Åråsen også. Vet ikke hvor stor rolle det spiller, men for meg ser det ut som om begge disse ble ansatt som talentspeidere i LSK etter at Rosenborg hentet Torbjørnsen. Hoff ansatt som talentspeider (13.09.2006) Torkildsen ansatt som talenspeider (25.08.2006) Torbjørnsen ansatt (27.04.2006) Ok...bomma litt der. Mente at det var noe snakk om Thorkildsen før sesongen ihvertfall. Tja, RBK var nå mye flinkere med å svekke motstanderne tidligere med sine kjøp... whistle.gif harhar.gif Men når det gjelder å styrke eget lag er de nok blitt flinkere. Eggen var utrolig flink til å finne et balansert lag i sin tid, får se om RBK klarer det samme i fremtiden. Men RBK sin midtbane er nå full av en haug med "could be's", spørs hvor god den blir i praksis. Men det er vel bedre med en haug med "could be's" fremfor hva Brann har (have been)... Men men, tror nå uansett midtbanen til Brann med Andresen, Bakke, Moen og Gashi samt Monkam, Huseklepp og Ludvigsen i bakhånd fint klarer å gi RBk sin midtbane kamp. Spesielt Monkam tror jeg blir stor neste år og Huseklepp har vist gode takter i Royal League, noe som ikke kan sies om RBK talentene wink.gif Nå kan det nesten se ut som om LSK har tatt over denne arven da...men å kjøpe de andre laga dårlige, mener jeg... Men når det gjelder en slagkraftig midtbane, så bør vel LSK kunne matche både RBK og Brann. Største forskjellen pr i dag, er vel heller angrepet, der er nok RBK et hakk foran. Hverken LSK eller Brann har spisser som dunker inn mer enn 15 mål pr sesong. Men på midtbanen mener jeg LSK bør være vel så gode som både Brann og RBK, med spillere som Brenne, Essediri (selv om han aldri slo til på Lerkendal), Mouehli, Wehrman, Riise, og ikke minst en Pål Strand i god gammel form. mvh Pantera Lenke til kommentar
freeri3 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Er redd for at Brenne, med sine uvanlige gode tekniske ferdigheter, skudd og oppfinnsomhet, gjør at han kommer til å styre midtbanen til LSK neste sesong. Håper han bare ikke har rukket å spille seg skikkelig inn til første seriekamp --Synd han ikke ble i Fredrikstad FK-- Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Sikler uhemmet over ryktene om at Trond Sollied er på trenerblokka til FFK Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Sikler uhemmet over at Sollied aldri kommer til å bli trener for Fredrikstad. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Sikler uhemmet over at Sollied aldri kommer til å bli trener for Fredrikstad. 7600332[/snapback] Heller at du holder på å legge et lite shitegg i bleien ved tanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg