LarsP Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Det er selvsagt en mulighet for at norske talent vil bli vraket til fordel for etablerte utlendinger. Men, da er det bare en ting for talentene å gjøre: prestere på treningsfeltet og i 2. lagskamper. EU/EØS-regelen vil nok uansett ikke ha så stor innvirkning på akkurat det der i og med at de aller fleste utlendingene i tippeligaen kommer fra EU/EØS-land. Jeg er bare glad for at RBK nå høyst trolig får beholde Abdoulrazack Traore. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Glad for den regelendringa ja. Nå kan LSK endelig bruke Wehrman, Mouehli og Occean samtidig. I tillegg, så har jo Wehrman vært i Norge i 5 år nå, og 3 år i LSK, så han har vel blitt "norsk" ifht regelverket. Så da åpner det for at Diomande også kan være med i troppen. Og med flere unge spillere på gang, kan detta bli riktig så morsomt. Pantera Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Helt utrolig at Steffen valgte pengene framfor Rosenborg. Men samtidig ikke veldig overraskende, det er tross alt Steffen Iversen vi prater om. Genk er da ikke noen særlig stor klubb? Kan ikke si jeg ser hva mye mer han kan få utrettet der enn i Rosenborg men. Synd at pengene har såpass stor innvirkning på fotballen. Ser at trønderne er sinte og klager over at Steffen mangler klubbfølelse, men dette burde de vel egentlig skjønt for lenge siden. Er tross alt ikke mye mer enn litt over et år siden Steffen løp rundt i Oslo og ropte at "Rosenborg er ræva". Endret 21. desember 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Teit dette med Steffen Iversen. Hvilken spiller skal erstatte den målmaskinen? Forresten, er det helt sikkert han drar? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det er mer eller mindre bekreftet ja. Det blir det hvertfall i morgen. Dette kan jo gi Kone sjansen til å virkelig vise hva han er god for. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Helt utrolig at Steffen valgte pengene framfor Rosenborg. Men samtidig ikke veldig overraskende, det er tross alt Steffen Iversen vi prater om. 7552985[/snapback] Ja for det kunne jo aldri være på grunn av familien.... Han kommer nærmere sin kone. Skjønner han godt jeg. Får håpe RBK fansen kan være voksne nok til å takke han for å ha reddet dem fra ydmykelse i år og sterkt bidratt til et gull. At han fant seg i å bli i klubben hele år er neste overaskende med den latterlige velkomsten han fikk av RBK supporterne. Vi får vel se hvor gode eller dårlige supporterne til RBK er Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ja at det ligger familiære årsaker bak, kan nok godt være. Men kona hans bor i england, hvorfor ikke heller da finne seg en engelsk klubb? Er da sikkert mange klubber der borte som vil ha han. For det skulle vel ikke være lønna det sto om? Uansett, jeg griner ikke. Jeg holder ikke med RBK, og er egentlig bare glad til at de blir svekket litt foran neste sesong. Vi vet alle at Iversen var en av hovedgrunnene til at de tok gull i år. Så for alle andre klubber enn rosenborg kom vel dette som en liten julepresang. Også enig med deg Dotten i at trønderne bør være såpass voksne at de ønsker han lykke til videre, i stedet for å komme med hatrop og trusler. De har mye å takke Iversen for. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ja at det ligger familiære årsaker bak, kan nok godt være. Men kona hans bor i england, hvorfor ikke heller da finne seg en engelsk klubb? Er da sikkert mange klubber der borte som vil ha han. For det skulle vel ikke være lønna det sto om? Uansett, jeg griner ikke. Jeg holder ikke med RBK, og er egentlig bare glad til at de blir svekket litt foran neste sesong. Vi vet alle at Iversen var en av hovedgrunnene til at de tok gull i år. Så for alle andre klubber enn rosenborg kom vel dette som en liten julepresang. Også enig med deg Dotten i at trønderne bør være såpass voksne at de ønsker han lykke til videre, i stedet for å komme med hatrop og trusler. De har mye å takke Iversen for. 7553278[/snapback] Det er vel kanskje ikke så mange engelske klubber som vil ha'n, med tanke på den fortiden han har der borte (tenker da på mange skader og slikt). Ingen som vil bruke mye penger på en slik spiller, med mindre de har et noe "større" navn.... Men jeg skjønner godt at han drar. Etter hva det stod på fxt.no, så får han drøyt 7 mill i sign-on fee, pluss 7 mill i årslønn. Veit ikke hvor mange år det er snakk om, men ved en 2 års-kontrakt, så betyr jo det 21 mill. Og det er vel noen mill mer enn det han ville fått i Trondheim. Dessuten er vel dette kanskje siste sjansen for å kunne tjene noen gode millioner i utlandet også. Synes det er mer patetisk av lederen for kjernen, å uttale seg som han gjør. Ok, Iversen har vel kanskje gjort et par tabber ("....Rosenborg er rævva" ), men som de fleste andre arbeidstakere i dette landet, så velger vel også Iversen penga....ihvertfall når det er snakk om så mye penger. Men det blir spennende å se hva RBK gjør med den spissplassen nå. De har jo solgt unna det meste som kan krype og gå av angrepspillere....at Iversen nå forsvinner, vil utvilsomt svekke laget. Pantera Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Satser på at vi klarer oss med Kone, den mannen har utvilsomt talent nok til å bli en av tippeligaens beste spisser. Håper RBK viser økonomiske muskler og kjøper inn en klassespiller til neste sesong. Om Iversen signerer så orker jeg ikke bruke mer energi på han. Fantastisk spiller, men en usympatisk drittsekk utenfor banen. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Undrenes tid er enda ikke forbi, Iversen blir visstnok i Rosenborg. Man er selvsagt fornøyd med at norges kanskje beste spiss holder seg på Lerkendal i fire år til. Håper bare at det ikke kun var pengene (i og med at han blir Tippeligaens desidert best betalte spiller) som fikk han til å velge RBK. Jaja, Steffen - Du er og blir en tulling. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Nei dæven, dette kom som et aldri så lite sjokk. Virka jo som det var bankers i går at han skulle til Genk. Jaja, hyggelig for trønderne, som plutselig ser ut til å elske han igjen, etter å ha hata han i går. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Haha, blir morsomt å se reaksjonen til supporterklubben neste gang han scorer. Snakk om helomvending. Personlig synes jeg det er helt forståelig at han går etter pengene, alle klubber untatt den man avslutter karrieren i ser jo omtrent på en som sviker uansett. Helt i Engas gullsesong, sviker i neste, helt i Rosenborgs gullsesong, sviker i neste, så helt igjen én dag senere. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Undrenes tid er enda ikke forbi, Iversen blir visstnok i Rosenborg. Man er selvsagt fornøyd med at norges kanskje beste spiss holder seg på Lerkendal i fire år til. Håper bare at det ikke kun var pengene (i og med at han blir Tippeligaens desidert best betalte spiller) som fikk han til å velge RBK. Jaja, Steffen - Du er og blir en tulling. 7554723[/snapback] Bare sånn av ren nysjerrighet.....hva tjener egentlig Steffen Iversen i RBK? Og er det noen som har en oversikt over hva de best betalte spillerne rundt omkring i klubbene tjener? Veit at Frode Kippe tjente rundt 2 mill i året i LSK, men gikk kanskje opp noe på den siste kontrakta. Han er pr. dags dato den best betalte spilleren i LSK. Kom igjen folkens.....la oss få en full oversikt over lønnsadelen i Tippeligaen. Pantera Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg følte meg ikke helt trygg på at Steffen kom til å dra før det var bekreftet fra Rosenborg. Det var tydeligvis lurt å ha litt is i magen, noe en del personer på dette og andre fora ikke hadde. Jeg så imidlertid frem til Dottens raljering over hvor patetiske Rosenborg-supportene er, men jeg må kanskje vente på den til en senere anledning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Gratulerer RBK, og kudos ntil Steffen for et voksent valg Gleder meg til sesongen 07, RBK får smekk på stumpen Adresse "VÆRSTE" Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Bare sånn av ren nysjerrighet.....hva tjener egentlig Steffen Iversen i RBK? 7555286[/snapback] Tipper han kommer til å tjene 4+ mill i året. Noe som forklarer meg og mine likesinnedes reaksjon når vi fikk høre at han "var klar" for Genk. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg så imidlertid frem til Dottens raljering over hvor patetiske Rosenborg-supportene er, men jeg må kanskje vente på den til en senere anledning. 7555289[/snapback] Neida, de er patetiske. I likhet med både VIF og Brann supportere. Patetisk og det er rett før jeg staver det. (Her snakker jeg om de mest intesne supporterne, ikke "hvermansen" supporteren). Det er få mennesker jeg blir mer flau over. Spytting, utskjelling, dobbeltmoral, slossing og gudene vite hva mer. Papa Alfa Tango Echo Tango India Sierra Kilo Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Akkurat på dette området er vi forsåvidt enige, Dotten. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Supporterne til de nevnte klubbene, er noe for seg selv ja. Og til tider går det altfor langt. Holder med VIF selv, men jeg skammet meg over de reaksjonene en del supportere ga Ardian Gashi når han forlot klubben til fordel for Brann. Noe lignende hadde helt sikkert skjedd dersom Iversen hadde blitt presentert som Genk-spiller i dag. Men en ting jeg tenker på er hvorfor det ble som det ble med Iversen. Genk har jo som sagt vært den store pådriveren, og de var kanskje vel tidlig ute med å annonsere at de hadde sikret seg en ny spiss. Men Steffen var vel ikke helt avkreftende han heller? Så hvorfor snudde han plutselig om og valgte RBK? Har han rett og slett blitt skremt av supporterene? Redd for hva de ville gjøre med han om han svek dem enda en gang? Kanskje har han fått trusselbrev, i samme stil som de brevene Knut Tørum har fått fra ildsinte Brannsupportere? Bare spekulasjoner selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg