Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir en midtbane av europeisk format, en ung midtbane som kan føre RBK videre til finalespill i Champions League.

RBK har allerede tippeligaens desidert beste tropp, med Koren og Stoor på plass blir vi enda mer dominant i neste sesong. Synes nesten synd på de som møter RBK på Lerkendal. ;)

Nå sitter jeg her og fantaserer, Koren er fremdeles mange tusen mil unna noen noe reelt kontraktforslag, men det er jo morsomt å drømme litt i eksamenstiden. :D

7355579[/snapback]

Først må vel RBK kvalifisere seg til CL da....og hvis de klarer det, så må de nok gjøre det bedre i gruppespillet enn det de har gjort de siste årene.....

Men du har rett i at det er laaangt fram til om Koren evt. blir RBK-spiller. Mulig han ønsker seg dit....men er RBK villige til å betale så mye for han (i lønn)...regner vel med en årslønn på mellom 2 og 3 mill.....for en spiller som egentlig ønsker seg til en større liga? Trur vel Bratseth og gjengen tenker litt mer langsiktig enn som så....men man kan jo aldri vite med disse griske trønderne... :D

Men kommer det et tilbud fra RBK, så har Per Berg bare å åpne lommeboka si.... ellers så vil jo uttalelsene hans , for bare noen dager siden, være lite verdt.....sparker Rösler fordi vi er for langt bak RBK, og så lar vi vår beste spiller gå til nettopp RBK. Det rimer liksom ikke helt.

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar
Det blir en midtbane av europeisk format, en ung midtbane som kan føre RBK videre til finalespill i Champions League.:D

7355579[/snapback]

:!:

Dere greier kanskje å kvalifisere dere, men dere kan skyte en hvit pil etter alt annet enn gruppespill. Europeisk toppfotball har hevet seg noen hakk siden RBK "dominerte" europa på 90 tallet ;)

Lenke til kommentar
RBK greier i alle fall å kvalifisere deg / har i alle fall greid det.. Vi har jo sett de andre norske lags innstats i Europa i år..

7360384[/snapback]

All ære til RBK for det de har prestert, det blir bare litt vel "supporter-optimistisk" å tro på finalespill :)
Lenke til kommentar
RBK greier i alle fall å kvalifisere deg / har i alle fall greid det.. Vi har jo sett de andre norske lags innstats i Europa i år..

7360384[/snapback]

All ære til RBK for det de har prestert, det blir bare litt vel "supporter-optimistisk" å tro på finalespill :)

7360719[/snapback]

Som andre har sagt regner jeg med at det er snakk om 8-del finale osv... ikke selve finalen!

Lenke til kommentar

RBK i Royal League og RBK i serien er to forskjellige lag. Det er på tide å gi guttene et spark i ræva slik at de med billetter får litt valuta for pengene sine.

Basma og resten av veteranene bør få disiplinærstraff for at de går ut og sier at de "ikke bryr seg" (Link 1).

Rosenborg står ved et veiskille med tanke på hvor skjev aldersfordeling det er i laget. På en side har man unge spillere som Lille-Per, Tettey, Hyka, Jamtfall, Sapara, Braaten, Nordvik og Jamtfall (+ Stoor). På den andre siden har vi veteranene Basma, Kvarme og Riseth. Jeg mener Tørum må bestemme seg for om han vil satse 100% på et "nytt" lag eller gå til innkjøp av nye spillere (midtstopper f.eks). Dagens ordning fungerer ikke i lengden.

Veldig rotete formulert da Lars er veldig trøtt.

Lenke til kommentar
Koren vil til RBK

:dribble:

Skal vel noe til at han kommer, men jeg hadde ikke sagt nei takk.

Bare å kjøre på RBK... Koren i RBK-drakt hadde vært fett :)

Nei, for all del. :)

Jeg tror Koren havner et helt annet sted. Husk at Viking også er interessert.

En annen sak nå er at LSK mister både Mifsud og Koren. Hva skal skje i klubben? Fjørtoft sa til TV2 Sporten at de var på utkikk etter to erstattende spillere.

Mifsud og Koren vekk fra LSK. =\

Lenke til kommentar
Jeg tror Koren havner et helt annet sted. Husk at Viking også er interessert.

En annen sak nå er at LSK mister både Mifsud og Koren. Hva skal skje i klubben? Fjørtoft sa til TV2 Sporten at de var på utkikk etter to erstattende spillere.

Mifsud og Koren vekk fra LSK. =\

Trur Koren drar ut i Europa. Viking har han jo tydelig avskrevet. RBK er nok det eneste reelle alternativet til LSK i Norge. Men jeg trur nok han drar til en større liga, der penga ligger.

At LSK mister både Koren og Mifsud, trenger ikke å bety så mye. Mifsud har jo så og si dratt allerede. Kan ikke si jeg savner'n så veldig. Betyr vel bare at Myklebust får flere sjanser. Han og Occean på topp er en bedre kombinasjon enn Mifsud/Occean. Men det kommer nok minst 1 spiss til, før neste sesong. Blir det 4-3-3 system, så bør man vel kanskje også ha 5 spisser totalt, i stallen.

Koren blir det naturlig nok verre å erstatte. Fullt mulig, selvfølgelig. Hvem visste vel hvem Koren var før han kom til LSK. Han er jo tross alt ikke den eneste ute i Europa som kan spille fotball. Skal ikke se bort ifra at det snart dukker opp en ny en fra den østre delen av Europa. Mange billige og gode spiller der.

Ellers er jo Khaled Mouehli et alternativ. Ikke overbevist denne sesongen, men så har han stort sett blitt brukt på kanten, siden Koren har vært fast sentralt. Men uansett så må det hentes inne en ny sentral midtbanespiller. satser klubben på Khaled, så stikker vel Kasey. Han er vel lite interessert i å sitte ett år til på tribunen. Tviler også på at NøFF gjør noe med denne "ikke-EU-regelen", så da blir det en "ikke-EU"-spiller for mye.

Pantera

Lenke til kommentar

Adressa: Stoor blir RBK-spiller

Endelig er det i boks. Egueren går til Hammarby i byttehandel mot Stoor. Herlig! :D

Expressen: Nu är Eguren Bajens spelare

Hammarby har köpt loss Sebastian Eguren från Hammarby (Rosenborg, Lars anm.).

I utbyte får klubben Fredrik Stoor och en mindre summa pengar, uppger Fotbollskanalen.se.

WOW, nå fikk jeg plutselig troen på Bratseth. Stoor + PENGER for Egueren. Veldig bra!

stoor.jpg

Født: 28.02.1984

Høyde/vekt: 183 cm / 79 kg

Posisjon: forsvar

Tidl. klubber: Hammarby, Kärrtorp, Skogås/Trångsund

Seriekamper/-mål 2006: 23/1

Seriekamper/-mål totalt: 50/2

U21-landskamper: 13

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nåja, de beste britene spiller på de beste lagene.

United: Rooney, Carrick

Chelsea: Terry, Lampard, Cole

Liverpool: Gerrard

Alle disse spillerne har blitt dyrket frem i England.

De mindre klubbene som ikke har råd til å hente dyre utlendinger dyrker frem gode talenter som danner stammen i laget. Synes det fungerer ganske så utmerket jeg.

Lenke til kommentar
NFF har endelig besluttet at man skal få lov til å benytte tre spillere som kommer utenfra EU/EØS. :)

7448349[/snapback]

På tide.

*vente på patch til FM2007* :wee:

Når det kommer til utlendinger så er det et problem når 20 år gamle talentfulle Per blir benket til fordel for erfarne 27 år gamle Ali Baba. For mange utlendinger i ligaen vil medføre dårligere norsk fotball. Det er en hårfin balansegang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...