Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.

LarsP

Anbefalte innlegg

Ikkje heilt Tippeliga-relatert, men var det andre som såg målet til Sapara i landskampen til Slovakia? Han dansa seg gjennom forsvaret og putta den i lengste, eit vakkert mål. Om han held fram med sitt storspel kan det vanke ein utanlandstur om ikkje så alt for lenge.

7299984[/snapback]

Nydelig scoring, nesten synd. Sånt blir lagt merke til.

7299989[/snapback]

Fantastisk scoring ja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikkje heilt Tippeliga-relatert, men var det andre som såg målet til Sapara i landskampen til Slovakia? Han dansa seg gjennom forsvaret og putta den i lengste, eit vakkert mål. Om han held fram med sitt storspel kan det vanke ein utanlandstur om ikkje så alt for lenge.

7299984[/snapback]

Mannen er simpelthen fantastisk. Håper og tror vi får mange fine sesonger med Sapi på Lerkendal (tror nemlig ikke han flytter på seg så raskt).

Forresten, annen gledelig RBK-nyhet:

Hyka og Nordvik opp i RBK-stallen

Albanias Maradona + et forsvarstalent uten like. Dette lover godt. :thumbup:

Lenke til kommentar

7299984[/snapback]

Mannen er simpelthen fantastisk. Håper og tror vi får mange fine sesonger med Sapi på Lerkendal (tror nemlig ikke han flytter på seg så raskt).

Forresten, annen gledelig RBK-nyhet:

Hyka og Nordvik opp i RBK-stallen

Albanias Maradona + et forsvarstalent uten like. Dette lover godt. :thumbup:

7301017[/snapback]

Jeg håper bare du har rett om Sapara! Han vil gjøre det enda bedre i TL neste år og årene framover hvis han bare får bli!

Og hvem sa at RBK ikke satser på unge talenter?

Lenke til kommentar
RBK må rett og slett kjøpe nye unge spillere for å ha et lag med dugende gjennomsnittsalder.

7302365[/snapback]

Tull og tøys. :)

Lars Hirschfeld: 28 år

Mikael Dorsin: 25 år

Miika Koppinen: 28 år

Andreas Nordvik: 19 år

Lars Ramstad: 17 år

Michael kleppe Jamtfall: 19 år

Per Ciljan Skjelbred: 19 år

Marek Sapara: 24 år

Alexander Tettey: 20 år

Daniel Braaten: 24 år

Steffen Iversen: 30 år

Gjennomsnittsalder: 23 år.

I bakhånd har vi spillere som

Abdoulrazak Traoré: 17 år

Jahmir Hyka: 18 år

Yssouf Kone: 24 år

Jan Gunnar Solli: 25 år

Øyvind Storflor: 27 år

Karim Essediri: 27 år

Snitt på de er: 23 år.

Lenke til kommentar
snip

7302481[/snapback]

Ja, men dette er jo fordi RBK bygger et nytt lag. Mange av disse har kommet de siste årene.

I de tidligere årene har man hatt: Roar Strand, Erik Hoftun, Christer Basma, Harald Brattbakk, Ørjan Berg, Vidar Riseth, Ståle Stensaas og Bjørn Tore Kvarme.

Går man enda lengre bak finner man Bent Skammelsrud og enda fler.

Gjennomsnittsalderen på disse orker jeg ikke å regne ut, men over 30 hvertfall.

Nå får de inn nye spillere som Tettey, Skjelbred og Sapara fordi førstelaget bugnet av gamle veteraner fra '90-tallet.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
snip

7302481[/snapback]

Ja, men dette er jo fordi RBK bygger et nytt lag. Mange av disse har kommet de siste årene.

I de tidligere årene har man hatt: Roar Strand, Erik Hoftun, Christer Basma, Harald Brattbakk, Ørjan Berg, Vidar Riseth, Ståle Stensaas og Bjørn Tore Kvarme.

Går man enda lengre bak finner man Bent Skammelsrud og enda fler.

Gjennomsnittsalderen på disse orker jeg ikke å regne ut, men over 30 hvertfall.

Nå får de inn nye spillere som Tettey, Skjelbred og Sapara fordi førstelaget bugnet av gamle veteraner fra '90-tallet.

7302625[/snapback]

I de tidligere årene ja. Fleste av dem er borte nå. Og de spiller enda fordi de holder et høyt nivå!

Lenke til kommentar

En så dyktig spiller som Sapara kan jeg umulig tenke meg vil bli tilfreds av å spille i norsk tippeliga i flere år fremover. Kan se det samme problemet ved flere av RBK sine talenter. De vil etterhvert ut. De fleste av de beste har den egenskapen at man er utrolig ambisiøs. RBK sin utfordring blir å kunne tilfredsstille ambisjonene til sine talenter og dyktige spillere.

Brann og har seriøse problemer her. Andresen har ikke signert ny kontrakt og de vil nok få problemer med å holde på Moen og Oppdal hvis ikke det kommer trofeer etterhvert.

Tror RBK går inn i en kanonsesong for så å kunne få problemer med spillere som vil bort. Tviler på at Tørum er like dyktig som Eggen var i sin tid til å holde troppen samlet, samtidig til å finne verdige erstattere til de som forsvinner. Men så har de jo Iversen, han er jo et godt eksempel på faren ved å dra for tidlig ut.

De spillerne RBK har er imponerende. Men noe sier meg at det vil komme et par nye til i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Mye lurt...

7303897[/snapback]

Jeg tror også det vil bli vanskelig for Rosenborg å holde på så gode spillere som Sapara. Det unike med gullalderen til Rosenborg var at man hadde en stamme med svært gode spillere, men ikke så gode at de var sterkt ettertraktet i utlandet. Og når de en sjelden gang fikk et tilbud, takket de stort sett nei. Rosenborg ønsker nå å skaffe seg flere spillere av Sapara-kvalitet, utfordringen blir da å fylle etter når disse drar. Dette stiller også krav til trenerteamet som oftere må tilpasse seg nye spillere.

Som du sier gjelder dette selvfølgelig ikke bare Rosenborg, men også Brann og i høyeste grad Lillestrøm, som knapt har en egen talentutvikling.

Lenke til kommentar

Brann sin talentutvikling er et sorgens kapittel. Husker den gang jeg leste om Branns unge som ville bli store stjerner for mange år siden. Det var navn som Lundekvam og Helland som noen år senere ble ganske så gode. Nå er det fint lite. En klassekamerat jeg vokste opp med (Morten Kolseth) var kaptein på alle U-landslagsnivå, ble plukket opp av Brann (var også på prøvespill for United og Newcastle) sammen med Alex Valencia. Han var et utrolig talent. Men det døde hen. Ikke bare Brann sin feil, fyren ble far til tvillinger som 20 åring. Men det var merkelig hvordan det med ett ble stille i hans karriere. Valencia fikk liten tillit og utviklet seg skikkelig først i Start. Men Teitur prøvde nå litt med talenter i hvert fall. Men det er trist, er så utrolig mange talenter i Bergen som ender opp alle andre steder enn Brann. Man har mye å lære av RBK på det feltet. Mjelde gir jo de unge talentene null spilletid, han må snart begynne å fokusere på det lange løp også.

Men slik kulturen er nå blir det kun kortsiktig gevinst som gjelder, ellers så er det kroken på døren. Man skal være litt av en trener om man tør satse på de unge nå til dags.

Lenke til kommentar

WEEIII!!

Asker rykket i går opp til 2. div etter Seier sammenlagt over Sandefjord 2. De vant 1 kampen 4-2 og tapte den andre 2-1.

Sandefjord ledet 2-0 etter 1. omgang, men etter 67 min scorte en som gikk i klassen min de tre årene på vgs og sikret opprykket!'

WEEEEEEEEE!! :w00t:

Tippeligaen 2009!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...