Hewitt Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Nordlie har ikke svart verken nei eller ja, han sa til Viking-styret i dag at han ikke kunne gi et svar enda. Men det ser litt mørkt ut for oss Viking-supportere nå, i og med at han 1) ikke hadde funnet frem til et svar til i dag, 2) jeg regner med at han vil trene LSK. Så og si alle trenere vil jo trene laget "sitt". Men jeg er fortsatt optimist, og håper han sier ja snart. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 For ikke å snakke om at sølvvinner Brann, som de store avisene tippet på en 7.plass, mistet sin sportsdirektør som ikke fikk viljen sin om å få fjernet Mjelde. 7275843[/snapback] Sant nok, men Per Ove Ludvigsen gikk av egen vilje (uten at jeg skal spekulere i eventuelle maktkamper som ligger bak). Syns det er litt merkelig hele greia, Rösler virker som en solid trener syns nå jeg... Litt skummelt å bytte trener på denne måten, men LSK har vel spilletyper som passer inn i Nordlie sin filosofi og (om det blir Nordlie). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvis det blir Nordli som blir den nye treneren i LSK så tror jeg det arbeidsforholdet blir relativt kort. Ifølge sterke personligheter i LSK så må deres "trenertype" tilpasse seg deres rammer, og styrken hos typer som Nordli er at de selv former kuturen slik at den passer dem selv. Derfor ville jeg valgt Viking, fordi de er mere klar for en kulturendring. Lenke til kommentar
ZlaleX Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Føler at Nordlie snart har vært i litt for mange klubber her. Han er jo løsere enn de løseste tøsene for å si det på en slem måte. Føler at han faktisk ikke er brukendes, ettersom han går fra plass til plass. Men han har jo bevist oss at han kan det å trene et lag da. Merkelig dette med Rösler da, synes at han passet til LSK. Får se hvordan spillere reagerer på den avgjørelsen. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 De er sikkert fornøyde, kan endelig sove ut natt til 17. Mai Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvis det blir Nordli som blir den nye treneren i LSK så tror jeg det arbeidsforholdet blir relativt kort. Ifølge sterke personligheter i LSK så må deres "trenertype" tilpasse seg deres rammer, og styrken hos typer som Nordli er at de selv former kuturen slik at den passer dem selv. Derfor ville jeg valgt Viking, fordi de er mere klar for en kulturendring. 7277296[/snapback] Det trur jeg bare er tull. Hvis Per Berg, og evt. andre i sportslig utvalg i LSK vil ha Nordlie, så er ikke det for at Nordlie skal "tilpasse" seg klubben. Trur han i så fall får rimelige frie tøyler, til å gjøre ting slik han vil. Og det er jo Per Berg og Tom Lund som er 2 av disse "sterke personlighetene". Men om det er Nordlie, Berg har i tankene nå, det gjenstår å se. Foreløpig er det var bare noen få personer som veit. KimFL Lenke til kommentar
brd Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 ...og nå går Hareide ut mot sparking av trenere. Til slutt blir alle trenere sparket fordi de ikke vant tippeligaen sier nå jeg. Uwe var en av de beste trenenere i tippeligaen også blir han sparket fordi han ikke vant tippeligaen. Uff og uff Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er rett og slett latterlig når man ser på hvor mange lag som har skiftet trener i år. Hele 8 lag, av de 14 som er i tippeligaen. Alt har jo ikke vært direkte sparking da, men. Det har liksom blitt altfor lett å bare skylde på treneren og sparke han når det går dårlig. Rykker et lag ned så kan du være sikker på at treneren får sparken. Lenke til kommentar
tom watt Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Til slutt blir alle trenere sparket fordi de ikke vant tippeligaen sier nå jeg. Uwe var en av de beste trenenere i tippeligaen også blir han sparket fordi han ikke vant tippeligaen. 7279510[/snapback] Det var nok ikke derfor han fikk sparken. Sannheten er at Uwe er et svin. Han er sosiale antenner skyldig, og han har vanskelig for å kommunisere med andre. Han er rett og slett uspiselig. Det innså de som holder liv i klubben med økonomiske midler, og derfor måtte Uwe gå. Håper jeg slipper å høre de idiotiske svarene hans på sporten fremover nå. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Virket hvertfall som om spillerne ikke var så glade for at han fikk sparken. Hvis det du sier stemmer, hvorfor fikk Halle sparken også? Han kunne f.eks tatt over midlertidig istedenfor å la klysa Fjørtoft styre laget i Royal League. Virker heller ikke som om Fjørtoft var så veldig fornøyd med at Røsler og Halle måtte gå. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 ...og nå går Hareide ut mot sparking av trenere. Til slutt blir alle trenere sparket fordi de ikke vant tippeligaen sier nå jeg. Uwe var en av de beste trenenere i tippeligaen også blir han sparket fordi han ikke vant tippeligaen. Uff og uff 7279510[/snapback] Hva gjorde Uwe Rösler til "en av de beste trenerne i tippeligaen"? Det var i hvert fall ikke noen stor trenerutdannelse, lang trenererfaring eller resultatene han ikke klarte å skape. Lenke til kommentar
............... Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 ...og nå går Hareide ut mot sparking av trenere. Til slutt blir alle trenere sparket fordi de ikke vant tippeligaen sier nå jeg. Uwe var en av de beste trenenere i tippeligaen også blir han sparket fordi han ikke vant tippeligaen. Uff og uff 7279510[/snapback] Hva gjorde Uwe Rösler til "en av de beste trenerne i tippeligaen"? Det var i hvert fall ikke noen stor trenerutdannelse, lang trenererfaring eller resultatene han ikke klarte å skape. 7281059[/snapback] nei, han er kanskje ikke en av de beste. Men han er en god trener men lang spillererfaring. Han fikk to 4. plasser og to finaleplasser, syns det er ganske bra jeg Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det var nok ikke derfor han fikk sparken. Sannheten er at Uwe er et svin. Han er sosiale antenner skyldig, og han har vanskelig for å kommunisere med andre. Han er rett og slett uspiselig. Det innså de som holder liv i klubben med økonomiske midler, og derfor måtte Uwe gå. Håper jeg slipper å høre de idiotiske svarene hans på sporten fremover nå. Tydelig at du ikke har filla peiling på hva du prater om. Les denne saken fra RB, så får du litt mer bakgrunn for å kunne uttale deg. Pantera Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 At Rösler måtte gå var uansett ikke den mest overraskende trenersparkingen i år. Under han har Lillestrøm tross alt tapt cupfinalen, tapt Royal League-finalen, misbrukt gullsjansene i serien, og gått fra hete gullkandidater til å måtte nøye seg med 4.plass. Alt i alt er jo dette bra prestasjoner, å ha kommet til disse finalene, og kjempe i toppen av tabellen. Men all denne skuffelsen over å alltid mislykkes når det virkelig gjelder, er vel sterkest, og da trenger man en syndebukk. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 At Rösler måtte gå var uansett ikke den mest overraskende trenersparkingen i år. Under han har Lillestrøm tross alt tapt cupfinalen, tapt Royal League-finalen, misbrukt gullsjansene i serien, og gått fra hete gullkandidater til å måtte nøye seg med 4.plass. Alt i alt er jo dette bra prestasjoner, å ha kommet til disse finalene, og kjempe i toppen av tabellen. Men all denne skuffelsen over å alltid mislykkes når det virkelig gjelder, er vel sterkest, og da trenger man en syndebukk. 7281395[/snapback] Ja det er akkurat det de 4 i det sportslige utvalget har lagt til grunn for "sparkinga". Men det må jo sies da, at Rösler faktisk har hevet laget ifh til den siste perioden til Arnr Erlandsen. Men han har jo også hatt betydelig større ressurser. Så på en måte kan jeg forstå at klubben gjør som de gjør. Selv om jeg ikke er enig i avgjørelsen. Men får dem inn en trener som kan heve klubben enda flere hakk, så er jeg glad for det. Men den neste trenern for jo et vanvittig press på seg til å lykkes. Pantera Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det var nok ikke derfor han fikk sparken. Sannheten er at Uwe er et svin. Han er sosiale antenner skyldig, og han har vanskelig for å kommunisere med andre. Han er rett og slett uspiselig. Det innså de som holder liv i klubben med økonomiske midler, og derfor måtte Uwe gå. Håper jeg slipper å høre de idiotiske svarene hans på sporten fremover nå. Tydelig at du ikke har filla peiling på hva du prater om. Les denne saken fra RB, så får du litt mer bakgrunn for å kunne uttale deg. Pantera 7281353[/snapback] Likte denne; Statistikken talte fortsatt for den tyske treneren. RB-sporten avslørte at ingen klubber hadde tatt flere poeng enn LSK i Röslers regjeringstid. Synd for Røsler at tippeligaen ikke er dobbelt så lang, da ville det blitt gull. Men det sier jo sitt når LSK har vært best sammenhengende i tippeligaen når man ser de to årene samlet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Litt transferrykter; Inge Andre Olsen til Brann? Avklaring kommer denne uken. Furuseth Olsen til Stabæk? Ingen vil ha skottene Rune Jarstein til Viking? Rambekk til Odd? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Likte denne; Statistikken talte fortsatt for den tyske treneren. RB-sporten avslørte at ingen klubber hadde tatt flere poeng enn LSK i Röslers regjeringstid. Synd for Røsler at tippeligaen ikke er dobbelt så lang, da ville det blitt gull. Men det sier jo sitt når LSK har vært best sammenhengende i tippeligaen når man ser de to årene samlet. 7282083[/snapback] Kan jeg ikke helt skjønne, siden VIF avsluttet både 2005- og 2006-sesongen over LSK. VIF har 46 + 44 = 100 poeng LSK har 42 +44 = 96 poeng Vet ikke hvordan RB-sporten "avslører" ting, men hvis de teller med Royal League-poeng, som bare et fåtall av klubbene kan tilegne seg, er det vel kanskje riktig. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Rune Jarstein til Viking, JA TAKK! Har vendt meg til tanken på at Nordlie ikke blir, håper vi får Thodesen som kan være minst like bra, kansje bedre. Det han gjort med Sandefjord er ihvertfall imponerende Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Rune Jarstein til Viking, JA TAKK! Har vendt meg til tanken på at Nordlie ikke blir, håper vi får Thodesen som kan være minst like bra, kansje bedre. Det han gjort med Sandefjord er ihvertfall imponerende 7282465[/snapback] Rune Jarstein blir i Odd: Ja, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg