Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gratulerer til Viking som berger plassen og har en helt fantastisk spilelr i Ijeh. :) Etter den oppvisningen mot Brann så fortjener de å få fornyet tippeligakontrakt.

Selv gleder jeg meg stort over at Vålerenga har tatt bronse! :D Medalje for tredje år på rad, og tre forskjellige medaljer. Ikke dårlig.

Og typisk LSK. Skal alltid rakne på slutten av sesongen. Ble ikke medalje i år heller! :(

Ellers vil jeg si gratulerer til Viking som klarte å berge plassen. Ihej er en stor spiller, uten tvil. La oss se om han viser seg slik til neste år også.

Lenke til kommentar
Klyser vil det alltid være nok av i norsk toppfotball.

7234711[/snapback]

Men med Magne Hoset ute av Tippeligaen blir det en mindre.

Jeg har hørt rykter om at han måtte gå av banen fordi han blødde etter at en hårspenne falt ned fra håret hans og raspet han opp.

Hahaha :!:

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Inspirert av fulle bergensere etter at de SKULLE ha rykket ned i kvaliken mot Sandefjord:

NESTE ÅR SKA ME TOPPA HEILE DRIDEN !

Viking_fk.png

7254771[/snapback]

JA. VI TAR FØRSTEDIVISJON FØR NOEN ANDRE, OG SÅ TOPPAR ME DEN 2008!!

For å være helt ærlig, så tror jeg ikke Viking kommer lengere enn kvalifiseringsplass neste sesong. Keiko går på en smell igjen.

Lenke til kommentar

Kampen mellom Brann og Viking her for en stund siden.

Da Brann tapte 5 - 0 mot Viking.

Var dette et rent tap, elle var det meningen at Brann skulle tape slik at Viking kom seg lenger opp i ranken?

Er det noen "proffe" kilder på dette? f.eks hjemmesider til Brann, Viking, eller Uttalelser fra trenerene for disse to lagene?

Lenke til kommentar

Daniel;

Må bookmarke den posten der, så skal jeg dra den opp igjen neste år med følgende smiley;

:D

Neida, vi siddiser tar kansje litt hardt i, ettersom vi berget plassen. Men vi har ett lag som er stappfullt av potensiale som Prahl ikke greide å utnytte. Bare vent til vi har blitt vant med ny formasjon og spillestil, da blir vi farlige. Vell, farligere ;)

Endret av KissaMcDuck
Lenke til kommentar

Selvsagt tapte ikke Brann med vilje. Hvis du så kampen, så ville du lagt merke til det. Den første halvtimen presset jo faktisk Brann og var noen ganger nær scoring, før Ijeh puttet sin første. Jeg kan ikke på noen måte se at noen av målene skal være gjort med vilje. Selv ikke selvmålet, som ganske enkelt ser ut som en total kommunikasjonsfeil mellom stopperen og keeper.

Og gi meg for øvrig én grunn til at Brann skulle legge seg for Viking. Fordi de liker dem? Nei ... Brann - Viking er et vestlandsoppgjør som ofte involverer mye rivalisering, og spesielt supporterne "hater" jo hverandre.

Så nei, jeg kan ikke se en eneste grunn til at Brann skulle legge seg, og jeg kan heller ikke se noe som tyder på at de gjorde det ut ifra kampen. Selvsagt hører man fra et par bergensere i ettertid at dette var arrangert spill, men det er ikke akkurat noe en kan ta seriøst når laget ens har tapt 5-0 mot et av Tippeligaens dårligste lag denne sesongen. Mons Ivar Mjelde har gått ut og sagt at dette tapet var pinlig, og spillerne følte seg nok ikke store utpå der heller.

Edit:

Tragisk at ein trenar får sparken så fort det går litt skeis for eit lag
.

Jeg vet ikke hva du sikter til, men snakker du om Prahl nå?

Og joda, Viking blir farlige neste år hvis ting går riktig, som for eksempel at Nordlie får fortsette. Alle her har sett forskjellen under Nordlie kontra Prahl. Vi tok vel nesten like mange poeng på de syv kampene under Nordlie som vi gjorde i hele resten av sesongen under Prahl ... Den som ikke ser forskjellene, bør vurdere optiker. Viking har begynt å score igjen. Vi gikk fra å være det laget som scoret desidert minst, til å putte scoringer. Blant annet snu 0-1 til 3-1 i første Nordlie-kamp, mot Stabæk. Vi vant mye mer, og tok de nødvendige poengene som til slutt berget plassen med et nødskrik. I alle kampene unntatt Rosenborg-kampen var Viking spillemessig bedre enn eller helt på høyde med motstanderen. Og det er enorm forandring fra Prahl-tiden hvor selv Brommapojkorna hadde vært bedre enn Viking. Og dette fikk Nordlie inn i laget på noen få dager før første kamp, og deretter seks ukers jobbing på treningsfeltet mellom kampene. Det er ikke mye. Jeg fryder meg over å tenke på hva vi kan få til med en skikkelig sesongoppkjøring under Nordlie, samtidig som vi må få kjøpt inn en bredere stall.

Folk fnyser kanskje av det, men jeg mener helt seriøst at Viking kan - og vil bli, tror jeg - en medaljekandidat neste sesong dersom Nordlie fortsetter. "Mangel på stabilitet" er hovedargumentet folk bruker mot at dette IKKE vil skje. Men en kan vel ikke akkurat si at folk trodde Start ville være så stabile i 05/06-sesongen, og etter samme sesong trodde ikke folk Rosenborg heller ville være i stand til å ta gullet. Men uventede ting skjer i fotball.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...