Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.

LarsP

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet skal rbk møte fredrikstad i en av de to siste kampene.

Så da er det minst 3 gratispoeng til rbk der.

7137887[/snapback]

Tja, hvis Rosenborg sikrer seriegullet mot Viking kan alt skje i Fredrikstad. Hint:

Rosenborg - Stabæk 1-6

Rosenborg - Tromsø 0-1

Rosenborg - Odd 2-5

osv...

7138105[/snapback]

RBK tapte vel 5-1 for FFK i fjor! La oss håpe at det IKKE skjer for jeg skal nok ned å heie på RBK :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Urk, RBK var suverene. Hele kampen ble ødelagt når Iversen fikk egget på seg. Da fikk jeg faktisk hvilepuls og fikk lyst til å slå av. Har tidligere sagt at Iversen fortjenet å score et mål hver gang han er på stadion etter hetsen han fikk på 90-tallet, etter dette fortjener han to. Når han headet inn etter talentløst midtstopperspill så gjorde det fakisk ikke så mye.

Mjelde ser positivt på fremtiden og fremhever Brann sitt potensiale. Men når man tar til etteretning at Bakke, Helstad, Miller, Sæternes, Andresen og Winters ikke akkurat er unge karer så skjønner jeg ikke helt det.

Hanstvedt, Oppdal, Gashi og ikke minst Moen er det man har av veldig lovende unggutter. Det er ikke allverden. Brann trenger en midstopper og en spiss av høy klasse til neste år. Og da tenker jeg ikke på avdankede eks-landslagsspillere.

RBK blir umulige ellers, i hvert fall om de har Ivers på laget. For uten Ivers så mister laget en hel dimensjon.

Jeg ser ikke lyst på neste år.

Gratulerer til RBK. Det triste var at det ikke var de tre målene som var dreperen på søndag, det var egget som sørget for det.

Jeg spår RBK dominans de neste årene, dessverre for norsk fotball. Men det blir nok artig for trøndere.

Lenke til kommentar

Enig i at laget er avhengig av ivers nå. For selv om RBK tar gull så er de på langt nær like suverene som de var for flere år tilbake.

Det er fortsatt mye kluss hos dem også. Men de har fått Steffen Iversen inn i klubben, og han har sin beste sesong noen sinne. Steffen var viktig for Vålerenga, og han har blitt viktig for RBK. Han er en sånn type spiller som kan avgjøre kamper helt på egenhånd. Det er viktig for lag å ha en spiller som stikker fram og hever laget. Brann er avhengige av Andresen og Vaagan Moen på denne måten. Og ingen av dem gjorde noe særlig ut av seg i kampen på søndag. Det gjorde derimot Steffen Iversen, og mye nettopp på grunn av dette så vant Rosenborg. Fordi stjerna deres lyste. Og de var fantastiske. At Steffen er skandinavias beste spiss om dagen har jeg ikke vanskelig for å tro. Og til og med det å få kastet egg på seg taklet han på en utmerket måte og gjorde ikke noe større nummer ut av det. :)

Alt tyder jo på at RBK vil henge med i toppen i årene som kommer også. Men konkurranse om gullet, det vil det bli. Neste år kan Brann hevde seg igjen også, men det er samtidig flere lag som er på gang med noe nå. Jeg kan ikke unngå å nevne Vålerenga som igjen er i en flytsone, og klarer de å holde på denne kan de bli utfordrere igjen neste år. Lyn har jeg også tro på, de satser stort på unge spillere nå, og det kan bli viktig framover.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Iversen er jo ikke en ungfole selv, og når rbk en gang mister han, vil laget som nevnt flere ganger før miste flere dimensjoner. Rosenborg har hatt en utrolig vinnerrekke denne sesongen, og etter å ha sett endel av kampene, kan jeg trygt si at de har hatt marginene på sin side ofte. De er et godt lag, men ikke SÅ mye bedre enn de andre. Jeg er overbevist om at også neste sesong blir veldig jevn og moro, og er slett ikke sikker på at rbk tar gullet :)

Lenke til kommentar
Hva har skjedd med champions league, uefa cup osv? Kanskje RBK har stått på stedet hvil, mens andre har hevet seg litt, men fortsatt ikke nok? Mine tanker ihvertfall, jeg vil se ett norsk lag i gruppespill i champions league.

7134301[/snapback]

Hadde det vært sant hadde vi hatt 3-4 Norske lag da med potensiale til å kjempe internasjonalt. Desverre er det ikke slik, det er vel heller RBK som har tapt seg en smule men som nå har funnet tilbake.

Lenke til kommentar
HVis Ivers holder på som mange andre RBK'ere har han fortsatt 6-8 år igjen av karrieren!

7140027[/snapback]

Hvor bra spiller han da? Ikke godt nok, og nå blir Tippeligaen utvidet så serien blir mer spennende framover. Det er bare å vente og se!

7140204[/snapback]

Når serien blir utvidet kommer det bare bunnlag opp, Rosenborg kan slå alle lagene i Norge, mer enn noen andre, og når serien blir utvida får de bare flere poeng.

Men Ivers blir dårligere, i teorien, men Roar Strand er jo fremdeles en av de beste i RBK og han er jo nesten femti... <---kødd.

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere fremhever Iversens innsats denne sesongen og det er helt riktig at han har vært avgjørende for Rosenborg denne sesongen. Men jeg ser også at flere setter likhetstegn mellom formen til Iversen og resultatene til Rosenborg i årene fremover, noe jeg mener er en stor feilslutning. Ingenting er statisk, ei heller i Rosenborg. Vi har for det første en mann ved navn Yssouf Kone på benken. Han har blitt betegnet av Dagbladet og andre uvitende som en flopp, men sannheten er at han har vært skadet store deler av sesongen samtidig som Iversen har vært enorm. Tørum med flere har uttalt at Kone kan bli bedre enn Iversen, rett og slett fordi han har bedre teknikk og avslutteregenskaper. Kone kommer sannsynligvis til å få flere sjanser i Royal League i vinter og det blir spennende å se hva han er god for.

Rosenborg har også som første klubb ansatt egen talentspeider. Dette kan ikke undervurderes. Stig Torbjørnsen var mannen som fant John Obi Mikel og Marek Sapara, hvis han fortsetter i den stilen skal andre lag få slite med å ta igjen Rosenborg. Når dette legges sammen med egen nyutviklet treningslab ligger alt til rette for at Rosenborg kan bli dominerende også i de neste årende.

Når det er sagt er jeg svært spent på hva som skjer når Høgmo kommer tilbake. Han imponerer som organisator, ikke kampleder. Personlig håper jeg på en omfordeling av arbeidsoppgavene mellom Tørum og Høgmo, men jeg ville ikke satt pengene mine på det.

Og nei, norsk fotball er slettes ikke bedre nå enn for fem år siden. Dette har jeg argumentert mot tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
HVis Ivers holder på som mange andre RBK'ere har han fortsatt 6-8 år igjen av karrieren!

7140027[/snapback]

Hvor bra spiller han da? Ikke godt nok, og nå blir Tippeligaen utvidet så serien blir mer spennende framover. Det er bare å vente og se!

7140204[/snapback]

Når serien blir utvidet kommer det bare bunnlag opp, Rosenborg kan slå alle lagene i Norge, mer enn noen andre, og når serien blir utvida får de bare flere poeng.

Men Ivers blir dårligere, i teorien, men Roar Strand er jo fremdeles en av de beste i RBK og han er jo nesten femti... <---kødd.

7141381[/snapback]

Akkurat, bare se på Roar Strand. Mannen har rutine mer enn de fleste og han har faen meg ikke blitt mye dårligere de siste sesongene, så ditt argument om av Ivers bare blir dårligere kan du dra lengre ut på landet med. Gjennom år kommer rutine, noe man ikke kan få nok av. Hvis Ivers blir i RBK, noe det ser ut som, blir det mange gull framover!!

--

Katalysator: Enig med mye av hva du sier om både Kone og arbeidsfordelingen mellom Tørum / Høgmo.. Skulle gjerne sett en liten omrokkering der ja!

Lenke til kommentar
Er vel snakk om at de skal utvide til 16 lag eller noe sånt...

7141883[/snapback]

Og forlenge serien, til noen flere uker...

7145575[/snapback]

På en måte er det vel kanskje bra at Tromsø tykker ned da, så slipper man å spille i snøstorm både på våren og høsten (vinteren der oppe). ^^

Neida, bra å ha et nordnorsk lag!

Lenke til kommentar
Akkurat, bare se på Roar Strand. Mannen har rutine mer enn de fleste og han har faen meg ikke blitt mye dårligere de siste sesongene, så ditt argument om av Ivers bare blir dårligere kan du dra lengre ut på landet med. Gjennom år kommer rutine, noe man ikke kan få nok av. Hvis Ivers blir i RBK, noe det ser ut som, blir det mange gull framover!!

7145144[/snapback]

Jeg sier ikke at Ivers blir dårligere, men han blir mindre bevegelig og går ned fysisk med alderen.

I teorien skal han altså miste litt av fysikken, men han MÅ ikke bli dårligere.

Lenke til kommentar
I teorien skal han altså miste litt av fysikken, men han MÅ ikke bli dårligere.

7148311[/snapback]

I teorien ja men tenk på Hilde GP som langt opp i 40-årene har sloss med unge løper (og knust mange) i skiløypa som er en ren utholdenhetsidrett.

Det er vel slik at folk flest blir i dårliger form når de når 40-årene mest på grunn av lavere aktivitetsnivå og den oppfatning man har at da begynner man på "nedturen".

Selv vil jeg tro at grunnlaget man har når man er 40 er ikke nevneverdig dårligere enn det en 25-30 åring har.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...