Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.

LarsP

Anbefalte innlegg

Brann kan ikkje ta gull med ein så elendig haustsesong. Me gjekk frå 10-poengs ledelse til å ligge bak med 3 sjølvsagt strålande av RBK, men og dårlig av Brann.

Var mykje nerver ute å gjekk i dag, hadde Brann ein dødballsituasjon der ballen faktisk kom fram til mål? Det er ikkje tilfeldig at laget med 14 gull dei siste 15 åra vant i dag, Brann er for urutinerte til å takle desse situasjonane, i vårsesongen var me fantastiske, det var ikkje snakk om gull på den tida. Når sommaren var over kom diskusjonen rundt gullet og gjekk SK Brann ned for telling.

Det var klart straffespark i første omgang, ikkje i andre, rettferdig for Brann, men dommaren gjorde framleis to feil.

Ein ting eg har sett meg lei av er temperamentet til ein del Brann-spelarar, kan nevne Miller, Winters, Sæternes, Andresen og Gashi, kanskje Bakke. Eg føler meg på ingen måte trygg med dei på banen, spesielt ikkje når Miller får gult kort etter 7 minuttar i ein duell der Brann faktisk fekk hjørnespark. No vart det ikkje så mange kort i løpet av kampen som eg hadde frykta, var eit par på slutten, men det er eit stort svakhetstegn for heile laget. Så lenge me vinn kampar og spelar bra er det ikkje noko grunn til å hisse seg opp, men når det går dårleg, spesielt i det siste kvarteret kan det tippe over for ein del.

Synd at det ikkje vart ein større kamp om gullet i år, var artigare dei to siste åra, men når RBK spelar som dei har gjort etter at Tørum tok over er det ikkje rom for andre lag desverre.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg er mild Brann-fan, er det gøy å se at RBK virkelig har funnet formen, husker tilbake til årene de var i storform og spilte jevnverdig med det ene europeiske storlaget etter det andre. Det er bare synd at de ikke er i CL i høst.

Er meget spent på om denne Tørum klarer å holde koken hvis han blir gitt fornyet sjanse til neste år. Hadde noen spurt meg før sesongen, ville jeg sagt at Tom Nordlie passet best som trener, da spillerne har vært vant med Nils Arne eggen, og skviset Ola By Riise ut av jobben siden de ville ha en mer autoritær trener, en ordentlig "sjef".

Når det gjelder Mons Ivar Mjelde, synes jeg vel egentlig han har fått nok sjanser, og bevist at han ikke har det som skal til for å skape en vinnerkultur. Midler og spillere har han hatt nok av, spesielt denne sesongen (Andresen, Helstad, Bakke, Gashi, Vaagan-Moen, alle store navn og spillere som bare delvis eller ikke i det hele tatt har innfridd i forhold til forventningene).

Etter min mening burde han trekke seg, og overlate jobben til en mer respektert trener, f.eks. Tom Nordlie.

Lenke til kommentar
Jaja, grattis til RBK......vant fortjent i dag, og har vært høsten store formlag. Så gullet er vel sikkert fortjent....

Bare LSK banker Tromsø i morra, så rapper vi sølvet fra Brann. sånn helt på slutten...gjerne i siste serierunde  :tease:

Pantera

7129495[/snapback]

Håper Tromsø vinner så vi beholder dem i serien.

Når det gjelder kampen RBK- Brann vant RBK fortjent men jeg ble litt bekymret da Brann begynte sin velkjente taktikk med å dette bar noen løp forbi dem og med dette klarte de å filme til seg en straffe.

Alle som så reprisen så at det ikke var i nærheten av det og brannspillern skulle ikke hatt straffe men rødt kort for filming .

Lenke til kommentar

Når det gjelder kampen RBK- Brann vant RBK fortjent men jeg ble litt bekymret da Brann begynte sin velkjente taktikk med å dette bar noen løp forbi dem og med dette klarte de å filme til seg en straffe.

Alle som så reprisen så at det ikke var i nærheten av det og brannspillern skulle ikke hatt straffe men rødt kort for filming .

7129900[/snapback]

Enig, så reprisen om igjen på HDD-opptakeren, frøs bilde idet han falt.... ca en halv meter mellomrom :thumbdown:

Uansett har ikke Rosenborg noe å grine for i dag :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja det gikk dårlig for Brann, men når Høgmo kommer tilbake :evil:.

7131033[/snapback]

Selv om Høgmo kommer tilbake så blir jo Tørum. Tror Høgmo klarer seg fint jeg. Føler Rosenborg har kommet over denne trener-krisa nå.

Gratulerer med kamp, og en snill dommer RBK!

7131033[/snapback]

Hallo! Hvilken kamp så du? For det første skulle Miller hatt rødt kort for å ha tatt kvelertak på Dorsin. Han hadde ingen grunn til å bli provosert, han fikk jo hjørnespark. Det at dommeren ikke blåste straffe i første omgang var kanskje feil, men greit nok. Om han hadde blåst straffe i første, hadde han ikke blåst straffe i andre. Trodde dommeren var bergenser i går ja.

Lenke til kommentar
Det var klart straffespark i første omgang, ikkje i andre, rettferdig for Brann, men dommaren gjorde framleis to feil.

Ein ting eg har sett meg lei av er temperamentet til ein del Brann-spelarar, kan nevne Miller, Winters, Sæternes, Andresen og Gashi, kanskje Bakke. Eg føler meg på ingen måte trygg med dei på banen, spesielt ikkje når Miller får gult kort etter 7 minuttar i ein duell der Brann faktisk fekk hjørnespark. No vart det ikkje så mange kort i løpet av kampen som eg hadde frykta, var eit par på slutten, men det er eit stort svakhetstegn for heile laget. Så lenge me vinn kampar og spelar bra er det ikkje noko grunn til å hisse seg opp, men når det går dårleg, spesielt i det siste kvarteret kan det tippe over for ein del.

7129680[/snapback]

Må si meg enig at det som faktisk ble straffe, ikke var det. Husker ikke den andre situasjonen i detalj, så kan ikke kommentere.

Helt enig angående hissige spillere uansett hvilket lag, det er noe som ikke hører hjemme på banen. Selv får jeg en klump i magen hver gang riseth blir "feildømt" og jeg ble saktens lettet da F. Johnsen forlot klubben. Håper flere kan se til Daniel Braathen for inspirasjon, der har man en sindig kar.

Edit: Noe som frustrerer meg, er eggkastingen fra i går. Det er ikke det at handlingen i seg selv er så forferdelig. Men at norske supportere stadig tar småskritt nærmere casuals og hooligans. Kall meg en pingle, men du får ikke meg med på mange bortekamper.

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Holder da med 1 lag ifra nord (med forbehold om at Glimt klarer kvalik da). :D

Nei, håper Viking klarer seg, og at Molde og Tromsø rykker ned.

Eller for å si det slik....LSK vinner i dag, og er 2 poeng bake Brann. LSK og Brann får samme resultat i 25. runde, og i siste runde redder Viking tippeligaplassen, ved å knuse Brann i Stavanger, samtidig som LSK haler i land en seier, i en særedels tett og jevn kamp mot Lyn, på Åråsen. Hadde smakt litt godt det....å få 1 poeng mer enn Brann til slutt. :D

Men på den annen side....LSK kan sikkert også tape i kveld.....og da kan det like gjerne bli 4. eller 5. plass i serien....

Pantera

Lenke til kommentar

Nå er jo gullet avgjort, så det som er spennende nå er hvem som tar medaljene og Royal League-plassene. Kommer til å bli skikkelig kamp om hvertfall 3. og 4.plassen. Der er det flere lag som kan kjempe. Og selvsagt er det også veldig spennende i bunnstriden der det er meget jevnt. :)

Forresten bør vi få en ny poll her nå, da den nåverende er ganske poengløs uansett siden mange ser ut til å ha avgitt sin stemme etter at kampen var over. :roll:

Nei få heller opp en poll om hvem som rykker ned, eller hvem som tar medaljene. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Tja det gikk dårlig for Brann, men når Høgmo kommer tilbake :evil:. Da blir hevnen sukkersøt. Be prepared to lose next time!

Gratulerer med kamp, og en snill dommer RBK!

7131033[/snapback]

Nå har Brann jo hatt denne "next time" siden 1963, når mener dere alvor da...?

Det var hjemmedommer i går, absolutt ikke RBK dommer. Brann fikk jo alle frispark de skulle hatt + straffe og 5 minutter overtid. Nei, slutt å syte, rett lag vant i går. Synd for Brann, men det gjelder å spille helt til siste minutt i siste kamp.

Sapara, Iversen og Tørum, en spesiell takk for gullet.

Lenke til kommentar
Saknet:

Next-time kommer i 2013, da vi feirer femti år uten gull, og tar den! :ph34r:

Uansett, den dommeren skylder oss to straffer og en seier :tease:...

7132447[/snapback]

Pøh, Vålerenga kommer i 2013 og dreper konkurrentene med atomvåpen, som har blitt lovliggjort i Norge, og Daniel Fredheim Holm løper gjennom forsvaret med lyssverd og diverse laservåpen og setter hundre mål hver kamp...

:ermm:

Dommeren skylder seg selv en bolle for å ha dømt feil i to straffesituasjoner.

Edit: Nå som jeg leser hva jeg har skrevet, virker det mer sannsynlig enn hva SasaB har skrevet :D

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Stonemeister:

Du har virkelig ikke lagt merke til forandringene i fotballen. Stadig flere 1.divisjonslag gjør seg gjeldende. I Europa kommer "nye" lag frem som Makabi Haifa, Tel Aviv, CSKA Moskva, CSKA Sofia, Mlada Boleslav. I Norge kommer det nye lag som Start i fjor, Bodø Glimt osv. Vi ser "gode" lag som Tromsø som spilte brai Royal Leauge rykke ned. I tillegg blir Tippeligaen utvidet, Så hvem vet?

Du er ikke morsom, men teit som sier det. Vær realstisk.

Lenke til kommentar

Nei, Brann har blitt alt for ineffektive i det siste, fortjener ikke vinne slik laget har dalt siden sommeren. Tror ikke de takler presset med å lede serien såpass som de gjorde etter vår-sesongen. Brann er best som underdog.

Brann trenger gode spisser. Virkelig. Er trist å se alle de gode angrepene bli ødelagt av forferdelig dårlige avslutninger. Sæternes har ingenting å gjøre på laget, gutten skaper aldri sjanser. Plasserer seg alltid feil.

Brann har en veldig god stall, og hvis de klarer å samspille laget og luke ut feil både foran og bak, vil nok Brann også være en gullkandidat neste år.

Vi vinner serien i 2007! :fun:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...